  • 1. Data: 2017-04-05 21:08:30
    Temat: Piec gazowy dwufunkcyjnyw mieszkaniu z grzejnikami
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Developer będzie montował pięc dwufunkcyjny w mieszkaniu.
    Pytanie na co zwrócić uwagę ?

  • 2. Data: 2017-04-05 21:21:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-05 o 21:08, Bolko pisze:
    > Developer będzie montował pięc dwufunkcyjny w mieszkaniu.
    > Pytanie na co zwrócić uwagę ?

    Żeby gaz był w budynku.

    Ja tam mam Immergas tradycyjny z zamkniętą komorą. Czyli taki bez
    "wodotrysków do kibla". Deweloper nie dawał sterownika pokojowego, to
    dokupiłem dedykowany (taki co cyfrowo gada i przejmuje wszystkie funkcje
    z panela, nawet temperaturę wody do prysznica). Także tutaj zwróć uwagę,
    bo może trzeba będzie i kabelek poprowadzić w miejsce sterownika jak nie
    będzie.
    Działa, bez problemów już 4 lata. Tylko długo się czeka na ciepłą wodę w
    kranie. Jak masz miejsce to pomyśl o o takim z dodatkowym zasobnikiem do
    niego.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2017-04-05 21:55:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-05 o 21:21, Irokez pisze:

> [...]
    > funkcje z panela, nawet temperaturę wody do prysznica). Także tutaj
    > zwróć uwagę, bo może trzeba będzie i kabelek poprowadzić w miejsce

    Są normalne kotły, które przy grzaniu przepływowym zapewniają ciepłą
    wodę bardzo szybko.
    Poza tym kotłów z zamkniętą komorą, niekondensacyjnych już się nie kupi,
    bo EU zabroniła produkcji i sprzedaży.
    Można jeszcze gdzieniegdzie kupić 2 letnie leżaki. Tylko czy będzie
    gwarancja?

    > Działa, bez problemów już 4 lata. Tylko długo się czeka na ciepłą wodę
    > w kranie. Jak masz miejsce to pomyśl o o takim z dodatkowym
    > zasobnikiem do niego.

    Po 6 latach się popsuje, a naprawa droga :)
    Immergas nie robi zbyt dobrych kotłów.

  • 4. Data: 2017-04-05 22:13:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-05 o 21:55, Uzytkownik pisze:

    > Po 6 latach się popsuje, a naprawa droga :)
    > Immergas nie robi zbyt dobrych kotłów.

    A dzisiaj ktokolwiek robi?

  • 5. Data: 2017-04-06 17:08:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Po 6 latach się popsuje, a naprawa droga :)
    > Immergas nie robi zbyt dobrych kotłów.

    Czyli jak stuknie mu 10 lat... może
    Mam "EOLO Star 24 3E" Wyboru nie miałem bo już taki był. Czytałem opinie
    i ten model ogólnie zły nie jest. Jak padnie to trudno, wymieni się na
    nowy. Choć obawiam się, że da się go naprawić. To nie Bosch który nie
    sprzedaje części zamiennych.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2017-04-06 22:24:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-06 o 17:08, Irokez pisze:

> [...]
    > opinie i ten model ogólnie zły nie jest. Jak padnie to trudno, wymieni
    > się na nowy. Choć obawiam się, że da się go naprawić. To nie Bosch

    Dokładnie te modele naprawiałem kilka razy.

    Średnio płyta główna wytrzymuje 5-7 lat. Choć naprawa jest dość prosta,
    a części kosztują grosze to serwisanci płytę wymieniają na nową, a koszt
    nowej to ok. 800zł-1000zł + 200-300zł narzutu serwisu, bo taki mają
    odgórnie nakaz i zakaz naprawiania pod groźbą utraty autoryzacji i
    dostępu do części. Z resztą nie ma się co dziwić, bo jest to urządzenie
    o wysokim ryzyku.

    Elementy stopniowo tracą swoje parametry i coraz częściej zaczynają się
    pojawiać alarmy i "zawieszanie kotła". Po resecie kocioł dalej pracuje,
    ale alarmy, które zdarzały się na początku raz w miesiącu czy raz na
    jakiś czas, pojawiają się coraz częściej. Dochodzi do tego, że kocioł
    się "wiesza" wiele razy w ciągu dnia, a kiedy się "powiesi" w domu jest
    zimno. Rusza dopiero po resecie. Niestety większość serwisantów nie wie
    co jest prawdziwą przyczyną takie zawieszania się i po kolei wymieniają
    elementy układu zapłonowego: elektrodę zapłonową, czujnik jonizacyjny,
    przewody, a w końcu płytę. Prawda jest taka, że wystarczy wymieć
    części, których koszt nie przekracza 2-3 zł. Trzeba tylko wiedzieć które
    elementy należy wymienić i kocioł będzie hulał :)

    Na marginesie dodam, że są to elementy, które z założenia mają tracić
    swoje parametry. Czyli jakby to powiedzieć takie celowe postarzanie i
    celowe doprowadzanie do wymiany kotła w przeciągu max. 10 lat :)

    Ponadto komora spalania wyłożona jest płytami izolacyjnymi,
    ognioodpornymi, które po kilku latach użytkowania nadają się do wymiany.

    Wymiana tych płyt to prawie połowa ceny kotła.

    Części?

    Prędzej dostaniesz do Boscha, a koszt np. wymiany pompy lub wentylatora
    do Immergasa to połowa ceny kotła.

    Po kilku latach komora spalania jest tak skorodowana, że po rozkręceniu
    jej w celu wyczyszczenia ponowne złożenie to nie lada wyczyn. Uchwytów,
    które trzymają płyty izolacyjne, ognioodporne po prostu nie ma i
    trzymają się na swoim miejscu, bo są o siebie pozapierane. Po
    rozkręceniu obudowy trzeba kombinować, aby wszystko się trzymało.

    Dlatego też polecam kupić kocioł kondensacyjny z komorą spalania z
    kompozytów aluminium i magnezu. Osobiście polecam kotły belgijskiej
    firmy ACV z serii Kompakt. Są to bardzo trwałe kotły oraz posiadające
    wszystko co można zapragnąć. Kocioł 2-funkcyjny, przy którym nie trzeba
    czekać na ciepłą wodę. Wbudowany regulator pogodowy z możliwością
    podłączenia dowolnego sterownika pokojowego typu ON/OFF lub OpenTherm, a
    przy tym ma także możliwość obsługi 2 stref grzewczych lub podłączenia
    zasobnika CWU.

    W każdej chwili kocioł można przełączyć czy ma grzać ciepłą wodę
    przepływowo czy też w zasobniku CWU. Czyli takie 3 kotły w jednym, bo
    może pracować jako kocioł 1-funkcyjny z funkcją grzania tylko CO, kocioł
    1-funkcyjny z funkcjami grzania CO i zasobnika CWU oraz kocioł
    2-funkcyjny grzejący CO oraz CWU przepływowo.

    Przy czym, aby móc ładować zasobnik CWU potrzebny jest tylko dodatkowy
    elektrozawór przełączający za 100-200zł i czujnik temperatury zasobnika.
    Resztę załatwia sterownik kotła. Obsługuje on zarówno elektrozawór czy
    siłownik jak i czujnik temperatury.

    Ponadto jedne z niewielu na rynku, które można podłączyć także do
    instalacji otwartych i mogą współpracować bezpośrednio z kotłami
    węglowymi bez utraty gwarancji i bez sprawiania jakichkolwiek
    problemów. Nie trzeba używać wymienników płytowych, ani przerabiać
    instalacji na zamknięte.

    Poza tym jedne z niewielu na rynku, które także pracują w pełnej
    kondensacji grzejąc ciepłą wodę użytkową.

    Natomiast konstrukcja wymiennika jest tak zrobiona, że nie grozi mu
    pęknięciem chwilowe przegrzanie tak jak to bywa w wielu innych kotłach
    kondensacyjnych.

    Niestety spora część kotłów kondensacyjnych na rynku ma tak zbudowany
    wymiennik, że nawet niewielka ilość zanieczyszczeń z instalacji potrafi
    zapchać wymiennik i spowodować jego pęknięcie na skutek miejscowego
    przegrzania. Tego problemu nie mają ACV-y.

    Posiadają też unikatową funkcję "komfortu ciepłej wody", która po
    włączeniu utrzymuje wymiennik ciepły, a w nim porcję wody na start zanim
    odpali się palnik. Dlatego też po włączeniu tej funkcji, ciepła woda
    jest w nim dostępna natychmiast, a palnik uruchamia się rekordowo
    szybko. Odkręcasz kran i masz ciepłą wodę natychmiast.

    Funkcja ta może być załączona na stałe lub wyłączona, może być sterowana
    zewnętrznym zegarem lub wyłącznikiem, albo uruchomiona w trybie
    inteligentnym. W tym trybie kocioł uczy się zachowania domowników i
    załącza funkcje komfort w takich porach dnia, kiedy w domu przebywają
    domownicy i używają ciepłej wody.

  • 7. Data: 2017-04-07 10:23:11
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Dlatego też polecam kupić kocioł kondensacyjny z komorą spalania z
    > kompozytów aluminium i magnezu.

    To może zapytam specjalisty:
    Kuzyn zrobił z dwóch jedno mieszkanie.
    I deweloper zaproponwał taki piec:
    PWHC 24-28-33

    http://www.broetje.pl/wp-content/uploads/2015/04/Ins
    trukcja_obslugi_PWHC_24_28_33.pdf

    Będzie ok?

    I zastanawiam się czy bedzie OK jak z dwóch mieszkań się
    zrobiło jedno czyli ok 95m2.
    To czy coś dla takiego pieca zmienia. Jaką moc wybrać

    I druga rzecz odległość zwłaszcza od kuchni: 5m+
    Nigdy takiego pieca nie miałem
    i zastanawiam czy nie będzie tak że połowa wody
    będzie szła w kanalizacje bo zanim się zagrzeje
    to musi przepłynąć 100 litrów.?

    schemat:
    https://megawrzuta.pl/download/b3727278ffcca5e31a560
    7a84fce9435.html

    Poszukać zielony przycisk "pobierz plik"
    sorry za stronę ale taką google mi podpowiedział

  • 8. Data: 2017-04-07 11:03:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-07 o 10:23, Bolko pisze:

> [...]
    7a84fce9435.html

    > Poszukać zielony przycisk "pobierz plik"
    > sorry za stronę ale taką google mi podpowiedział

    Ja się nie znam, ale doradzę.
    Albo zbiornik CWU + cyrkulacja (jak jest już położona, to raczej po
    ptokach)), albo 3f przepływowy ogrzewacz w pomieszczeniach oddalonych od
    pieca.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-04-07 11:13:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 11:02:54 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > Albo zbiornik CWU + cyrkulacja (jak jest już położona, to raczej po
    > ptokach)), albo 3f przepływowy ogrzewacz w pomieszczeniach oddalonych od

    Jak by to była tylko kuchnia to 3f zwłaszcza że obok jest indukcja
    więc kable będą.
    Tylko czy bezpieczniki i instalacja wytrzyma jak się dzieci pojawią
    I płyta razem z ogrzewaczem się właczy?

    Z drugiej strony cyrkulacja lepsza bo w łazience
    byłby ciepła woda szybciej. Tylko że układ zaczyna się komplikować czyli
    zwiększa się zapotrzebowanie na energie
    zwiększa się ryzyko że coś się spieprzy.

  • 10. Data: 2017-04-07 12:47:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-07 o 11:13, Bolko pisze:

> [...]
    > więc kable będą.
    > Tylko czy bezpieczniki i instalacja wytrzyma jak się dzieci pojawią

    Wytrzyma.

    > Z drugiej strony cyrkulacja lepsza bo w łazience
    > byłby ciepła woda szybciej. Tylko że układ zaczyna się komplikować czyli
    > zwiększa się zapotrzebowanie na energie

    Bez przesady, pompka 10W, czyli 0,24kWh czyli jakieś 0,20PLN dziennie

    > zwiększa się ryzyko że coś się spieprzy.

    Zrezygnować całkiem z ciepłej wody - ryzyko zmniejszy się o połowę.

    --
    Pete