  • Data: 2017-08-23 13:58:08
    Temat: Re: UPS-a wsadzić w ścianę czy może nie?
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-23 o 13:38, Lisciasty pisze:

    > Tak się właśnie zastanawiam, w przypadku upsa offline powinno
    > to działać, w sensie kiedy zasilanie z sieci jest, a jak przejdzie
    > w tryb awaryjny to już nie za bardzo, bo zrobi się obwód nieobjęty
    > różnicówką. A to chyba byłoby do zaakceptowania.

    Teoretycznie UPS po przejściu w stan pracy bateryjnej powinien stanowić
    układ IT - źródło izolowane i dotknięcie któregokolwiek pojedynczego
    przewodu nie powinno powodować porażenia. Jednak jak sprawdzałem, to
    niektóre UPS-y podczas pracy bateryjnej dawały niesymetryczne napięcia
    względem PE, np. na L było 200V a na N - 30V. Albo nawet odwrotnie. L i
    N to przewody na których była faza i zero podczas pracy sieciowej.
    Nie sprawdzałem organoleptycznie czy powodowało porażenia człowieka. :)
    Ale zwarcie z PE po różnicówce 30mA wpiętej za UPS powodowało jej
    wyłączenie. Domniemywam więc, że prąd przekraczał 30 mA.

    yabba