  • 11. Data: 2016-02-29 21:10:50
    Temat: Re: Warunki techniczne przyłączenia - energetyka
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo nie masz podstaw zeby twierdzic ze to balsam doa twoich oczu. W mieszkaniach
    podstawa do gotowania jest gaz. I nie potrzeba duzo mocy na zapas. To ze mam kuchenke
    elektryczna jest kaprysem. Sadzisz ze niemozliwosc jednoczesnego korzystania z
    czajnika i pralki kiedy grzeje wode jest jakims utrudnieniem? Dla mnie nie jest. W
    momencie podlaczenia czajnika na czas do zagotowania wody pralka sama sie wylacza. Po
    zagotowania sama sie wlacza. Malo mocy to dolegliwosc starych budynkow. Instalacje sa
    w nich robione na przewodach 2,5 i 1,5 mm2. W nowo budowanych takich ograniczen nie
    ma. Za to w domkach ilosc zuzywanych sip do sniegu i kosiarek do trawy jest
    niezalezna od wieku domu. W domkach wywalenie bezpiecznika na slupie to tragedia bo
    musza przyjechac i zamontowac nowy. W domach z mieszkaniami bezpieczniki sa w
    zasadzie dostepne dla kazdego a BMy raczej sie nie przepalaja.

  • 12. Data: 2016-03-01 11:30:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...) W domkach wywalenie bezpiecznika na slupie to tragedia bo musza przyjechac i
    zamontowac nowy. W domach z mieszkaniami bezpieczniki sa w zasadzie dostepne dla
    kazdego a BMy raczej sie nie przepalaja.

    A czy przypadkiem bezpieczniki (zarówno względem mocy jak i
    charakterystyki) nie powinny być dobrane tak, aby "wyskakiwały"
    zalicznikowe, a nie przedlicznikowe?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2016-03-01 11:33:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powinny byc tak dobierane jak napisales. Ale fantazja ludzka nie zna granic i te
    przed licznikiem tez sie przepalaja.

  • 14. Data: 2016-03-01 15:44:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam wrote:

> [...]
    >>

    > A czy przypadkiem bezpieczniki (zarówno względem mocy jak i
    > charakterystyki) nie powinny być dobrane tak, aby "wyskakiwały"

    powinny. Ale u mnie oba przedlicznikowe (czyli zakładu i moje) były
    identyczne mocowo i charakterystyką. Więc jak walnęło to wyskoczyły
    oba. Skończyło się wymiana zakładowych na oczko na większe :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2016-03-01 15:46:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 21:10:52 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    >W domkach wywalenie bezpiecznika na slupie to tragedia bo musza przyjechac i
    zamontowac nowy. W domach z mieszkaniami bezpieczniki sa w zasadzie dostepne dla
    kazdego a BMy raczej sie nie przepalaja.

    Bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura :-) W bloku jak wywali glowny to zwykle jest
    zamkniety za klodka i amen w pacierzu, trzeba czekac na elektryka albo jakiegos
    zarzadce. W domku masz dostep do swoich BMow i jak ktorys wywali - wymieniasz
    na nowy i dzwonisz do energetyki w ciagu 24h z informacja, ze wymieniles i
    ze trzeba przyjechac zaplombowac. Cwiczylem to raz jeszcze przy budowie, a
    calkiem niedawno (z 3 tyg temu) sasiadowi pozyczalem BMa bo cos u siebie
    w instalacji namieszal i mu wywalilo. Dzwonil na infolinie sie upewnic, ze
    moze sam wymienic i mu to potwierdzili. Takze, na domkach jest lepiej :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-03-05 22:36:15
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Owszem, lodówka nie ciągnie prądu cały czas, ale ja wyeliminowałem
    właściwie inne odbiorniki podczas gdy nie ma mnie w domu. Zwykle
    wyjeżdżam do pracy rano, wracam późno, do tego często jestem w
    delegacjach. Żona też wraca późno, dzieciak to samo - ja nie pisałem, że
    lodówka zużywa dużo prądu, a jedynie to, że zużywa najwięcej spośród
    wszystkich odbiorników w moim domu.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2016-03-05 22:38:46
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Dzięki za radę!
    Z tego co słyszałem w takim przypadku o jakim piszesz możliwe jest
    ukaranie takiego odbiorcy, który deklarował mniejszą moc, a ze względu
    na typoszeregi zabezpieczeń ma wyższe zabezpieczenie główne i ciągnie
    więcej niż ma w umowie.
    Pewnie jest to trudne do udowodnienia, bo przecież tej mocy nie pobiera
    się 24h na dobę, a pojedyncze "piki" można jakoś usprawiedliwić.
    Piotr