  • 1. Data: 2015-09-14 10:01:04
    Temat: Halogen z czujnikiem ruchu wariuje
    Od: Kris <k...@g...com>

    Zauważyłem że lampa halogenowa oświetlająca podjazd zaczęła wariować.
    Wszystko jest ok do momentu wzbudzenia- czyli jak coś uruchomi czujnik lampa się
    zapala, świeci przez ustawiony czas i gaśnie. Niestety gasnie tylko na 4-5sekund
    później się sama zapala, gaśnie i tak kilkanaście razy. Po kilkunastu takich cyklach
    gaśnie i jest ok do momentu gdy ją coś ponownie nie wzbudzi- i wtedy znowu zapala się
    i gaśnie.
    Co może być przyczyna?- Czyżby czujnik padł?
    Jest tam żarnik 300w bodajże więc takie bezsensowne świecenie generuje koszty.
    A tak przy okazji:
    http://allegro.pl/halogen-reflektor-led-lampa-30w-z-
    czujnik-ruchu-i5662969876.html
    Takie coś- w praktyce daje to tyle samo światła co żarnik halogenowy 300W?
    Ma ktoś/używa i potwierdzi czy warto to kupić?

  • 2. Data: 2015-09-14 12:54:43
    Temat: Re: Halogen z czujnikiem ruchu wariuje
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-14 10:01, Kris wrote:
> [...]
    czujnik-ruchu-i5662969876.html
    > Takie coś- w praktyce daje to tyle samo światła co żarnik halogenowy 300W?

    Żarnik "tradycyjny" daje jakieś pi razy drzwi 4000 lumenów i więcej.

    Ten sprzedawca deklaruje 100 lm/W, a i tak nie wiadomo czy to nie są
    "chińskie lumeny"

    Tak więc stwierdzenie "w praktyce tyle samo" wydaje się być przesadzone.

    Piotrek

  • 3. Data: 2015-09-14 14:33:11
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 10:01:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Takie coś- w praktyce daje to tyle samo światła co żarnik halogenowy 300W?
    > Ma ktoś/używa i potwierdzi czy warto to kupić?

    Są trzy mozliwości:
    1. czujka pada. - tu nie da sie wiele zdziałać bez rozebrania i naprawy.
    2. Czujka szwankuje ale wyłączenie jej z prądu na 5-10 minut przywróci jej działanie
    do normy. U mnie tak sie czasem działo.
    3. W polu widzenia czujki jest cos co powoduje jej samoczynne wzbudzenie. Zmiana
    czułości powinna sprawić że zachowanie sie czujki powinno sie zmienić.

    W przypadku 1 warto rozebrać i zobaczyc czy tam są zimne luty lub spuchniete
    kondensatory...

    Łukasz Sczygiel.

  • 4. Data: 2015-09-14 14:35:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-14 o 12:54, Piotrek pisze:
    > Ten sprzedawca deklaruje 100 lm/W, a i tak nie wiadomo czy to nie są
    > "chińskie lumeny"
    U sąsiada świeci kilka takich LED-owych "halogenów". Powiem tyle, że
    światło jest nieprzyjemne i mocno fałszuje kolory. Co do 30W = 300W, to
    niestety nie. Osram podaje, że LED 8W to odpowiednik 40 W halogena i
    właśnie takie niedawno zakładałem i mniej więcej się zgadza (jak dla
    mnie to odpowiednik 35W). A więc Chińczycy mają przelicznik x2.
    Jacek

  • 5. Data: 2015-09-14 14:39:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 14:33:12 UTC+2 użytkownik > Są trzy mozliwości:
    > 1. czujka pada. - tu nie da sie wiele zdziałać bez rozebrania i naprawy.
    Tak podejrzewam
    > 2. Czujka szwankuje ale wyłączenie jej z prądu na 5-10 minut przywróci jej
    działanie do normy. U mnie tak sie czasem działo.
    Przetestuję
    > 3. W polu widzenia czujki jest cos co powoduje jej samoczynne wzbudzenie.
    Nic takiego nie ma(przynajmniej nie widać)

    >Zmiana czułości powinna sprawić że zachowanie sie czujki powinno sie zmienić.
    Ten model nie ma takiej funkcjonalności. Jest tylko regulacja czasu i "ciemności"

  • 6. Data: 2015-09-14 14:44:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 14:35:06 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > U sąsiada świeci kilka takich LED-owych "halogenów". Powiem tyle, że
    > światło jest nieprzyjemne i mocno fałszuje kolory.
    A to akurat nie problem-oświetlenie okolic furtki i drzwi więc odwzorowanie kolorów
    ma małe znaczenie.
> [...]
    > właśnie takie niedawno zakładałem i mniej więcej się zgadza (jak dla
    > mnie to odpowiednik 35W). A więc Chińczycy mają przelicznik x2.
    Kupiłem z ledem 50W niby.
    Kupiłem z Allegro, z opcją darmowego zwrotu więc przetestuje i jakby szajs był to
    zwrócę.

  • 7. Data: 2015-09-14 15:21:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > i właśnie takie niedawno zakładałem i mniej więcej się zgadza (jak dla
    > mnie to odpowiednik 35W). A więc Chińczycy mają przelicznik x2.

    Oni podają lumeny, luksy, "lumeny przelicznikowe" liczone z luksów przy
    uwzględnieniu kąta oświetlenia, czy jeszcze co innego? Zrobić coś, co
    rzuca światło jak żarówka, mając do dyspozycji diody -- trzeba nieźle
    się nakombinować, choć jakoś da się zrobić. Ale odwrotnie, czyli żeby
    ukierunkować światło żarówki tak, jak ma to LED już przyrodzone, to
    się po prostu nie da. Można oświetlić wejście do chałupy wieszając
    żarówkę 100W -- gołą, lub w jakimś klosiku. Będzie świecić na gumno,
    Panu Bogu w pięty i we wszystkich innych kierunkach. Można dać oprawę
    kierunkową, jak halogen chociażby. Jadnak sprawności odbijania daleko
    do stu procent, a kierunkowaość to ma bliską 180° z łagodnym rozkładem
    wewnątrz tego kąta. Mocy niewiele mniej potrzeba -- będzie świacić
    w dół, ale wiele też pójdzie na boki. Kilkuwatowa lampka LED potrafi
    asno oświetlić wybrane miejsce, nie rozpraszając energii na boki.
    Te wskaźniki dotyczące proporcji mocy, to są dobre, ale w domu, gdzie
    wokół są odbijające ściany i na ogół biały sufit. W plenierze "chiński
    przelicznik x2" może być nawet za mały, lepszym przybliżeniem może
    okazać się x3 albo x4.

    Jarek

    --
    Światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnia.

  • 8. Data: 2015-09-14 15:37:08
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 14:39:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Nic takiego nie ma(przynajmniej nie widać)

    > Ten model nie ma takiej funkcjonalności. Jest tylko regulacja czasu i "ciemności"

    Ah, to masz ten kiłowaty typ.
    Tez mam pare takich. Szaleją podobnie ale zazwyczaj ich wyłączenie im pomaga.

    Sporo lepsze są takie z regulacja na trzy parametry. One nie dość że lepiej sie
    reguluje to dodatkowo nie padają tak szybko.
    Nie wiem czy te dwa typy są tak naprawde tylko tymi dwoma typami czy są jeszzce
    jakieś ich wariacje ale te podwójne zawsze mi sprawiały kłopoty.

    Co do punktu 3. to chodzi o to że ta czujka kiedy stygnie może sprawiać że jakies
    odbicie jej samej sprawi że się właczy.
    Wykryc łatwo. Nalezy zasłonić czujnik papierem i ja wyzwolić. Jak zgaśnie i nie
    zaświeci sie ponownie to znaczy ze raczej sie jakieś odbicie przyszwędało. Jak będzie
    nadal głupieć to nie ten trop.

    Łukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2015-09-15 11:21:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-14 o 14:44, Kris pisze:
> [...]
    > Kupiłem z ledem 50W niby.
    > Kupiłem z Allegro, z opcją darmowego zwrotu więc przetestuje i jakby szajs był to

    To napisz potem, jak Ci się to sprawdza. Bo sam tu kiedyś rozważałem co
    kupić i zdecydowałem, że będą to jednak tradycyjne halogeny 500 W. M.in.
    po tym, jak widziałem takie 30 W LEDowe reflektorki w Castoramie i to
    się nie umywało moim zdaniem nawet do zwykłego 150 W halogenu...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 10. Data: 2015-09-15 23:30:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > po tym, jak widziałem takie 30 W LEDowe reflektorki w Castoramie i to
    > się nie umywało moim zdaniem nawet do zwykłego 150 W halogenu...

    mnie się "w praniu" mocne halogeny nie sprawdzają. Oczywiście że świecą
    bardzo mocno, ale dają ostry kontrastowy cień. czyli jak coś jest w
    cieniu, spadło ze stolika - do rana nie znajdziesz. nawet świecenie
    diodką z telefonu nie bardzo pomaga, bo w snopie światła halogena mam
    zwężone źrenice.
    Duuuuużo lepiej jest gdy dałem chińskie lampy z czujnikiem ruchu, 3szt
    po 10W. nie jest jaśniej, jest lepiej.

    ToMasz