  • 11. Data: 2010-07-20 20:43:33
    Temat: Re: Troche o samowoli budowlanej
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i21c0j$53g$1@news.onet.pl...
    > Tak mnie naszło jak w zeszłym tygodniu zobaczyłem pewna budowle w
    > okolicach Kartuz
    > Jak bez pozwolenia wybudujesz garaża, wiate czy nawet szopke na rower to
    > groża za to kary i nakaz rozbiórki.
    > A budynek z ponizszego linka ma ponad 5000mkw i jest to samowola budowlana
    > http://expresskaszubski.pl/pictures/2008-07/zamek-la
    palice-baszty.jpg

    > http://www.joemonster.org/art/11577/Najnowszy_zamek_
    swiata_Lapalice
    > Budowla widziana "na żywo" na prawdę robi wrażenia.
    > I w sumie urzedasy niewiele mogą zrobic bo rozbiórka tego to potężny
    > koszt. Muszą to zalegalizować i tyle.
    > --

    Witam
    Jakis czas temu rozmawialem z moim inspektorem nadzoru budowlanego i
    wpomnial iz samowola budowlana kosztuje chyba 15 000 zl i nakaz rozbiorki.

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 12. Data: 2010-07-20 21:13:27
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Jakis czas temu rozmawialem z moim inspektorem nadzoru budowlanego i
    > wpomnial iz samowola budowlana kosztuje chyba 15 000 zl i nakaz rozbiorki.

    Teoria. Znam (nie pochwalam - żeby było jasne!) firmę, która już 10 lat temu
    walnęła pierwszą samowolę, zero reakcji jakiejkolwiek, postawiła następną,
    nadzór przyjechał, pokręcił się i pojechał na odchodne rzucając że można by
    to zalegalizować, dwa lata zero reakcji, postawili trzy kolejne samowole i w
    dodatku na terenie w ewidencji zabytków. Oczywiście zero kar czy
    jakiejkolwiek reakcji nadzoru. Dodam tylko że to firma turystyczna, w
    samowolkach przebywają wczasowicze, a obiekt co roku jest odbierany przez
    sanepid, kuratorium, straż i policję ;-)

    --
    AS

    5296 (20100720) __________

  • 13. Data: 2010-07-21 07:15:32
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > wpomnial iz samowola budowlana kosztuje chyba 15 000 zl i nakaz rozbiorki.

    No właśnie nakaz rozbiórki.
    Tylko jak inwestor oleje decyzje nakazująca mu rozbiórke to w sumie nic nie
    mogą mu zrobić;))

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-07-21 08:30:26
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > I w sumie urzedasy niewiele mogą zrobic bo rozbiórka tego to potężny
    > koszt. Muszą to zalegalizować i tyle.

    Ostatnio Wojewódzki Inspektorat nadzoru budowlanego podtrzymał decyzję o
    nakazie rozbiórki, więc nie ma już szans na legalizację. Mogą to zrobić
    nawet na drodze egzekucyjnej. Przyjadą buldożery i wystawią rachunek
    właścicielowi.

    ________MAT_______

  • 15. Data: 2010-07-21 09:05:28
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nakazie rozbiórki, więc nie ma już szans na legalizację. Mogą to zrobić
    > nawet na drodze egzekucyjnej. Przyjadą buldożery i wystawią rachunek

    Za buldożery musiałaby zapłacic gmina a koszt zburzenia tego byłby potężny-
    podejrzewam że miliony złotych
    A co do legalizacji to podobno do końca roku ma dostarczyć projekt zamienny
    i ma szanse na zalegalizowanie
    W sumie nikomu nie zalezy na zburzeniu tego.
    Inwestorowi nie zalezy z przyczyn oczywistych.
    Gmionie nie zalezy bo koszty itp
    Bankom kredytujacym nie zalezy bo co z tego będą miały
    Jedyne rozwiązanie to znalezienie kupca/inwestora ale aby ktoś to kupił to
    najpierw trzeba to zalegalizować. I kółko się zamyka

    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-07-21 11:55:42
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Za buldożery musiałaby zapłacic gmina a koszt zburzenia tego byłby
    > potężny- podejrzewam że miliony złotych

    Nie-inwestor. Na drodze egzekucyjnej.

    ________MAT_______

  • 17. Data: 2010-07-21 12:09:31
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Nie-inwestor. Na drodze egzekucyjnej.

    Znasz takie przypadki?
    Nie słyszałem aby rozebrano w tym trybie coś więcej niż budę z kebabami.

    --
    AS

    5297 (20100721) __________

  • 18. Data: 2010-07-21 12:33:49
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Nie słyszałem aby rozebrano w tym trybie

    z braku innych to też jakiś argument...

    ________MAT_______

  • 19. Data: 2010-07-21 12:41:04
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > z braku innych to też jakiś argument...

    Bardzo smutny acz niestety prawdziwy.

    --
    AS

    5297 (20100721) __________

  • 20. Data: 2010-07-21 13:15:14
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nie-inwestor. Na drodze egzekucyjnej.

    Zmuszą go? W jaki sposób?
    Sami by musieli rozebrac a jego kosztami obciążyć. A poniesionych kosztów
    tych zapewne nigdy by im nie zwrócił ani nie do wyegzekwowania

    Krzysiek