  • 1. Data: 2015-09-16 14:35:01
    Temat: Telefon stacjonarny - przeniesienie do innego operatora
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Może nie na 100% TG ale wierzę, że mi pomożecie.
    Chcę przenieść numer stacjonarny z Orangutana (abonament 79 zł za 300
    minut) do operatora, który mniej zdziera. Play ma tani abonament, ale
    wiąże się to z wymianą aparatu, a tym jest problem, bo uzytkownikiem
    telefonu jest osoba starsza, która komórki "nie ogarnia" i najchętniej
    używa telefonu tarczowego.
    Są jakieś patenty, aby podłączyć zwykły telefon do jakiejś "czanej
    skrzynki", która obsłuży innego operatora?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-09-16 14:57:35
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 14:35:01 +0200, Jacek napisał(a):

    Witaj,

    > Są jakieś patenty, aby podłączyć zwykły telefon do jakiejś "czanej
    > skrzynki", która obsłuży innego operatora?

    Da się podpiąć klasyczny aparat z wybieraniem tonowym do centralki VoIP.
    Nie wiem, czy są rozwiązania na tak małą skalę, ponieważ najczęściej
    stosują to firmy. Pytanie jak dużo możesz na to wydać:)

    Może kup komórkę, ale taką dla seniora (myphone) lub taki aparat co wygląda
    jak klasyczny (słuchawka i baza połączone rozciągliwym kablem) a dalej jest
    komórką (kiedyś Plus takie miał w ofercie - jablotron to się nazywało).

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2015-09-16 16:26:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > używa telefonu tarczowego.
    > Są jakieś patenty, aby podłączyć zwykły telefon do jakiejś "czanej
    > skrzynki", która obsłuży innego operatora?

    Faktycznie NTG (pl.misc.telefonia). Jest tam na miejscu internet? Jeśli
    tak, to operator VoIP i bramka. Ja od lat korzystam z halonet.pl -- za
    abonament biorą 1zł rocznie, więc nie zdzierają specjalnie dużo. Za
    rozmowy też niewiele -- ale ja tylko odbieram, jeśli dzwonię, to tylko
    za granicę, bo dużo taniej. Współczesna bramka (na przykład kupiona u
    operatora) nie obsłuży wybierania impulsowego. Więc telefon z tarczą
    odpada. Ale stare modele bramek, z odpowiednio wczesnym firmware, reagują
    na wybieranie impulsowe. Rzadko jest o tym napisane w dokumentacji, bo
    mało komu na tym zależy, ale to fakt stuprocentowo potwierdzony. Trzeba
    szukać takiej bramki, pytać takich, co wiedzą która to. Pamiętam, że na
    którejś z grup (pewnie wymienionej) ktoś o tym pisał. Więc będzie o tym
    w archiwach.

    Jeśli nie internet, to są bramki GSM-PSTN z gniazdkiem na zwykly aparat.
    Tu jest lepiej, bo takich łapiących wybieranie dekadowe jest więcej,
    sam taką widziałem. Ponadto da się kupić używany telefon czeskiej firmy
    Jablotron -- kiedyś reklamowany jako największy telefon komórkowy na
    świecie. Wygląd normalnego aparatu, tylko wkłada się do niego kartę SIM.
    No ale to na klawisze.

    Na grupie pl.misc.elektronika jeden gościu jakiś czas temu robił to co
    potrzeba -- czyli telefon komórkowy na tarczę. Przy aktywnym wsparciu
    grupy, w tym i moim. Zdaje się, że zrobił i działa. Można podpytać, czy
    by nie wsparł starszej osoby swoja konstrukcją.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2015-09-16 17:40:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > grupy, w tym i moim. Zdaje się, że zrobił i działa. Można podpytać, czy
    > by nie wsparł starszej osoby swoja konstrukcją.
    Dzięki wielkie! Już wiem, gdzie szukać.
    Jacek

  • 5. Data: 2015-09-16 18:05:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Dzięki wielkie! Już wiem, gdzie szukać.

    Jeszcze takie coś znalazłem -- http://dialgizmo.com -- gotowy produkt,
    dokładnie taki jak potrzeba, żeby skorzystać z dowolnej bramki VoIP
    albo GSM. Za jedyne 40 dolarów. Co nie jest dużo kasy, choć wartość
    części na takie cóś, to ze dwa dolce. Ale że komuś się chciało to
    zrobić i słać z Australii na cały świat -- to mu się należy (tak przy
    okazji, to Collins Street w Melbourne dość dobrze kojarzę).

    Inna sprawa, że kręcenie tarczą dzisiejszych dziewięciocyfrowych
    numerów przyjemne nie jest. Nie wiem jak starsza osoba to znosi.
    W Halonecie (i u innych takich operatorów) można ustawić skrócone
    numery. Stworzyć tym samym alternatywny świat, opisać telefony
    krewnych i znajomych innymi numerami, na przykład pięciocyfrowymi,
    żeby było jak przed wojną.

    Jarek

    --
    Lecz dokładniej informować babci nikt nie spieszy,
    po co babcię denerwować, niech się babcia cieszy.

  • 6. Data: 2015-09-16 19:32:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 września 2015 14:35:03 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > używa telefonu tarczowego.
    > Są jakieś patenty, aby podłączyć zwykły telefon do jakiejś "czanej
    > skrzynki", która obsłuży innego operatora?

    szukaj pod kątem "bramka gsm" - w srodku siedzi sim, a podłączasz zwykły stacjonarny
    aparat. Uzywalem kiedys i sie sprawdzalo.

    b.

  • 7. Data: 2015-09-19 21:44:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > numery. Stworzyć tym samym alternatywny świat, opisać telefony
    > krewnych i znajomych innymi numerami, na przykład pięciocyfrowymi,

    Można jeszcze prościej, dać Voip-a i tel bezprzewodowy, one mozna
    zaprogramować na wybieranie jednym klawiszem, naciska numer np:1 i
    słuchawka wybiera numer, prostsze w obsłudze niż kręcenie tarczą.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2015-09-19 22:49:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_k napisał:

    > Można jeszcze prościej, dać Voip-a i tel bezprzewodowy, one mozna
    > zaprogramować na wybieranie jednym klawiszem, naciska numer np:1 i
    > słuchawka wybiera numer, prostsze w obsłudze niż kręcenie tarczą.

    To ma być dla starszej osoby, o czym było na wstępie. A gerontologia
    stosowana w takich przypadkach mówi, że nie o to chodzi, by było
    "prostsze w obsłudze", tylko "żeby było tak samo jak było". I ja
    to dobrze rozumiem, znam ten problem. Można zaprogramować biurkowy
    telefon z klawiszami funkcyjnymi i je podpisać imionami członków
    rodziny. Można w komórce, takiej dla seniorów z wielkimi przyciskami,
    zaprogramować skrócone wybieranie jednym klawiszem. Ale nie, starsza
    pani będzie za każdym razem wstukiwać długie ciągi cyferek, które ma
    zapisanie w kajeciku. Tu dochodzi jeszcze jeden problem -- w porę nie
    zamieniono telefonu z tarczą na taki z klawiszami, a teraz jest na to
    za późno.

    Jarek

    --
    Żył był Tutko Jan | Żył lat prawie sto
    zwyczajny profesor | ten profesor Tutko

  • 9. Data: 2015-09-19 23:22:53
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-19 22:49, Jarosław Sokołowski wrote:
    [...]
    > Ale nie, starsza pani będzie za każdym razem wstukiwać długie ciągi
    > cyferek, które ma zapisanie w kajeciku.
    Hehe, jakbym własną matkę widział. :-D