  • 1. Data: 2023-06-17 14:21:45
    Temat: Uwaga na burze z gradem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Alarmy pierwszego stopnia przed burzami z gradem obowiązują w województwach:

    - opolskim (w powiatach południowych);

    - dolnośląskim (z wyłączeniem powiatów północno-wschodnich);

    - lubuskim;

    - zachodniopomorskim (poza powiatami nadmorskimi);

    - wielkopolskim (w powiatach północnych);

    - pomorskim (z wyłączeniem powiatów nadmorskich i wschodnich);

    - kujawsko-pomorskim (poza powiatami wschodnimi).

    Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu o sumie
    20-30 l/mkw. oraz porywy wiatru rozpędzające się do 65 km/h. Miejscami spadnie grad.

    Alerty ważne będą w godzinach 12-20 w sobotę.

    Alerty IMGW pierwszego stopnia - intensywne opady deszczu
    IMGW ostrzega też przed intensywnymi opadami deszczu. Alerty przed tym pogodowym
    zagrożeniem wydano w województwach:

    - warmińsko-mazurskim (w powiatach położonych na wschodzie regionu);

    - podlaskim;

    - mazowieckim (w powiatach północno-wschodnich).

  • 2. Data: 2023-06-17 14:49:50
    Temat: Re: Uwaga na burze z gradem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > burzami z gradem

    Zenek Wicherek?

    Robert

  • 3. Data: 2023-06-17 14:51:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/06/2023 14:21, Zenek Kapelinder wrote:
    > Alarmy pierwszego stopnia przed burzami z gradem obowiązują w województwach:

    Czy Zenuś zamienia się w "a a" i bedzie za chwile nam serwował newsy z
    pudelka co 5 minut?

  • 4. Data: 2023-06-17 14:56:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.06.2023 o 14:51, heby pisze:

    > Czy Zenuś zamienia się w "a a" i bedzie za chwile nam serwował newsy z
    > pudelka co 5 minut?

    Grupy zawsze miały swoje maskotki.

    Robert

  • 5. Data: 2023-06-17 15:02:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 14:51:24 UTC+2 heby napisał(a):
    > Czy Zenuś zamienia się w "a a" i bedzie za chwile nam serwował newsy z
    > pudelka co 5 minut?
    Masz pretensje ze ostrzegałem ze może być grad i zeby zabezpieczyc na przykład
    samochody zeby ich nie zniszczył? Sporo tutaj tradycjonalistów to informuje ze
    zapalona gromnica ustawiona w oknie w czasach przedfranklinowych zabezpieczała przed
    piorunami. Nie sadzisz ze martwię się o wasze fotowoltaiki. Pisaliście ze sprzedawcy
    mowili ze szyby sa ze szkła co wytryma ostrzał z kałasznikowa. I ze nic siebie stanie
    w przypadku bezpośredniego uderzenia pioruna.

  • 6. Data: 2023-06-17 15:22:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/06/2023 15:02, Zenek Kapelinder wrote:
    > Masz pretensje ze ostrzegałem ze może być grad

    Grad często bywa. U mnie średnio ze 2-3 razy w roku.

    > i zeby zabezpieczyc na przykład samochody zeby ich nie zniszczył?

    To jest pl.misc.budowanie. Więc raczej chcesz zabezpieczyć pustaki, aby
    ich nie zniszczyło.

    > Nie sadzisz ze martwię się o wasze fotowoltaiki.

    Nie, wręcz odwrotnie, kibicujesz temu gradowi całym sercem.

    > I ze nic siebie stanie w przypadku bezpośredniego uderzenia pioruna.

    "po-lisie tu-bez-pieczeni". Nawet w Świecie Dysku znają to pojęcie.

    Musiałeś coś przeoczyć.

  • 7. Data: 2023-06-17 15:36:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 15:23:06 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > Nie, wręcz odwrotnie, kibicujesz temu gradowi całym sercem.
    > "po-lisie tu-bez-pieczeni". Nawet w Świecie Dysku znają to pojęcie.

    Dowiadywałes się w ZE czy jak wymienisz spalona od pioruna instalacje to nie bedziez
    musiał nowej umowy na instalacje z innymi składnikami niz były podpisac?

  • 8. Data: 2023-06-17 16:54:35
    Od: M M <m...@g...com>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 15:36:37 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > Dowiadywałes się w ZE czy jak wymienisz spalona od pioruna instalacje to nie
    bedziez musiał nowej umowy na instalacje z innymi składnikami niz były podpisac?
    Osobiście zgłaszałem niedawno rozbudowę instalacji co wiązało się z wymianą falownika
    na inny typ, oraz dołożeniem nowych paneli na gruncie oprócz już istniejących na
    dachu - przeszło bez problemu. Bez nowej umowy, tylko wysyła się zgłoszenie w ciągu
    14 dni po dokonaniu zmian. Zgłaszałem tylko dlatego że zwiększenie mocy mogą łatwo
    wykryć (licznik z odczytem zdalnym co godzinę) i naliczyć karę 1000 zł za brak
    zgłoszenia - gdybym tylko wymieniał uszkodzony falownik czy panele bez istotnych
    zmian mocy to może nawet by mi się nie chciało zgłaszać, jakby przyszli sprawdzać to
    OK właśnie wymieniłem i jeszcze nie minęło 14 dni które mam na zgłoszenie. I już
    widzę jak po burzy gdzie takich instalacji będzie więcej w okolicy gdzie walnęło,
    akurat będzie im się chciało wszystkie drobiazgowo sprawdzać wchodząc na dach by
    sprawdzić czy typ panela dokładnie ten sam co w zgłoszeniu.

  • 9. Data: 2023-06-17 18:35:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 16:54:37 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    na dach by sprawdzić czy typ panela dokładnie ten sam co w zgłoszeniu.
    To wyobraź sobie sytuację ze na jakimś terenie po burzy z piorunami przestały działać
    instalacje fotowoltaiczne. Wiedza bo nie dostają co godzinę informacji z licznika. A
    po miesiącu J23 zaczyna znowu nadawać jak nigdy nic. Ale to J23 bis. Ma inny numer
    seryjny. To co ty byś zrobił jak bys zarządzał zakładem energetycznym? Jak termin 14
    dni to byś poczekał miesiac, co ma wisieć nie utonie. Wysłał byś ekipę zęby
    sprawdziła dlaczego jest inny galownik a nie ma zgłoszenia. Dali by 1000 kary i było
    by po sprawie. Po trzech miesiącach wysłał byś ekipę zęby w ramach rutynowej kontroli
    sprawdziła czy tylko falownik był wymieniany. I bęc. Panele inne niz w umowie.
    Kolejna kara i rozwiązanie umowy z winy prosumenta. Oczywiście można podpisać nowa
    umowę. Ale formularzy do tej z prosumentem się zawieruszyły I sa tylko takie na
    sprzedaż. Nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuka.

  • 10. Data: 2023-06-17 18:49:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 18:35 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A po miesiącu J23 zaczyna znowu nadawać jak nigdy nic. Ale to J23 bis.
    > Ma inny numer seryjny.

    Do zgłoszenia w PGE nie podaje się nr seryjnego. Jedynie markę i model.
    Można bez problemu podmieniać na identyczny.
    Gdzie wymagają nr seryjne falowników?

    TG