    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Termostat do pieca na ekogroszek
    Date: Sun, 25 Oct 2009 20:13:09 +0100

    Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał

    > O takich piszę.

    Hehe... Ja cały czas myślałem, że te zawory mierzą tylko temperaturę wody na
    powrocie / zasilaniu grzejnika... I się wku*wiałem, że raz jest grzejnik
    gorący, raz zimny i już myślałem, że te zawory są o dupe rozbić ;) Czyli one
    jednak mierzą temperaturę powietrza?

    > Dodtkowy sterownik pokojowy jak zamontujesz to wtedy zacznie się jazda w
    > cały świat.
    > Po prostu nie montuje się zaworów termostatycznych oraz regulatora
    > pokojowego.
    > Montuje się albo zawory termostatyczne, albo regulator pokojowy. Obydwa
    > układy regulacji nie mogą z sobą współpracować, bo się będą wzajemnie
    > zakłócać.

    No ja to rozumiem, ale gdyby np. głowice odkręcić na maksa i regulować temp.
    tylko regulatorem pokojowym? Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że taki
    regulator pozwoli na większe oszczędności. Po pierwsze taka głowica nie
    spowoduje wyłączenia pieca, tak jak sterownik, po drugie, głowica nie
    pozwala mi ustawić niższej temperatury na noc i wyższej na rano (chyba, że
    wstane i ją przekręcę nad ranem). Analogicznie jak wychodzę do pracy - żeby
    na 5 minut przed powrotem nagrzać dom, wystarczy ustawić regulator tak, żeby
    "włączył" piec na godzinę przed moim przyjściem... A głowicy już tak nie
    nastawię ;)

    Pzdry,
    MW