    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 10 Apr 2017 13:42:38 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 09:00:43 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
    > Problem czy sprawa jest zlozona czyli dość skomplikowana. Historycznie rzecz
    > analizując to Teoria wWzglednosci ta Szczegolna z 1905 roku, przez

    pierwsze primo -to ze sie z toba nie zgadzamy to nie znaczy ze masz o tym tu nie
    pisac. Zawsze milo podyskutowac o czym niestandardowym. Az mi brakuje jakies maniaka
    od "płaskiej ziemi", z takim to byłaby dopiero frajda :)

> [...]
    > go aby potwierdzil jego hipotezę uginania się promieniowania świetlnego
    > przebiegającego w saiedztwie dużych mas.
    >
    > Zorganizowal wyprawe na jakas wyspe u brzegow Afryki, na ktorej miało być widoczne
    całkowite zacmienie Slonca.
    > Sir Edington wykonal pomiary przesuniec lokalizacji gwiazd wokół Slonca, które
    > w czasie tego zaćmienia miały być widoczne. Potem porownal je z lokalizacja
    > tych gwiazd w nocy i stwierdził, ze te przesuniecia idealnie pasuja do
    > predykcji Einsteina, potwiedzajacych jego teze, uginania się promieniowania.

    nie ma specjalnie znaczenia czy mu te pomiary wyszły czy nie, bo to nie sa jedyne
    pomiary które ludzkosc wykonała od tamtej pory. Soczewkowanie grawitacyjne opiera sie
    na tej samej zasadzie.

    b.