    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 11 Apr 2017 01:49:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    From: Tornad <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 08:30:36 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Tornad" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tak niedyskretnie zapytam, jak w twoim modelu "wyjaśnia" się fakt wydłużenia
    > okresu połowicznego rozpadu szybko poruszających się cząstek (niezależnie od
    > kierunku), dokładnie zgodnie z rachunkiem dylatacji czasu? Czyli jak radzisz
    > sobie z unieważnianiem wyników doświadczeń?

    W moim modelu, jak go trafnie nazwales zjawisko dylatacji czasu, fizycznie nie
    istnieje. Jest to tylko wymysl chorej wyobraźni gościa, który albo miał jakiś
    rodzaj schizofenii albo nie miał za centa wyobraźni przestrzennej.

    Zjawisko przyspieszania czy tez opóźniania okresu połowicznego rozkładu
    fizycznie nie istnieje. Nie znam nikogo ani nie czytałem nic na ten temat w
    sensie aby jakiś ośrodek naukowy czy jakiś nawiedzony wykonal odnośne pomiary.
    A to z prostego powodu. ze jak datad nie potrafimy swoich pojazdow rozpedzac
    do większych od około 1/10000 predkosci swiatla.

    Owszem, chłopcy piszący książki naukowo fantastyczne majacy bujana wyobraznie
    przewiduja, ze takie zjawiska wystepuja. Ale to sa tylko zwidy a nie naukowo
    potwierdzone fakty. Niestety taki rzeczy spotyka się również w podręcznikach.
    Np w Poderczniku dla szkol wyższych w USA tlumacza dylatacje czasu w ten
    sposób, ze w rakiecie umieszczają bombe, która wybuchnie za godzine.

    I trzeba rozwiazac zadanie z jaka predkoscia v należy te bombe wiezc aby on
    wybuchla za 4 godziny.

    Wg mojego modelu owszem zegary swietlne dzialajace na zasadzie stalosci
    predkosci swiatla w danym ośrodku, wozone czyli poruszające się w stosunku do
    tego osrodka z predkoscia v, zwlniaj tempo swego chodu. Ale czas jako stala
    materialowa upływa w całym wszechświecie swoim stalym i niezmienniczym tempem.
    Pan Einstein twierdzi inaczej i dlatego ja nazywam go matolkowatym, opóźnionym
    w rozwoju osobnikiem, który calkowicie pozbawiony wyobraźni przestrzennej, na
    sile zmusza naukowcow i gawiedz całego swiata do wiary w te swoje absurdalne
    postulaty i wynikłe z nich absurdalne tezy.

    Jego bezczelność była tak wybujala, ze podobnie jak ty potrafil udowadniać
    pewne zjawiska tezami wynikającymi z tej swojej teorii.Twierdzenie, ze okres
    połowicznego rozkaldu musi być dluzszy bo tak wynika to z tej teorii. jest
    bledne. Bo ta teoria jest oparta na blednych zlozeniach. A wyciąganie wnioskow
    na podstawie blednych przesłanek daje bledne wyniki.
    A tu za ta dylatacja pojawiają się skracanie linijek, jakies cudowne namnażanie
    się masy no i totalna wręcz relatywizacje wielu zjawisk i klasycznych praz
    wfizycznych. Np zjawisko Dopplera, które ewidentnie przeczy drugiemu
    postulatowi ze każdy obserwator "musi" w stosunku do swojego układu
    odniesienia zmierzyć predkosc swiatla jako rowna dokładnie c. Tymczasem
    Doppler powstaje wlasnie wskutek tego, ze swiatlo w stosunku do zrodla czy
    odbiornika ma inna od c wartość.

    Jest to ujete we wzorach klasycznych Dopplera, w ktorych wystepuja wartości c+-v.
    No to realatywisci zrelatywizowali ten wzor dzielac wzor klasyczny przez gamme
    (dylatacje czasu) i powstala protezę wzoru uwazaja za uogolniona i poprawna a
    klasyczny wzor za bledny. A jest dokładnie odwrotnie.

    Pzdr
    Tornad