  • Data: 2017-08-23 12:10:50
    Temat: Re: UPS-a wsadzić w ścianę czy może nie?
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-22 o 10:35, Lisciasty pisze:
    > Ostatnie skoki zasilania spowodowały destrukcję partycji systemowej
    > w komputerze towarzyszki żony i chyba będziem musieli kupić jakiegoś
    > UPS-a. Z początku myślałem nad takim klasycznym pod biurkiem,
    > ale dziś wpadłem na pomysł aby wmontować jakiegoś klamota obok
    > rozdzielnicy w garażu i zasilić tylko potrzebny obwód, na którym
    > wisi komputer i monitor. Czy ktoś kojarzy takiego klamota, którego
    > możnaby częściowo wsadzić w ścianę? Albo jakiegoś płaskiego,
    > coby go powiesić u powały aby nie zawadzał?
    > Estetyka nie ma większego znaczenia, chodzi mi o niezawodność
> [...]

    Zwróć uwagę, że są UPS-y typu off-line, line interactive i on-line.
    Gdybyś chciał się ustrzec przed nagłymi zmianami napięcia, które
    wykładają komputer to tylko on-line. Jeśli problemem jest u Ciebie tylko
    zanik napięcia, to wystarczy off-line lub line interactive.
    Tanie UPS-y po wyczerpaniu akumulatorów i powrocie zasilania sieciowego
    nie włączają się same. Trzeba do nich podejść i włączyć je ręcznie.
    Jeśli więc planujesz montaż UPS-a w garażu, to wybierz taki, który sam
    się włączy po powrocie zasilania.
    UPS-y domowe/rackowe nie mają zabezpieczeń przeciwporażeniowych na
    wyjściu. Pamiętaj więc, że na Twoim obwodzie komputerowym nie będziesz
    miał zabezpieczenia przeciwporażeniowego - w uproszczeniu różnicówki.

    yabba