  • 1. Data: 2017-04-06 19:34:35
    Temat: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Poszedłem tam godnie nas reprezentować. Na razie wdałem się w rozmowę o
    bozonie Higsa :-)

  • 2. Data: 2017-04-06 20:04:35
    Temat: Re: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2017 o 19:34 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > Poszedłem tam godnie nas reprezentować. Na razie wdałem się w rozmowę o
    > bozonie Higsa :-)

    Czytałem :-)
    Tylko wiesz, musisz się trochę rozeznać kto jest kto bo Cię spuszczą na
    drzewo.
    Jesteś fizykiem z wykształcenia?

    TG

  • 3. Data: 2017-04-06 23:25:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-06 o 20:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jesteś fizykiem z wykształcenia?

    A czy trzeba być budowlańcem z wykształcenia żeby pisać na grupie budowanie?

  • 4. Data: 2017-04-07 00:00:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-06 o 23:25, nadir pisze:

    > A czy trzeba być budowlańcem z wykształcenia żeby pisać na grupie
    > budowanie?

    Nie, ale kazdy budolaniec na tej grupie tez jest budowlancem.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2017-04-07 00:55:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-07 o 00:00, Maniek4 pisze:

    > Nie, ale kazdy budolaniec na tej grupie tez jest budowlancem.

    A tam "fizykiem".

  • 6. Data: 2017-04-07 06:23:18
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 19:35:02 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Poszedłem tam godnie nas reprezentować. Na razie wdałem się w rozmowę o
    > bozonie Higsa :-)

    Już zaczynam kumac "hu is hu". Z tego co mi się widzi, to Ty jesteś tym, który
    wymyslil i w stosunku do nieuczciwych wykonawców zastosowal oryginalna metode
    paragonowa. Mlodszym adeptom sztuki budowlanej przybliżam, ze jak ktoś robote
    spartaczyl w stopniu nie do pomyślenia, wzywales innych fachowcow, ktorzy to co
    tam było sknocone, naprawiali a temu partaczowi "placiles" paragonami czyli
    dowodami zaplaty za naprawienie szkod.

    To było na "budowaniu" prowadzonym przez "niusy.pl". Potem strona się zmyla. Ja
    znalazłem podobna na portalu chyba gazeta pl ale on nie cieszyl się już taka
    popularnocia jak na niusach. Autentycznie o Waszej aktualnej aktywności na
    stronie prowadzonej przez google nie wiedziałem bo zapewne kontynuowałbym na niej swa
    "krecia" i nie tylko, robote.

    Problem polega na tym, ze ja autentycznie sprwami budowlanymi już tak jak
    dawniej interesować i pisać przestalam a to z powodu swoistego mojego zacofania

    Technologicnego. W ciągu tych 20 lat mojej nieobecności w Kraju (siedziałem i
    pracowlem na budowach w USA) tyle się pozmienialo, ze czesto sam musze fachowcow
    prosić aby mi to czy owo robili idoradzili. Na szczęście technologia nazwijmy ja
    amerykanska nie odbiegla od naszej na tyle aby być całkowitym "lejkiem", ale to już
    nie to.
    Np
    za moich czasow były pustaki betonowe, teraz stosuje się "bloczki", których
    parametrow wytrzymałościowych nie znam, nie czuje i nie mam o nich pojęcia w
    sensie np ich wspolpracy ze zbrojeniem czy sprawami reologicznymi czyli
    zachowaniem się w czasie wieloletniej eksploatacji. Owszem ogolne zasady chyba
    w glowie mi jeszcze pozostaly ale to już nie to.

    Z drugiej strony ubolewam, ze na mojej macierzystej Politechnice Krakowskiej,
    na której robilem karierę naukowo-badawcza, poziom przedmiotow związanych z
    budownictwem spadl do zatrwazajaco niskiego. Gdy za "moich" czasów w latach
    gierkowskich studenci mieli trzy a niektórzy, specjalizujacy się w
    konstrukcjach budowlanych mieli po cztery semestry zajec laboratoryjnych z
    gruntami i projektowych w zakresie fundamentowania only, to obecnie pozostalo
    na to tylko kilkanaście chyba 12 godzin lekcyjnych pseudo-wykladow. No bo co
    można powiedzieć w ciągu 6 godzin gadania nawet gdyby to były sentencje.

    Przed politechnika "studiowałem" na UJ na Wydz Mat-Fiz-Chem. Tyle, ze zaledwie
    przez semestr. A wszystko może nie calkiem ale przez TW czyli "teorie
    wzglednosci: autorstwa niejakiego pana Einsteina. Chyba pan doc Borelowski już
    na pierwszym semestrze te teorie wykladal. Ja nie dość, ze jej za chiny
    zrozumieć nie byłem w stanie to jeszcze się z prowadzacym zajecia poroznilem do
    tego stopnia, ze po zaliczeniu przedmiotu nawet nie poszedlem. Za rada
    kolegi "zapisałem się na "wydz. wodny" czyli Budownictwa Wodnego, który spoko
    po chyba 6 latach nauki z troche obijania się, skonczylem. A ponieważ
    zainteresowalem się w stopniu ponadprzeciętnym mechanika gruntow, której
    wykladowca był wtedy dziekanem u którego zrobiłem dyplom, na propozycje
    pozostania na uczelni chętnie przystałem. Zwlaszcza, ze dostałem nakaz pracy
    przy melioracjach wodnych, które jakos niezbyt przypadly mi do gustu, chociaż
    niezle płacili. To takie krotkie sprawozdanie, które w niczym nie szkodzi ani już na
    nic nie wpływa.
    Obiecuje, ze będę tu czasem zagladal bo grupa jst prezna i dużo specjalistow
    na niej się produkuje. I może sam skorzystam z porad w realizacji problemów
    budowlnych, ktore mnie tez dopadly. Np za ulozenie parkietu na starym, który
    był układany na subicie, ale się zesechł, zaplacilem po 120 zl/m^2. Takie ceny
    obowiazuja w Krakowie. Za pomalowanie pokoju z usunieciem starej tapety,
    goście licza sobie tak okolo tysiąca złotych. Za robote only, material,
    srodki, musze kupic ja i to w pewnym nadmiarze. Za wylozenie plytkami
    niewielkiej łazienki w bloku, gościu zaspiewal 7.5 tysiaca. Tez za robote tylko,
    uzasadniając ja koniecznoscia odkucia starej mlotem elektrycznym marki makita.
    Ceny za usługi sa hamerykanskie czy holenderskie a moja emerytura nadal jest polska.
    Pzdr
    Tornad

  • 7. Data: 2017-04-07 09:14:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 06:23:20 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > tam było sknocone, naprawiali a temu partaczowi "placiles" paragonami czyli

    tak, tak - kiki nam zalatwia opinie. Nawet gdybys tyczke w ogrodzie wbil pod pomidory
    kiki opowiedzialby jak to mozna zrobic lepiej :) No ale lepiej wiedziec i nie zrobic
    - niż nie być problemów swiadomym.

    Witaj z powrotem tornad :-)

    b.

  • 8. Data: 2017-04-07 09:38:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-07 o 06:23, Tornad pisze:

    Witamy. Milo na Pana Tornada powitac ponownie po tych kilku latach przerwy.

    Wrociles w ojczyste strony, czy nadal za oceanem?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2017-04-07 10:13:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2017 o 23:25 nadir <n...@h...org> pisze:

    > A czy trzeba być budowlańcem z wykształcenia żeby pisać na grupie
    > budowanie?

    Oczywiście, że nie - ale przeczytaj co napisał na grupie fizyka i
    odpowiedz ilu amatorów fizyki ma o tym pojęcie.

    TG

  • 10. Data: 2017-04-07 12:28:05
    Od: rjka <r...@o...pl>

    tez przechodziłem przez niusy.pl potem gazeta.pl
    ale zamiast google obecnie mam oko na grupę poprzez thunderbirda +
    news.icm.edu.pl
    działa to całkiem fajnie