  • 1. Data: 2017-11-05 23:42:01
    Temat: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Od: marios <n...@n...pl>

    Projekt "rododendron 5w" Archonu
    Przerysowałem trochę obrazki. Projekt ma pewne zmiany (zatwierdzone),
    ale ogólnie wymiarami i koncepcją bardzo nie odbiega.

    Gonię zalać strop parteru i jeszcze otwory przelotowe mi zostały. Pilno
    mi jak diabli.

    [1] http://migrol.pl/hosting/dom/Rodo-part1-3.png
    [2] http://migrol.pl/hosting/dom/Rodo-podd1-2.png
    [3] http://migrol.pl/hosting/dom/Rodo-podd1-3.png

    Nie mam pojęcia jakie otwory zostawić w stropie, na pietrze pod oknami
    (chyba) dam - znowu:"chyba" - takie listwy:
    http://www.frapol.com.pl/produkt/160/Nawiewnik-podlo
    gowy-AL-PB#

    Ściany parteru podniesione o suporex (24 cm) na podwieszany. W stropie
    są podciągi, nie mogę także "przejść po schodach".

    Wysokość poddasza - ok. 250 cm (wykończenie podłogi - sufit), dach
    dwuspadowy, skosy.

    Legenda:
    [1] rzut parteru
    Niebieskie - wywiew parteru, pod sufitem kratki
    Czerwone - nawiewowe dla poddasza - idą sufitem podwieszanym i otworami
    mają wyjść pod oknami na poddaszu

    [2] Poddasze v1
    Niebieskie wywiew poddasza, oddzielne rury bo nie chciałem aby dźwięki
    przenosiły się między pomieszczeniami.
    Czerwone punkty wyjścia w podłodze nawiewów dochodzących w suficie
    podwieszanym parteru.

    NA żółto zamalowałem obszar kotłowni na parterze (pod łazienką góry),
    duży czarny kwadrat to komin 80x80 cm, od strony kotłowni przewidziane
    jest większe miejsce na przejścia rur.

    [3] Poddasze v2
    v1 chyba nie da rady. Nie mam jak szaleć z kanałami pod sufitem (max.
    250cm wys.), muszę chyba pójść jedną "zabudową" i oblecieć jak najwięcej
    pomieszczeń.

    Szkice są takie trochę od czapy - dla uwidocznienia pomieszczeń.

    - Jakie otwory proponujecie pod oknami? np. 100? i czy okrągłe czy
    prostokątne lepiej?
    - Cz na takie spore pomieszczenia wystarczy jeden czy 2 a może 3 punkty
    nawiewu?
    - Jakimi średnicami mógłbym to ogarnąć? (kubatura domu coś 600m3)
    - Jaka średnica (raczej ile cm2) będzie w miarę bezpieczna na pion przy
    kominie (wywiewy poddasza) - nie mam tam aż tak dużo miejsca

    ps. wszystko robię samodzielnie

  • 2. Data: 2017-11-06 09:08:34
    Temat: Re: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 listopada 2017 23:42:05 UTC+1 użytkownik marios napisał:
    > - Jakie otwory proponujecie pod oknami? np. 100? i czy okrągłe czy
    > prostokątne lepiej?

    daj duze otwory z rozsądnym zapasem ilości.Najwyżej je zabetonujesz.

    2

    > - Jakimi średnicami mógłbym to ogarnąć? (kubatura domu coś 600m3)

    z obliczen wychodzą zwykle małe przekroje typu 75mm. Ale rury są dosc tanie mozna dac
    nieco wieksze np 100. Ja przyjąłem 125 bo mam na nie miejsce, a opory przepływu będą
    mniejsze (z całą swiadomoscią ze przepływy będą za małe niżw książkach piszą)

    > - Jaka średnica (raczej ile cm2) będzie w miarę bezpieczna na pion przy
    > kominie (wywiewy poddasza) - nie mam tam aż tak dużo miejsca

    fi150 ?

    a twoich rur nie analizowałem, niech sie lisciasty wypowie bo robil i nawet uruchomil
    - wiecej wie :)

    b.

  • 3. Data: 2017-11-06 09:09:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Szkoda że wcześniej nie napisałeś. Te wywiewy są jak dla mnie
    trochę nie na miejscu. A te nawiewniki na parterze też pod podłogą?
    Jak dla mnie to jest to miejsce, gdzie będzie się syf zbierał,
    nie lepiej to było pod sufit dać?

    L.

  • 4. Data: 2017-11-06 09:15:17
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    Ja kupiłem projekt wentylacji za około 200pln, tobie tez to proponuje unikniesz
    kardynalnych błędów. Projekty robią dość szybko.

  • 5. Data: 2017-11-06 09:16:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Nov 2017 23:42:01 +0100, marios

    > Gonię zalać strop parteru i jeszcze otwory przelotowe
    > mi zostały. Pilno mi jak diabli.

    Monolitowy strop? Jak Teriva, to zwolnij i nawiercisz później na
    spokojnie... :P

    Poza tym nie rozumiem kompletnie tych "projektów".

    > ps. wszystko robię samodzielnie

    Dwa balkony i wykusz? Odważnie. :P Co tam z OZC wyszło? :]

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-11-06 09:37:11
    Od: marios <n...@n...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 09:16, Myjk pisze:
> [...]
    > spokojnie... :P
    >
    > Poza tym nie rozumiem kompletnie tych "projektów".

    > Dwa balkony i wykusz? Odważnie. :P Co tam z OZC wyszło? :]

    Monolit 14 cm, b. gęsto zbrojony - górą i dołem - KB się uparł.
    Balkonów i wykusza nie ma. Nad OZC nie dyskutujmy.

  • 7. Data: 2017-11-06 09:38:32
    Od: marios <n...@n...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 09:15, a.no pisze:
    > Ja kupiłem projekt wentylacji za około 200pln, tobie tez to proponuje unikniesz
    kardynalnych błędów. Projekty robią dość szybko.

    Ja potrzebuję na wczoraj, spieszę się. Interesują mnie teraz tylko
    gdzie, jakie dziury zostawić aby dało sio potem ogarnąć

  • 8. Data: 2017-11-06 09:43:00
    Od: marios <n...@n...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 09:09, Lisciasty pisze:
> [...]
    > trochę nie na miejscu. A te nawiewniki na parterze też pod podłogą?
    > Jak dla mnie to jest to miejsce, gdzie będzie się syf zbierał,

    Tak nawiewiki na parterze z podłogi.
    Wywiewy są tak trochę bzdurnie, pasuję raczej chyba przy ścianach je
    dać, ale to tak tylko narysowałem szybko o co by chodziło.

    Ale dco z sufitu? - nawiewy ciepłego? Wydaje mi się że ciepłe ma się
    unosić, a ewentualnie chłodzenie z góry. Nie wiem jak miałbym inaczej to
    dać, w ścianach? - raczej nie mam jak tak zrobić.

  • 9. Data: 2017-11-06 09:48:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 listopada 2017 09:43:12 UTC+1 użytkownik marios napisał:
    > Tak nawiewiki na parterze z podłogi.
    > Wywiewy są tak trochę bzdurnie, pasuję raczej chyba przy ścianach je
    > dać, ale to tak tylko narysowałem szybko o co by chodziło.

    Bzdurność polega na tym, że wywiewów nie daje się w pomieszczeniach
    tzw. "czystych".

    > Ale dco z sufitu? - nawiewy ciepłego? Wydaje mi się że ciepłe ma się
    > unosić, a ewentualnie chłodzenie z góry.

    Ale to jest wentylacja, czy ogrzewanie? Bo nie kumam jakoś.
    W temacie podałeś WM, więc skąd to ciepłe?

    L.

  • 10. Data: 2017-11-06 10:31:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Nov 2017 09:37:11 +0100, marios

    > Monolit 14 cm, b. gęsto zbrojony - górą i dołem - KB się uparł.

    Dziwne, szczególnie przy takim projekcie.

    Wracając do WM, to nadal nie rozumiem rysunków. Na parterze wywiewy w
    czystych pomieszczeniach, brak nawiewów, z kolei nawiewy w podłodze na
    poddaszu -- powtarzam, OCB? To jest w ogóle WM czy jakieś ogrzewanie
    nadmuchowe?

    --
    Pozdor Myjk