    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 10 Apr 2017 00:00:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    From: Tornad <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 08:30:36 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Tornad" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tak niedyskretnie zapytam, jak w twoim modelu "wyjaśnia" się fakt wydłużenia
    > okresu połowicznego rozpadu szybko poruszających się cząstek (niezależnie od
    > kierunku), dokładnie zgodnie z rachunkiem dylatacji czasu? Czyli jak radzisz
    > sobie z unieważnianiem wyników doświadczeń?

    Problem czy sprawa jest zlozona czyli dość skomplikowana. Historycznie rzecz
    analizując to Teoria wWzglednosci ta Szczegolna z 1905 roku, przez wspoczesnych
    Einsteinowi naukowcow była powszechnie krytykowana. Jednym z największych
    jej "wrogow" był Mach, ten od przekraczania predkosci dzwieku w powietrzu.

    W roku 1916 Einstein opublikowal druga teorie tym razem Ogolna, która była
    rozwinieciem tej szczególnej. I znowu nie wzbudzila ona jakiejs rewolucji.

    Ale pan Einstein nie spal, potrafil sobie zapewnić poparcie prasy a co
    najważniejsze znalazł jej zwolennika w osobie brytyjskiego astronoma
    nazwiskiem Edington, który cieszyl się zasluzonym autorytetem. Einstein namowil
    go aby potwierdzil jego hipotezę uginania się promieniowania świetlnego
    przebiegającego w saiedztwie dużych mas.

    Zorganizowal wyprawe na jakas wyspe u brzegow Afryki, na ktorej miało być widoczne
    całkowite zacmienie Slonca.
    Sir Edington wykonal pomiary przesuniec lokalizacji gwiazd wokół Slonca, które
    w czasie tego zaćmienia miały być widoczne. Potem porownal je z lokalizacja
    tych gwiazd w nocy i stwierdził, ze te przesuniecia idealnie pasuja do
    predykcji Einsteina, potwiedzajacych jego teze, uginania się promieniowania.

    Fakt ten odtrąbiona w gazetach całego cywilizowanego swiata i dzięki temu Einstein
    zyskal swiatowa slawe jako geniusz nauki i dobrodziej całej ludzkości.

    Moim zdaniem pomiary te były normalnie ponaciągane. Dowodem na to jest fakt,
    ze w tym samym czasie inna ekipa, która miała dokonać tych samych pomiarow, w
    czasie tego samego zaćmienia, zadnych przeuniec nie stwierdzila. Ten fakt
    został zignorowany i do aktualnie chyba już nigdzie nic na ten temat znaleźć
    nie można.
    Podobno teleskop im się się zepsul.
    W internecie można znaleźć te historyczne negatywy zdjęć, klisze o wymiarach
    około 9 x 12 na których zaznaczono krzyżykami domniemane pozycje tych gwiazd.

    I podobnie jak doswiadczeie Michelsona z Moreleyem, które potwierdzilo stalosc
    predkowci swiatla w powietrzu, tak te pomiary Sir Edingtona raz na zawsze
    potwierdzily pomysl Einsteina, wg którego swiatlo nie rozchodzi się po liniach
    prostych tylko grawitacyjnie się ugina.
    I jakos do tej pory mimo, ze od 1919 roku było setki zacmien Slonca nikt tych
    pomiarow nie powtorzyl.
    Odnosnie wspomnianych pomiarow interferometrycznych to ignoruje się fakt, ze
    te pomiary były wykonane w mrocznej piwnicy zatem w powietrzu a nie w próżni.
    A pan Einstein bezmyślnie ekstrapolował je na proznie.

    Tymczasem niejeki pan Dayton Miller zbudowal identyczny do Michelsona aparat,
    ktory w okolicach Chicago również nie wykazal znaczących ruchow tych prazkow
    interferencyjnych. Ale Miller na tym nie poprzestal tylko aparat wazacy 4.5
    tony rozebral i przewiozl na gore Mt Wilson w stanie California w USA. I na tej
    wysokiej na około 2000 m gorze przyrząd ten ozyl. Te prazki zaczely wedrowac.
    Miller spedzil na tej gorze ponad 20 lat. Wykonal setki tysięcy pomiarow, w
    efekcie których określil predkosc poruszania się całego Ukladu Sloneznego w
    eterze w kierunku gdzie na południe widocznego nieboskonu a predkoscia około
    220 km/sek, ale tu mogę się mylic bo rozne dane podaja. Niezaleznie od wynikow,
    Miller wykazal, ze predkosc swiatala w stosunku do eteru zmienia się w
    zaleznoscii od kierunku co ewidentnie przeczy postulatowi STW, odnośnie
    stalosci predkosci swiatla w próżni we wszystkich kierunkach.

    Jak się pan Einstein o tym dowiedział to wezwal innego swojego przyjaciela czy
    rodaka o nazwisku Schakland, który już po śmierci Millera postanowil
    dokanac "reanalizy" wynikow pomiarow Millera. Szybko się okazało, ze one były
    obarczone szeregiem bledow, stalych i zmiennych bo temperatura w laboratorium
    mogla się zmieniac a drugi zarzut był taki, ze Miller obliczal wartości srednie
    z kilkuset pomiarow a powinen wzorem Michelsona wartości te obliczac z kilku
    wybranych pomiarow. W domysle wybranych tak aby potwierdzsly te
    najgienialniejsza w dziajach nauki teorie. A scislej wzięte z sufitu jej
    absurdalne postulaty.
    Dodam, ze powtornej reanalizy pomiarow zrodlowych Millera wykonać się już nie
    da gdyz one w czasie tej pierwszej reanalizy w niewyjaśnionych okolicznościach
    zaginely.

    Na zakończenie mojego monologu sucharek czyli ciekawostka. Chlopcy radarowcy
    produkujący się na międzynarodowym anglojęzycznym portalu fizycznym sci. physice
    "wyczaili", ze pan Einstein zadbal o to by jego teorii nie krytykować.
    W gazecie New York Tribune z dnia 3 kwietnia 1921 roku, napisał; w moim tumaczeniu
    na polski.
    "każdy kto moja teorie odwazy się skrytykować będzie uznany za antysemite".
    I to jest chyba powod, dla którego ta teoria jak rodzaj jakiejś wiary jest
    wyznawana. Wierni jej tezom przescigaja się w wynalazeniu co raz to nowych
    "potwierdzen".
    Ale oprócz kija ktoś dba o to, by dac jeszcze marchewke. Sa to duże, miliardowe
    granty dla zespolow badawczych np. typu B-Probe czy CERNU, które
    daja ztrudnienie setkom dobrze opłacanych ludzi, których jedynym celem
    dzialalnosci jest chroniczne potwierdzanie tych absurdalnych postulatow i
    wynikłych z nich tez tej absurdalnej teorii.

    Pzdr
    Tornad