  • 11. Data: 2017-11-06 10:34:19
    Temat: Re: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Nov 2017 09:38:32 +0100, marios

    > Ja potrzebuję na wczoraj, spieszę się. Interesują mnie teraz tylko
    > gdzie, jakie dziury zostawić aby dało sio potem ogarnąć

    W "czystych" pomieszczeniach (pokoje) dajesz nawiewy, w "brudnych"
    (łązienki, kuchnia, kotłownia, pralnia), wywiewy. Wszystko w sufitach. Nie
    musi byćprzy oknach. Jak Ci się śpieszy i nie masz czasu liczyć, daj
    wszędzie przepusty Fi 150 (z rur kan., albo ze styro wytnij).

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2017-11-06 11:21:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 05-Nov-17 23:42, marios wrote:
    > Gonię zalać strop parteru i jeszcze otwory przelotowe mi zostały. Pilno
    > mi jak diabli.

    Weź może sobie to na spokojnie przemyś bo IMHO albo coś konpletnie
    pomieszałeś w rysunkach albo w koncepcji.

    I to bez względu na to czy to wentylacja czy ogrzewanie nawiewowe.

    Piotrek

  • 13. Data: 2017-11-06 11:57:41
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    > Nie mam pojęcia jakie otwory zostawić w stropie, na pietrze pod oknami
    > (chyba) dam - znowu:"chyba" - takie listwy:
    Zostaw przepusty pod fi 150 - fi 160.
    Nawiew w pokojach, a tam gdzie zapachy wywiew.

  • 14. Data: 2017-11-06 13:56:44
    Od: marios <n...@n...pl>

    Trochę wyjaśnię - bo się powtarza.

    Rysunek pierwszy może być mylący, bo nie narysowałem nawiewów parteru
    (będą w podłodze).

    Dom jest obrzezany :) z balkonów, wykuszy, a strop poddasza miał być
    żelbetowy.

    Jest przewidziany bufor 1000L do pieca i nagrzewnica do/na WM - czyli
    takie WM + ogrzewanie/może chłodzenie/może nawilżanie.
    Zastanawiam się nad rekuperatorem, i mam zostawiony przelot na GWC (fi 200).

    Nawiewy i wywiewy razem bez podziału na czyste i brudne, gdyż chcę mieć
    nad tym większą kontrolę. np. kuchnia to zapachy i tłuszcz i .. no
    wiadomo, a nie wiem czy częściowo nie będę recyrkulował powietrza -
    tylko częściowo bo WM nie miałaby sensu inaczej.

    No i musiałbym zostawić szczeliny pod drzwiami aby powietrze
    przemieszczało się z czystego do brudnego.

    Ale może faktycznie przesadzam. Mimo wszystko wole zrobic za dużo niż za
    mało przepustów.

    W dodatku konfiguracja pomieszczeń na poddaszu nie jest do końca znana -
    a konstrukcyjnie mam prawie dowolność podziału.

    BTW Żonie b. podoba się filtr na WM (ma chopla na punkcie kurzu w domu).

    NO nic, dam przepusty uwzględniając Wasze uwagi. Zaglądam co rusz na
    meteo.pl i nie mam grama czasu usiąść nad tym spokojnie.

    podziękował, lecę z roboty do roboty ;) - budowlanej

  • 15. Data: 2017-11-06 14:06:28
    Od: marios <n...@n...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 13:56, marios pisze:
    > Trochę wyjaśnię - bo się powtarza.

    ps.
    Bo wprowadziłem znowu niejasność pomroczną.
    Ogrzewanie główne to podłogówka 100%.
    Podgrzewanie WM miała być takim dodatkowym podgrzewaniem szybko
    reagującym i zapasowym.
    I chyba mi się coś trochę popieprzyłos , bo zacząłem o nim myśleć jak o
    ogrzewaniu głównym.

    To te wywiewy w podłodze faktycznie bez sensu są. Muszę jednak zwolnić i
    zastanowić co ja robię ;)

  • 16. Data: 2017-11-06 14:19:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Nov 2017 13:56:44 +0100, marios

    > Jest przewidziany bufor 1000L do pieca i nagrzewnica do/na WM - czyli
    > takie WM + ogrzewanie/może chłodzenie/może nawilżanie.
    > Zastanawiam się nad rekuperatorem, i mam zostawiony przelot na GWC (fi 200).

    Bufor do pieca? Masakra. Przecież to jest mały dom, a mamy już 2017 rok na
    litość boską... Robisz wentylację mechaniczą, do tego jednak komin, i
    jeszcze jakieś dziwne rozważania czy montować rekuperator. To się nic a nic
    kupy nie trzyma. I dobrze widać pytałem o OZC, ale już widzę, że nie było
    zrobione. :P

> [...]
    > wiadomo, a nie wiem czy częściowo nie będę recyrkulował powietrza -
    > tylko częściowo bo WM nie miałaby sensu inaczej.

    To jeszcze większa masakra... Nie robi się nawiewów w podłodze, nie miesza
    się nawiewów i wywiewów w jednym pomieszczeniu, bo gówno z tego będzie a
    nie wentylacja.

    Weź Ty chwilę zwolnij, bo sobie kuku zrobisz. Zarówno z tym piecem z
    buforem jak i z wentylacją -- potem będzie płacz i zgrzytanie zębami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2017-11-06 20:37:23
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.11.2017 14:19, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > Weź Ty chwilę zwolnij, bo sobie kuku zrobisz. Zarówno z tym piecem z
    > buforem jak i z wentylacją -- potem będzie płacz i zgrzytanie zębami.

    To jakaś masakra faktycznie

  • 18. Data: 2017-11-08 12:12:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-06 o 14:19, Myjk pisze:
    > To jeszcze większa masakra... Nie robi się nawiewów w podłodze, nie miesza
    > się nawiewów i wywiewów w jednym pomieszczeniu, bo gówno z tego będzie a
    > nie wentylacja.

    Hmm... a wytłumaczcie mi tak po chłopsku - abstrahując od kosztów, czemu
    nie zrobić w każdym pomieszczeniu nawiewów na jednym końcu pomieszczenia
    i wywiewów na drugim jego końcu? Przecież w ten sposób każde
    pomieszczenia miało by zapewnioną wymianę powietrza, do tego pozwala to
    nawet sterować jakoś indywidualnie wentylacją dla każdego pomieszczenia
    osobno, no i drzwi nie musiałyby mieć podcięć/kratek.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2017-11-08 12:28:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 12:12:34 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > nawet sterować jakoś indywidualnie wentylacją dla każdego pomieszczenia
    > osobno, no i drzwi nie musiałyby mieć podcięć/kratek.

    Bo powietrze byłoby wymieniane głównie pod sufitem, tam, gdzie akurat
    jest najmniej używane?:) Wytwarzając ciśnienie (nawiewając powietrze do
    pomieszczenia wentylatorem) i mając podcięcie w drzwiach powodujesz, że
    powietrze cyrkuluje z góry na dół.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-11-08 12:40:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-08 o 12:28, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > jest najmniej używane?:) Wytwarzając ciśnienie (nawiewając powietrze do
    > pomieszczenia wentylatorem) i mając podcięcie w drzwiach powodujesz, że

    Będę złośliwy (:P) i zgodnie z Twoją tezą napiszę, że to też nie pomoże,
    bo strumień świeżego powietrza natychmiast skieruje się w szparę w
    drzwiach i wyjdzie g... z wentylacji :P

    --
    Pete