  • 1. Data: 2017-11-02 16:53:03
    Temat: ogrodzenie - mocowanie sztachet drewnianych
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    w ogrodzeniu sztachety drewniane będą poziomo
    przykręcone za pomocą śrub zamkowych do metalowego
    przęsła. Każda sztacheta będzie przykręcona za
    pomocą 6 śrub (po dwie w każdym miejscu styku
    sztachety z profilem).

    Śruby będą ze stali nierdzewnej (A2), podobnie jak
    nakrętki i ewentualne podkładki. Czy między
    sztachetą a profilem dawać podkładki? Jedną czy
    dwie? Standardowa grubość podkładki to 1,6 mm.

    Od wewnątrz chciałbym zastosować nakrętki
    kołpakowe aby to ładnie wyglądało.

    A może jakiś inny sposób mocowania?

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 2. Data: 2017-11-02 17:07:03
    Temat: Re: ogrodzenie - mocowanie sztachet drewnianych
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 listopada 2017 16:53:27 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > A może jakiś inny sposób mocowania?
    >
    > Pozdrawiam,

    http://mixstor.pl/glowna/382-wsz5_5x50-5904722463134
    .html
    Tego typu wkręt
    Jeśli masz profile zamknięte to dodatkowa zaleta że nie trzeba wiercić na wylot
    Tylko odpowiednio długość wkręta do profila dobierz i będzie super

  • 3. Data: 2017-11-02 18:15:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 listopada 2017 17:07:04 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > http://mixstor.pl/glowna/382-wsz5_5x50-5904722463134
    .html
    > Tego typu wkręt

    Znajdź wersję z nierdzewki i będzie git.
    Ocynk to pic na wodę - u mnie 50% nakrętek i śrub ocynkowanych mocujących
    panele ogrodzeniowe zardzewiało :P Od roku na zewnątrz używam TYLKO
    nierdzewki ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-11-02 19:17:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.11.2017 o 17:07, Kris pisze:

    > http://mixstor.pl/glowna/382-wsz5_5x50-5904722463134
    .html
    > Tego typu wkręt
    > Jeśli masz profile zamknięte to dodatkowa zaleta że nie trzeba wiercić na wylot
    Ja kupiłem podobne wkręty w Castoramie (wkręty farmerskie 4,8 mm).
    Niestety to cholerstwo po jakimś czasie pęka i po roku miałem 30% do
    wymiany, z tym utrudnieniem, że co zrobić z kikutem wkręta, jaki
    pozostał w otworze? Wybić, ani wykręcić się nie da, wywiercić też nie.
    Pozostaje wiercić nowy obok. Tak więc tego typu wkrętów nie polecam,
    chyba, że do mocowania blachy do drewna, to proszę bardzo.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-11-02 19:43:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 listopada 2017 19:17:47 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Pozostaje wiercić nowy obok. Tak więc tego typu wkrętów nie polecam,
    > chyba, że do mocowania blachy do drewna, to proszę bardzo.

    Ale farmerskie to całkiem co innego- nimi mocujesz blachę do drewna
    Tymi wkrętami które podlinkowalem mocujesz drewno do stalowych profili.
    Wiertło na końcu wkręta wierci otwór w profilu, skrzydełka rozwiercają drewno i
    odłamują się przy dojściu do metalu.
    Mam tak mocowany cały płot z grubych poziomych 3 metrowych dech= wypełnienie furtki i
    bramy przesuwnej oraz wiatę.
    Chyba z 8 lat już i nic złego się nie dzieje

  • 6. Data: 2017-11-03 18:12:50
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    metrowych dech= wypełnienie furtki i bramy
    przesuwnej oraz wiatę.
    Chyba z 8 lat już i nic złego się nie dzieje

    Pozostanę jednak przy śrubach zamkowych, wydają mi
    się pewniejsze i łatwiejsze do montażu aniżeli
    wkrętami. Słyszałem i czytałem, że wkrętami łatwo
    nie jest...

    Przęsła będą z profili zamkniętych i kazałem przed
    ich ocynkowaniem wywiercić w nich otwory. Od
    strony domu wkręcę nakrętki kołpakowe na śruby
    zamkowe, powinno dość ładnie wyglądać.

    Oczywiście śruby, nakrętki i podkładki będą ze
    stali nierdzewnej, żaden ocynk nie wchodzi w grę.

    Wychodzi mi, że śruba zamkowa ma długość 70mm, z
    czego na nakrętkę będzie ok. 2,5mm gwintu. Nie za
    mało? No może 3mm jak ścisnę mocniej drewno.

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 7. Data: 2017-11-03 19:44:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 18:13:15 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Pozostanę jednak przy śrubach zamkowych, wydają mi
    > się pewniejsze i łatwiejsze do montażu aniżeli
    > wkrętami. Słyszałem i czytałem, że wkrętami łatwo
    > nie jest...

    tymi wkrętami wkrętarką to bajka robota
    Ja wtedy wkrętarki nie miałem to wiertarką wkręcałem i spokojnie dało rade.
    Wiate już jak robiłem to wkretarke używałem i tu już całkiem super to szło

  • 8. Data: 2017-11-03 20:24:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, November 3, 2017 at 6:13:15 PM UTC+1, brunet.wp wrote:

    > Przęsła będą z profili zamkniętych i kazałem przed
    > ich ocynkowaniem wywiercić w nich otwory.

    jak juz zamowione, to za pozno na zmiany...

    > Oczywiście śruby, nakrętki i podkładki będą ze
    > stali nierdzewnej, żaden ocynk nie wchodzi w grę.

    mozna bylo np. nawiercic tylko od zewnatrz i zastososowac nitonakretki nierdzewne
    tylko troche zabawy by z tym bylo ;)

    WS

  • 9. Data: 2017-11-03 20:50:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 18:13:15 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Oczywiście śruby, nakrętki i podkładki będą ze
    > stali nierdzewnej, żaden ocynk nie wchodzi w grę.
    Skoro profile masz cynkowane to śruby z nierdzewki bedą przerostem formy nad
    trescia;)
    Ale koszt takich srub pomijalny więc nie ma się czego czepiać
    Tylko te nakretki to zbyteczna "dekoracja"
    Przy wkrętach roboty mniej i bardziej estetycznie to wygląda moim zdaniem.

  • 10. Data: 2017-11-03 21:09:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 20:50:49 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Skoro profile masz cynkowane to śruby z nierdzewki bedą przerostem formy nad
    trescia;)

    Profile pewnie będzie miał jeszcze proszkowo malnięte. A to wydłuża
    *znacząco* trwałość - normalny ocynk szybko się wypłucze pod wpływem
    deszczów :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.