    From: "brunet.wp" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrodzenie - mocowanie sztachet drewnianych
    Date: Fri, 3 Nov 2017 18:12:50 +0100

    dyskusyjnych:d9dce6f1-e6cd-4f1c-a2a7-3083d8ad2bf8@go
    oglegroups.com...

    >Ale farmerskie to całkiem co innego- nimi
    >mocujesz blachę do drewna
    Tymi wkrętami które podlinkowalem mocujesz drewno
    do stalowych profili.
    Wiertło na końcu wkręta wierci otwór w profilu,
    skrzydełka rozwiercają drewno i odłamują się przy
    dojściu do metalu.
    Mam tak mocowany cały płot z grubych poziomych 3
    metrowych dech= wypełnienie furtki i bramy
    przesuwnej oraz wiatę.
    Chyba z 8 lat już i nic złego się nie dzieje

    Pozostanę jednak przy śrubach zamkowych, wydają mi
    się pewniejsze i łatwiejsze do montażu aniżeli
    wkrętami. Słyszałem i czytałem, że wkrętami łatwo
    nie jest...

    Przęsła będą z profili zamkniętych i kazałem przed
    ich ocynkowaniem wywiercić w nich otwory. Od
    strony domu wkręcę nakrętki kołpakowe na śruby
    zamkowe, powinno dość ładnie wyglądać.

    Oczywiście śruby, nakrętki i podkładki będą ze
    stali nierdzewnej, żaden ocynk nie wchodzi w grę.

    Wychodzi mi, że śruba zamkowa ma długość 70mm, z
    czego na nakrętkę będzie ok. 2,5mm gwintu. Nie za
    mało? No może 3mm jak ścisnę mocniej drewno.

    Pozdrawiam,
    Brunet