    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Te wszystkie labdy i U...
    Date: Mon, 25 Jan 2010 14:27:25 -0800 (PST)

    On 25 Sty, 21:36, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > ale to tylko do styropianu kalkulator jest...?
    > Wprowadzam tam wartość dla materiału innego niż styropian, ale coś nie
    > łapie jak bym tego oczekiwał :-/. Do obliczania ścian wystarczy ;-).
    > Teraz tylko obliczyć ile mam mkw tych ścian zewnętrznych :-).

    Jak chcesz full wypas program do obliczania przegrod wielowarstwowych
    z wielu roznych materialow to sciagnij np. ze strony PURMO program OZC
    - tam mozesz stworzyc dowolna przegrode i poznac jej U oraz zobaczyc
    na wykresie rozklad temperatur i ew. ostrzezenie o wystepowaniu punktu
    rosy w srodku przegrody :)

    > Chcę wiedzieć jaka jest optymalna grubość warstwy wełny na skosach
    > poddasza :-). Tak wstępnie myślę o tych 15 miedzy krokwie i jeszcze z
    > dziesięć pod nie jako drugą warstwę. Chodzi o to, żeby nie kombinować
    > już z żadnymi 'wieszakami domowej roboty' :-), bo to się nie zachowuje
    > później tak, jak powinno :-)

    To 15 + 10 bedzie idealnie (bo ja tak mam :))) Tylko wybierz dobra
    welne - ja mam toprocka ktory ma labmde 0,035. Marketowy DOMROCK ma
    0,044. Przy grubosci 25cm jeden ma U = 0,14, a drugi 0,176. To jest
    25% lepsze ocieplenie tej samej grubosci! :)

    > Czyli na mój chłopski rozum :-)... Ta lambda jest dla materiału o
    > grubości 1m...? skoro trzeba toto podzielić przez grubość wyrażoną w
    > metrach. :-) Tak?

    Tak :) Czesto jeszcze jest podawany opor cieplny (przy np tabelkach
    rockwoolowych i innych producentow welny). Opor to jest dokladnie
    odwrotnosc U :) Czyli U = 1/0,2 = opor cieplny (R) = 5.

    > Chyba zabrakło tu uwzględnienia strat przez okna, drzwi, posadzkę na
    > gruncie i skosy na poddaszu oraz wentylację no nie ? :-D.
    > Ale dzięki - rozjaśniłeś mi znacznie temat :-)

    No nawet pustaka zabraklo w tych obliczeniach bo to bylo liczone tylko
    dla samego styropianu ;) Wazne ze znasz juz podstawy - teraz sobie
    wszystko obliczysz jak trzeba :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.