    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 11 Apr 2017 03:06:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    From: Tornad <t...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 22:51:51 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    widoczne całkowite zacmienie Slonca.

    > To nie promieniowanie się ugina ale przestrzeń po której się cząstki
    > przenieszczają :-)

    Tak jak piszsz prawi ta pop..na teoria. Ale ja dotad nie spotlalem osoby,
    ktoraby to zakrzywianie się przestrzeni potrafila jakos zrozumiale wyjasnic.
    No bo jak ja czy ktoś inny, komus z glebokim ukłonem się klania czyli wygina do
    przodu, to w tym samym czasie stojącej za nim osobie musi wypiac d..pe.

    Pan Eistein do 7 lat w ogole nie potrafil mowic ani lala ani baba. Mowic zaczal
    dopiero w wieku lat 7-miu a pierwsze laski w zeszycie stawiac w wieku lat 9
    -ciu. Był umysłowo opóźniony w rozwoju. Tak podaje Encyklopiedia Brittanica w

    Gosciu nie ukonczyl szkoły podstawowej; nikt nigdy nie widział jego świadectwa
    z 7-mej klasy. Potem ukonczyl jakies prywatne liceum z wynikami bardzo dobrymi
    i dobry ale na tym świadectwie jest uwaga, ze ma trudności z wyobraznia
    przestrzenna.
    I to jest informacja o tyle istotna, ze w jego "tfurczosci" ona się
    potwierdzila.
    Chodzi o tzw. zegar swietlny. Zegar ten Einstein zerznal od Lorentza, który
    wyprowadzil wzor na tempo jego chodu. To tempo pan Einstein wykorzystal i fakt
    zwalniaia tempa chodu tego zegra utozsamil ze zwalnianiem tempa upływu czasu,
    czyli czyms, co nazwal dylatacja czasu.

    Zegar swietlny dziala w ten sposób, ze mamy zrodlo swiatla pulsującego i
    oddalane od niego lustro, umieszczone w odleglosci 150 tysięcy km. Impuls
    swietlny leci do tego lustra, odbija się od niego pod katem prostym i wraca do
    punktu, z którego został wyemitowany. Taki zegar będzie odmierzal 1-no
    sekundowe interwaly czasowe.

    Lorentz udowodnil, ze ten sam zegar wieziony z predkoscia v, bedzie zwalanial
    tempo swego chodu gamma razy.

    Pan Einstein zinterpretowal to zjawisko po swojemu, nastepujaco. Skoro ten sam
    zegar, zatem o tej samej konstrukcji odmierzajacy na postoju stale interwaly
    czasowe czasu prawdziwego (proper time) a poruszający się z predkoscia v
    zwalnia, to nie ma innego wytłumaczenia jak tylko takie, ze czas musi się
    dylatowac.

    Tu potrzebny bylby rysunek dowodzący, ze ten sam zegar o tej samej konstrukcji
    poruszajcy się w ośrodku z pewna predkoscia v, NIE będzie dzialal identycznie
    jak na postoju. W zegarze na postoju czyli nieruchomym w stosunku do osrodka,
    w którym swiatlo propaguje się ze stala predkoscia, (eteru) promien
    swietlny będzie biegl do lustra i z powrotem po najkrótszej z możliwych drodze.
    W tym samym zegarze bedacym w ruchu, roboczy promien swietlny nie będzie się
    poruszal po tej samej linii tam i z powrotem lecz będzie biegl po linii
    zygzakowatej. Droga lotu tego promienia będzie dluzsza od drogi promienia na
    postoju i z tego powodu czas lotu tam i z powrotem się wydluzy.
    Pan Einstein tej roznicy w pracy tego zegara sobie wyobrazić w stanie nie byl.
    I staral się na sile przekonać gawiedz, ze jego interpretacja jest poprawna
    i zegar chodzi identycznie jak na postoju tylko czas mu się dylatuje.

    Ja to podrobno przeanalizowałem. Zajelo mi to ladnych kilka lat. Ale udało mi
    się poprawić wzory zarówno Lorentza jak i samego Einsteina, gdyz udowodniłem,
    ze taki zegar swietlny będzie zmienial tempo swego chodu nie tylko w funkcji
    predkosci v jego wozenia lecz również w zaleznosci od jego ORIENTACJI w
    stosunku do kierunku jego ruchu.
    Jeśli znajdziesz chwile czasu to zapraszam na swoja strone tornadosolution.com
    na której zamiescilem calkiem swiezy artykul pt "Dylatacja dylatacji czasu".

    Artykul ten usiluje zamiescic w jakims wydawnictwie, z czym sa kłopoty.

    Jak dotad żaden z relatywistow nie potrafil wykazac zadnego bledu zarówno w
    obliczniech jak i bledu logicznego.
    Wyszlo mi ze zegar swietlny wieziony porzecznie, zwalnia tempo swego chodu
    gamma razy a ten sam zegar wieziony wzdluznie czyli rownolegle do kierunku
    ruchu, zwalnia tempo swego chodu razy gamma^2, Slownie gamma do kwadratu.
    I Relattwisci maja zgryz jak to moje odkrycie relatywistycznie wytlumaczyc.

    A cos z podworka to ja mam test na wyobraznie budowlana i znajomość
    podstawowych zjawisk fizycznych. Chodzi o krokwie. Na tym forum tyle, ze przed
    2 czy 3 tygodniami ktoś pytal o spadek krokwi nad garażem. I zauwazylem, ze
    konstrukcja dachu ma szereg bledow konstrukcyjnych, z których największym jest
    brak zaciosów krokwi na stykach z murkami, na których sa oparte.

    Krokwie musza mieć zaciosy, nacięcia, tak aby powierzchnie styku na podporach,
    były poziome. Wtedy na krokwie nie dzialaja sily poziome mogące spowodować ich
    zsuniecie się z dachu.
    Gdy krokwie maja poziome powierzchnie styku na podporach, teoretycznie żadne
    gwoździe do ich zamocowania potrzebne nie sa. owszem musi się je przymocować
    ale tylko na ujemne obciaznia wiatrem czyli na odfruniecie, ale nigdy na
    obciążenie śniegiem i zsuniecie się z podpor.

    Mialem cos na ten temat skrobnąć ale po tych dwu czy trzech tygodniach gdy
    dach jest już prawdpodobnie ukończony, nie chce inwestorowi psuc humoru.

    Pzdr
    Tornad