    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Date: Sat, 18 Nov 2017 14:33:58 +0100
    <qm64i9rcuw8d$.dlg@myjk.org> <otued6$ecd$2@news.icm.edu.pl>
    <ou03uu$p0a$1@node2.news.atman.pl> <ou46ag$g45$2@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <ou4p2b$3am$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <ou7qu9$qcp$2@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ouaecu$836$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <oukfa8$6cf$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <0...@g...com>
    <oum7m6$scs$2@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <oumqad$j58$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    W dniu 2017-11-18 o 11:36, Adam Sz. pisze:

    > Ale zdecydowanie większy procent / z większym prawdopodobieństwem tak się
    > stanie, jak wyciąg będzie "ciągnął" 50m3/h, niż 10m3/h :-)

    W końcu dochodzisz do tego, że jednak 10m3 pozwoli na przewentylowanie
    jednej łazienki

    > Jakim cudem miałoby tam spaść do zera jeżeli nawiewasz 30-60% to też nie
    > wiem - może masz na to jakąś swoją teorię? :D

    Wyciąłeś najważniejsze - napisałeś, że wilgoć to ZŁO i wentylacja ma ją
    usunąć. Skoro ma usunąć wilgoć, to znaczy, ze ma jej nie być :P

    > Jeszcze raz, drukowanymi literami: wentylacja służy to USUWANIA DODATKOWEJ
    > WILGOCI JAKĄ GENERUJESZ W ŁAZIENCE PRZY KĄPIELI / W KUCHNI PRZY GOTOWANIU.
    > Paniał?

    A ja myślałem, że WM ma przede wszystkim usunąć CO2 :P

    Nadmiernej wilgoci, która niszczy przegrody / powoduje powstanie
    > grzyba.

    Teraz piszesz o nadmiarowej wilgoci, wcześniej tego nie pisałeś :P

    > Jakbym wziął prysznic z wyłączoną wentylacją to wilgotność w łazience w
    > kilka minut osiągnie powyżej 90%. Z wentylacją 10m3/h ten poziom spadnie
    > do normalnego poziomu po 5 godzinach, a z wentylacją 50m3/h - po godzinie.
    > Który wariant jest według ciebie lepszy? :D Instalacja wentylacji byłaby
    > idealna, gdyby utrzymywała poziom wilgotności zawsze na stałym poziomie
    > ale im jej bliżej do szybkiego usuwania nadmiaru tym lepiej.

    Błędnie zakładasz, że 'stare' powietrze zostanie wyciągnięte na początku
    i wystarczyłoby przewietrzyć cały dom tyle czasu ile wychodzi z
    wydajności reku.
    A to nie jest prawda, co próbuję Ci od jakiegoś czasu wytłumaczyć.
    I dlatego czas wentylacji będzie podobny

    Dlatego Twój
    > wariant z wyciągami w każdym pomieszczeniu tą instalację po prostu
    > psuje.

    Cóż, wymagania pomieszczeń były takie, że tak to musiało zostać wykonane
    (szczelne drzwi).
    A po rzetelnej regulacji, WM działa poprawnie.

    --
    Pete