    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Te wszystkie labdy i U...
    Date: Mon, 25 Jan 2010 15:28:23 -0800 (PST)

    On 25 Sty, 23:59, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Matko, juz sobie wyobrazam te okna dachowe otwierane z taboretu. :-)

    Bylem tam u niego raz. Nie powiem - pokoje super ustawne i duze ale z
    zewnatrz to koszmarek - z kazdej strony slupy, balkony, lukarny i te
    duuuupne schody.. Taras tez 2m powyzej normalnego poziomu terenu -
    jest wyzej niz plot, a plot 10m od tarasu przy drodze - super miejsce
    na robienie grilla w samych majtkach, czy romantyczna kolacje "we
    dwoje" (+ wszyscy przechodnie) wieczorna pora ;-))) Ja mam scianke
    kolankowa 25cm na ktorej odrazu lezy murlata wiec roznica kolosalna :)
    Ale te okna u niego to totalna pomylka - mozna ogladac tylko i
    wylacznie niebo. Mi dolna rama siega gdzies ponizej barkow, wiec moge
    spokojnie przez nie wyjrzec :)

    > Ja mam ok. 150m^2, jak pamietam mamy podobnie. :-)
    > Mamy tez cos co zwane jest permanentnym mostkiem tj. ja luki dwa a Ty
    > wykusze zdaje sie. :-) No i udzial ocieplenia w rachunkach znow spada, ale

    No ja mam takie wykusze dwa:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1794

    I wogole nie zaluje - przy tym wykuszu mam parapet wewnetrzny dlugi na
    2,5m i szeroki na 45cm - mozna sie spokojnie polozyc, a nawet wygodnie
    wyspac :-)) I czego sie najbardziej obawialem, a co wogole nie ma
    miejsca - nic od niego nie ciagnie ! Wszystko szczelnie i dokladnie
    zapianowane i nie ma najmniejszego problemu z zimnem. To samo zreszta
    z oknem tarasowym - szerokie na 2,6m wysokie na 2,55m i jest spoko :)

    [...]
> [...]
    > cos takiego jak wplyw sciany jednowarstwowej na zyski ze slonca, w domach
    > pasywnych w koncu z czego innego robi sie sciany poludniowe i zachodnie. Ale
    > tego wplywu bym nie przecenial, moze odbicie od sniegu? Zauwazyles to u
    > siebie?? Wzrost temp. o ponad stopien w pomieszczeniu gdzie slonce jeszcze
    > nie dociera to dosc sporo. Kociol w tym czasie wlacza sie stosunkowo rzadko
    > jakby ten wzrost przekladal sie na caly dom, bo kociol mierzy caly czas
    > temp. wody w instalacji i na jej podstawie sie wlacza i wylacza.

    Nic takiego nie zauwazylem - u mnie temperatury sa stabilne i stale.
    Pewnie w tym sezonie juz nie dam rady ale na przyszly doloze pare
    czujek i "z-online-nuje" wyniki :) Moze jest to u Ciebie zauwazalne bo
    nie grzejesz jeszcze tak mocno ? Niska temperatura w srodku to slonce
    moze daje rade cos podgrzac ? Ale przeciez niedawno byl watek w ktorym
    wszyscy sie zapierali, ze cieplo ZAWSZE jest oddawane w kierunku od
    srodka domu na zewnatrz, nigdy w druga strone :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.