eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTelefon stacjonarny - przeniesienie do innego operatora › Re: Telefon stacjonarny - przeniesienie do innego operatora
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Telefon stacjonarny - przeniesienie do innego operatora
    Date: Wed, 16 Sep 2015 16:26:58 +0200

    Pan Jacek napisał:

    > Może nie na 100% TG ale wierzę, że mi pomożecie.
    > Chcę przenieść numer stacjonarny z Orangutana (abonament 79 zł za 300
    > minut) do operatora, który mniej zdziera. Play ma tani abonament, ale
    > wiąże się to z wymianą aparatu, a tym jest problem, bo uzytkownikiem
    > telefonu jest osoba starsza, która komórki "nie ogarnia" i najchętniej
    > używa telefonu tarczowego.
    > Są jakieś patenty, aby podłączyć zwykły telefon do jakiejś "czanej
    > skrzynki", która obsłuży innego operatora?

    Faktycznie NTG (pl.misc.telefonia). Jest tam na miejscu internet? Jeśli
    tak, to operator VoIP i bramka. Ja od lat korzystam z halonet.pl -- za
    abonament biorą 1zł rocznie, więc nie zdzierają specjalnie dużo. Za
    rozmowy też niewiele -- ale ja tylko odbieram, jeśli dzwonię, to tylko
    za granicę, bo dużo taniej. Współczesna bramka (na przykład kupiona u
    operatora) nie obsłuży wybierania impulsowego. Więc telefon z tarczą
    odpada. Ale stare modele bramek, z odpowiednio wczesnym firmware, reagują
    na wybieranie impulsowe. Rzadko jest o tym napisane w dokumentacji, bo
    mało komu na tym zależy, ale to fakt stuprocentowo potwierdzony. Trzeba
    szukać takiej bramki, pytać takich, co wiedzą która to. Pamiętam, że na
    którejś z grup (pewnie wymienionej) ktoś o tym pisał. Więc będzie o tym
    w archiwach.

    Jeśli nie internet, to są bramki GSM-PSTN z gniazdkiem na zwykly aparat.
    Tu jest lepiej, bo takich łapiących wybieranie dekadowe jest więcej,
    sam taką widziałem. Ponadto da się kupić używany telefon czeskiej firmy
    Jablotron -- kiedyś reklamowany jako największy telefon komórkowy na
    świecie. Wygląd normalnego aparatu, tylko wkłada się do niego kartę SIM.
    No ale to na klawisze.

    Na grupie pl.misc.elektronika jeden gościu jakiś czas temu robił to co
    potrzeba -- czyli telefon komórkowy na tarczę. Przy aktywnym wsparciu
    grupy, w tym i moim. Zdaje się, że zrobił i działa. Można podpytać, czy
    by nie wsparł starszej osoby swoja konstrukcją.

    --
    Jarek