    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 11 Apr 2017 00:37:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    From: Tornad <t...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 22:42:40 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > pierwsze primo -to ze sie z toba nie zgadzamy to nie znaczy ze masz o tym tu nie
    pisac. Zawsze milo podyskutowac o czym niestandardowym. Az mi brakuje jakies maniaka
    od "płaskiej ziemi", z takim to byłaby dopiero frajda :)

    widoczne całkowite zacmienie Slonca.

    > nie ma specjalnie znaczenia czy mu te pomiary wyszły czy nie, bo to nie sa jedyne
    pomiary które ludzkosc wykonała od tamtej pory. Soczewkowanie grawitacyjne opiera sie
    na tej samej zasadzie.

    Tak pisza w gazetach i Ty w to wierzysz. A rzeczywistość jest inna.
    Swoja teorie pan Eibstein oparl na tzw. postulatach. Jednym z nich jest
    postulat stalosci predkosi swiatla w próżni. Zalozyl, ze predkosci swiatla
    w próżni jest stala i we wszystkich kierunkach rowna c.

    Kilkanascie lat wcześniej bo w roku 1881, niejaki pan Michelson skonstruowal
    przyrząd, który nazwal interferometrem (zob. Google). I stwierdził, ze aparat
    nie wykazal ruchow prazkow interferencyjnych co dowodzilo, ze swiatlo ma
    identyczne predkosci w dwu prostopadłych do siebie kierunkach. Einstein udajac,
    ze o tym doświadczeniu nie slyszal (taki z niego gieniusz był) wynik tego
    doświadczenia ekstrapolował czyli rozszerzyl na proznie.

    I ten fakt uważam za jego największy przekręt.

    Bo doświadczenie było przeprowadzone w mrocznej piwnicy zatem w powietrzu a nie
    w próżni. W próżni swiatlo propaguje się z roznymi, mało rozniacymi się ale
    roznymi prędkościami. Dowodem na to były doświadczenia innego badacza
    niejakiego Daytona Millera, który te same pomiary na identycznym do Michelsona
    aparacie, wykonal na wysokiej na ponad 2 km gorze Mt Wilson w Kalifornii.

    Gosciu wykonal kilkaset tysięcy pomiarow i obliczyl, ze caly Uklad Sloneczny
    przemieszcza się w tej międzygalaktycznej próżni gdzies na południe
    nieboskłonu z predkoscia około 220 km/sek.Dowiodl blednosc postulatu gdyż
    swiatlo propaguje się w otaczajacej Ziemie próżni z roznymi prędkościami.

    Jak się pan Einstein o tym dowiedzial nakazal wykonać reanalize badan Millera.
    Reanaliza wykojana już po śmierci Millera wykazala bledy zatem te badania
    zostały uznane za bledne i nawet pisać o nich ie należy. Tu zadzialal kijek w
    postaci ostrzeżenia Einsteina który w New York Tribune z dn. 3 kwietnia 1921
    roku oswiadczyl, ze każdy kto jego teorie bedzie krytykowal zostanie uznany za
    antysemite.
    Pomiary ugiec swiatla wykonane przez Sir Edingtona w roku bodajże 1919 zatem
    kilka lat po ogloseniu ogolnej teorii, zostały normalnie naciagniete lub
    wybrane z kilku wykonanych tak aby dokladmnie powierdzily predykcje Einsteina.

    Owszem istnieje prawdopodobieństwo, ze swiatlo gwiazd przechodzacyh w bardzo
    bliskiej odleglosci obok Slonca moglo ulec niewielkim odchyleniom gdyz Slonce
    ma cos w rodzaju atmosfery. Tworzy ja nieprzerwany strumien zjonizowanych
    atomow glownie wodoru i helu orza elektronow, które zostają z powierzchni
    Slonca wyrzucane z dużymi prędkościami jako tzw. plazma. Sa to czastki, które
    niekiedy dolatują do Ziemi powodując zorze polarne i inne zjawiska. Zatem jest
    to zjawisko rzeczywiście istnieje w stopniu zauważalnym to jego geneza czyli
    zrodlo ma charakter czysto optyczny polegajacy na uginaniu się promieni przy
    przejściu przez ośrodek majacy pewna mase, zatem gestosc wieksza od próżni.
    Zjawisko to stwierdzono do odlegolosci od Slonca równej do około polowy jego
    widzialnej srednicy, co potwierdza moje przewidywania.

    Gdybym to zjawisko miało charakter grawitacyjny to efekt uginania bylby
    widoczny w znacznie większych od Slonca odległościach a tak nie jest. Zjawisko
    to powinno być zatem widoczne a znacznej odleglosci od masy a nie tylko
    przypowierzchniowe. Jak pisalem innych od tych wykonanych przez Edingtona
    pomiarow nie wykonano. Ale to nie przeszkadza pisać, ze wykonano takich
    pomiarow tysiące i wszystkie one potwierdzily te najgienialniejsza w dziejach
    Ogolna Teorie Wzglednosci zwana tez Teoria grawitacji.

    Pzdr
    Tornad