  • 1. Data: 2017-11-01 20:30:58
    Temat: 18650
    Od: Majka <k...@g...com>

    Hej, nie mam gdzie zapytać, więc tworzę watek nieco 'ntg', licząc na waszą wiedzę i
    pomoc.

    Moje pytanie jest o ładowarkę do ogniw akumulatorowych:
    Czy możecie polecić mi jakąś dobrą ładowarkę do akumulatorów 18650?
    Mam 16 aku tego typu:
    https://www.google.pl/search?q=18650&client=firefox-
    b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi8_fyMj
    p7XAhUkIpoKHU9bBvsQ_AUICigB&biw=1366&bih=669

    A nie mam ładowarki. Jakie sensowne urządzenie warto kupić?
    Możecie wskazać nawet coś z Aliexpress, kupowałam już tam, problemów nie było.

    Wiem, że ładowarek jest mnóstwo na np. Allegro, ale nie wiem która jest dobra, a
    która jest tylko przez sprzedawcę zachwalana jako dobra.

    Mając dużo tych ogniw (16 sztuk) myślę, że sensownie byłoby ładować jednocześnie
    kilka, 2 a może nawet 4 naraz. Tylko czym, jaka ładowarką?

    Zastosowanie typowo domowe.
    Za pomoc i wskazówki z góry wszystkim dziękuję,
    Majka

  • 2. Data: 2017-11-01 21:26:41
    Temat: Re: 18650
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.11.2017 o 20:30, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Moje pytanie jest o ładowarkę do ogniw akumulatorowych:
    > Czy możecie polecić mi jakąś dobrą ładowarkę do akumulatorów 18650?
    Miałem podobną do tej:
    http://allegro.pl/ladowarka-akumulatorow-ogniw-18650
    -3-7w-i6846918946.html
    Działała bez zarzutu może z rok, a potem zniszczyła mi akumulatory i
    Bogu dziękuję, że nie spali mi chałupy.

    Teraz mam taką:
    http://allegro.pl/ladowarka-li-ion-18650-14500-18350
    -26650-xtar-mc2-i6241619362.html
    Jak na razie wszystko ok.
    Jacek

  • 3. Data: 2017-11-02 08:28:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/1/2017 8:30 PM, Majka wrote:
    > A nie mam ładowarki. Jakie sensowne urządzenie warto kupić?
    > Możecie wskazać nawet coś z Aliexpress

    LiitoKala Lii-260.

    https://www.aliexpress.com/item/2017-Liitokala-lii-2
    60-LCD-18650-16340-18500-Battery-Charger-Detection-o
    f-lithium-battery-capacity-internal/1000004470021.ht
    ml

    Oblicza pojemność ladowania i rozładowania, rezystancję wewnętrzną. To
    pozawala nie tylko ładować baterie ale stwierdzać roznież czy właśnie
    nie odchodza do krainy wiecznego rozładowania.

    Mam taką i bardzo wygodna w użyciu. Koło 50zł. Zero problemów, całkiem
    solidnie zrobiona, ładuje bez marudzenia, oba kanały dobrze skalibrowane
    widzą te same napięcia i pojemności ogniw.

  • 4. Data: 2017-11-02 10:10:20
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czy możecie polecić mi jakąś dobrą ładowarkę do akumulatorów 18650?

    Jakaś Liitokala, zależnie od budżetu: od Li-100 (~20 zł) do bajeranckiej
    Li-500 (~90 zł). Ta ostatnia ma ekranik i wyświetla, ile prądu wtłoczyła w
    każde z ogniw, ma też pomiar pojemności ogniwa i pomiar rezystancji
    wewnętrznej.

  • 5. Data: 2017-11-02 14:18:44
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 1 listopada 2017 20:30:59 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
    > Hej, nie mam gdzie zapytać

    pl.misc.elektronika

  • 6. Data: 2017-11-02 16:55:01
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    kilka, 2 a może nawet 4 naraz. Tylko czym, jaka ładowarką?

    > Zastosowanie typowo domowe.
    > Za pomoc i wskazówki z góry wszystkim dziękuję,

    2 w 1
    https://www.gearbest.com/chargers/pp_493560.html
    był tańszy w promocji ale i tak warty uwagi.

    Robak

  • 7. Data: 2017-11-02 19:53:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 20:30, Majka pisze:

    > A nie mam ładowarki. Jakie sensowne urządzenie warto kupić?
    > Możecie wskazać nawet coś z Aliexpress, kupowałam już tam, problemów nie było.

    Mam LiitoKala Lii-300 na 2 ogniwa. Jak chcesz na 4 to Lii-500

    https://pl.aliexpress.com/item/Liitokala-lii-300-lii
    300-LCD-3-7V-1-2V-AA-AAA-18650-26650-16340-14500-104
    40/32670687832.html

    Dodatkowo baterie coby spożytkować, po przemierzeniu i wybraniu
    najfajniejszych wsadziłem do TOMO M3
    https://pl.aliexpress.com/item/TOMO-M3-DIY-Power-Ban
    k-Battery-Charger-5V-Dual-USB-LCD-Screen-Powerbank-C
    ase-For-3x18650/32790990145.html

    Oczywiście możesz sobie kupić M4 na 4 ogniwa czy M2, albo coś jeszcze
    prostszego. Tylko że TOMO jest fajnie wykonane, ma wbudowaną konkretną
    ładowarkę z balanserem na każde ogniwo, a te tanie to ładują równolegle
    w kupie ogniwa.

    --
    Irokez