  • 11. Data: 2017-11-04 11:07:32
    Temat: Re: ogrodzenie - mocowanie sztachet drewnianych
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 listopada 2017 18:15:40 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Znajdź wersję z nierdzewki i będzie git.
    > Ocynk to pic na wodę - u mnie 50% nakrętek i śrub ocynkowanych mocujących
    > panele ogrodzeniowe zardzewiało :P Od roku na zewnątrz używam TYLKO
    > nierdzewki ;)

    co z czym łączyło? ocynk z innym metalem?

    b.

  • 12. Data: 2017-11-04 11:10:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 21:09:32 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Profile pewnie będzie miał jeszcze proszkowo malnięte. A to wydłuża
    > *znacząco* trwałość - normalny ocynk szybko się wypłucze pod wpływem
    > deszczów :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    pokazac ci moja 25 balustrade ocynkowaną? sladu złego nie ma

    mysle ze prowokujesz korozle galwaniczną

    b.

  • 13. Data: 2017-11-04 12:23:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 11:10:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > pokazac ci moja 25 balustrade ocynkowaną? sladu złego nie ma
    > mysle ze prowokujesz korozle galwaniczną

    Nie wiem - nie stoje nad ogrodzeniem i nie nawijam nic o korozji :D

    Mam zwykłe panele - słupki metalowe, ocynkowane, malowane proszkowo,
    zabetonowane w ziemi na 80cm. Na tym identyczne obejmy, które przez
    kawałek plastiku łapią panel i są skręcone śrubami 10tkami. Ogrodzenie ma
    ~7 lat i conajmniej połowa nakrętek jest ruda :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-11-04 12:31:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-11-02 16:53, brunet.wp wrote:
    > Witam,
    >
    > w ogrodzeniu sztachety drewniane będą poziomo przykręcone za pomocą śrub
    > zamkowych do metalowego przęsła. Każda sztacheta będzie przykręcona za
    > pomocą 6 śrub (po dwie w każdym miejscu styku sztachety z profilem).
    >
    > Śruby będą ze stali nierdzewnej (A2), podobnie jak nakrętki i ewentualne
    > podkładki. Czy między sztachetą a profilem dawać podkładki? Jedną czy
    > dwie? Standardowa grubość podkładki to 1,6 mm.
    >
    > Od wewnątrz chciałbym zastosować nakrętki kołpakowe aby to ładnie
> [...]

    A nie ładniej wyglądałoby gdyby nie było widać łbów śrub zamkowych?
    Np małe kątowniki od wew. strony?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2017-11-04 19:48:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 12:23:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > kawałek plastiku łapią panel i są skręcone śrubami 10tkami. Ogrodzenie ma
    > ~7 lat i conajmniej połowa nakrętek jest ruda :-)

    pytam bo to wygląda na typową korozje galwaniczną. Mam takie kotwy na kominie.
    Opierzenie nierdzewne, przymocowane szpolkami ocynkowanymi. Cynku juz tam nie ma.
    Cynk z cynkiem powinien być wieczny.

    b.

  • 16. Data: 2017-11-05 07:45:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 19:48:04 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Cynk z cynkiem powinien być wieczny.

    Czy ja wiem - pod wplywem kwasnych deszczy sie ponoc wyplukuje i sam ocynk
    w naszych warunkach nie wytrzymuje dluzej niz kilka lat. Pewnie zalezy od
    warstwy nalozonego cynku. Anyway wole wydac pare pln wiecej na nierdzewke
    i miec spokoj ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2017-11-05 10:17:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.11.2017 o 07:45, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > warstwy nalozonego cynku. Anyway wole wydac pare pln wiecej na nierdzewke

    U mnie jest kombinacja cynk z drewnem ;-)
    Po 4 latach cynk został tylko miejscami. Przewiduję, że za kolejne 4
    lata nie będzie po nim ani śladu (wkręty ocynkowane, sztachety olchowe,
    łaty z modrzewia syberyjskiego).
    Jacek

  • 18. Data: 2017-11-06 09:29:48
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    > A nie ładniej wyglądałoby gdyby nie było widać
    > łbów śrub zamkowych?
    > Np małe kątowniki od wew. strony?

    Łby śrub zamkowych będą od strony zewnętrznej
    czyli od drogi. Będzie je widać.

    A co to za patent z kątownikami? Mógłbyś napisać
    coś więcej?

  • 19. Data: 2017-11-06 09:38:17
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    >Skoro profile masz cynkowane to śruby z
    >nierdzewki bedą przerostem formy nad trescia;)
    Ale koszt takich srub pomijalny więc nie ma się
    czego czepiać
    Tylko te nakretki to zbyteczna "dekoracja"
    Przy wkrętach roboty mniej i bardziej estetycznie
    to wygląda moim zdaniem.

    Nie taki mały będzie koszt tych śrub. Wychodzi mi,
    że potrzebuję ich 800 sztuk, plus 800 podkładek i
    800 nakrętek.

    Być może dam faktycznie zwykłe nakrętki, bo te
    kołpakowe będzie mi trudno zastosować. Będą łapały
    na ok. 2,5mm (jeśli śruba 70mm) lub na 7,5mm
    (jeśli śruba 75mm).

  • 20. Data: 2017-11-06 09:39:05
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    >Profile pewnie będzie miał jeszcze proszkowo
    >malnięte. A to wydłuża
    *znacząco* trwałość - normalny ocynk szybko się
    wypłucze pod wpływem
    deszczów :)

    Tak, będą pomalowane proszkowo.