  • 1. Data: 2015-09-13 10:32:19
    Temat: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Powiedzmy, że chcę podpiwniczyć pół domu. Badanie gruntowe wykazało, że
    wodę mam 1m pod powierzchnią. Na czym może polegać kłopot z taką piwnicą?

    Wiadomo, że da się ze 3 warstwy tego czarnego lepidła na ściany, podłogę
    uszczelni się papą, albo folią budowlaną.

    Czy to nie wystarczy?
    Można dodać jeszcze wentylację z rekuperatora oraz jakieś zagłębienie w
    podłodze, z którego pompką odprowadzałoby się ewentualną wodę w razie W.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-09-13 11:01:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 13 września 2015 10:32:17 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Wiadomo, że da się ze 3 warstwy tego czarnego lepidła na ściany, podłogę
    > uszczelni się papą, albo folią budowlaną.

    szukaj pod haslem hydroizolacja ciezka - ma byc z porządną gwarancją wykonawcy, i
    jesli bedzie tania to bedziesz zalował :)

    b.

  • 3. Data: 2015-09-13 11:33:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-13 o 11:01, Budyń pisze:

    > szukaj pod haslem hydroizolacja ciezka - ma byc z porządną gwarancją wykonawcy, i
    jesli bedzie tania to bedziesz zalował :)

    Tu znalazłem:
    http://www.budujemydom.pl/fundamenty-i-piwnice/461-h
    ydroizolacje-typu-lekkiego-sredniego-czy-ciezkiego

    W przypadku najcięższym radzą wykonać monolityczną wannę z betonu
    wodoszczelnego.

    Drogie to to? Dużo droższe od klasycznych rozwiązań?

    Przypadek średni nie wydaje się szczególnie droższy od przypadku
    typowego. Pewnie z 1000 zł na całości.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-09-13 11:47:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 13 września 2015 11:32:58 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Drogie to to? Dużo droższe od klasycznych rozwiązań?
    >
    > Przypadek średni nie wydaje się szczególnie droższy od przypadku

    gdyby to kosztowalo tysiaka to zaden problem - glosuje na czuja ze duzo wiecej.
    A ta piwnica to ci po co? Słoiki i ziemniaki bedziesz trzymał czy saune robił? :)

    b.

  • 5. Data: 2015-09-13 11:56:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-13 o 10:32, Marcin N pisze:
    > Powiedzmy, że chcę podpiwniczyć pół domu. Badanie gruntowe wykazało, że
    > wodę mam 1m pod powierzchnią. Na czym może polegać kłopot z taką piwnicą?
    Poziom wód gruntowych nie jest dany raz na zawsze. U mnie do powodzi w
    1997 był nisko, a później się zmienił i okresowo pojawiała się woda w
    kanale w garażu. To, że teraz jest na głębokości 1 m nie znaczy, że się
    to nie zmieni.
    Izolacja też nie jest wieczna i z czasem może pojawić się nieszczelność.
    Nawet, jak wykonawca da 5 lat gwarancji, to co z tego, jak w domu
    będziesz mieszkał dłużej.
    Jacek

  • 6. Data: 2015-09-13 12:04:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-13 o 11:56, Jacek pisze:
> [...]
    > Izolacja też nie jest wieczna i z czasem może pojawić się nieszczelność.
    > Nawet, jak wykonawca da 5 lat gwarancji, to co z tego, jak w domu

    Ale przecież chyba ludzie potrafią zbudować basen, z którego woda nie
    wycieka ścianami.
    Co więc za problem zbudować to samo, tylko w negatywie?

    Tyle słucham o tym, jakie to okropne kłopoty spotykają tych, którzy chcą
    mieć piwnicę, a ja nie potrafię zrozumieć istoty problemu.

    Dlatego pytam.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-09-13 12:04:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-13 o 11:47, Budyń pisze:

    > gdyby to kosztowalo tysiaka to zaden problem - glosuje na czuja ze duzo wiecej.
    > A ta piwnica to ci po co? Słoiki i ziemniaki bedziesz trzymał czy saune robił? :)

    No co Ty. Teraz w modzie jest funkcja ochronna na wypadek bombardowania
    moździerzami.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-09-13 14:59:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 13 września 2015 12:04:51 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > No co Ty. Teraz w modzie jest funkcja ochronna na wypadek bombardowania
    > moździerzami.

    a to ja ci sie bedzie woda przesaczac to przezyjesz miesiac dluzej

    b.

  • 9. Data: 2015-09-13 16:55:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-13 o 12:04, Marcin N pisze:

    > Ale przecież chyba ludzie potrafią zbudować basen, z którego woda nie
    > wycieka ścianami.
    > Co więc za problem zbudować to samo, tylko w negatywie?

    W przypadku basenu nikomu nie przeszkadza mały przeciek, którego i tak
    nie widać. W przypadku piwnicy sprawa już tak nie wygląda.
    Jacek

  • 10. Data: 2015-09-13 18:19:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 września 2015 16:55:09 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > W przypadku basenu nikomu nie przeszkadza mały przeciek, którego i tak
    > nie widać. W przypadku piwnicy sprawa już tak nie wygląda.
    Jeśli mnie pamięć nie myli to park wodny Tropicana w Gołębiewskim w Wiśle jest na
    którejś tam kondygnacji, więc przecieki niemile widziane;)