  • 1. Data: 2016-02-29 10:46:17
    Temat: Armatura kuchenno-łazienkowa - jaką warto kupić?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Przy okazji wątku o mojej zepsutej baterii termostatycznej naszła mnie
    myśl, że w sumie to nie wiem, jakich firm warto/nie warto brać tego typu
    sprzęty do kuchni czy łazienki.
    A jako, że czeka mnie jeszcze zrobienie jednej łazienki, to chętnie bym
    się dowiedział, których firm baterie i osprzęt warto kupić? Które to
    niepotrzebne przepłacanie? Itp. itd.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2016-02-29 11:04:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 10:46:17 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > A jako, że czeka mnie jeszcze zrobienie jednej łazienki, to chętnie bym
    > się dowiedział, których firm baterie i osprzęt warto kupić? Które to

    Myślę że kluczowe znaczenie ma tu jakość wody. Na to żadna firma nie pomoże.
    Ja od 78 lat temu do domu kupiłem baterie Diamond.
    Do umywalek, do kuchni bidetu itp.
    Jedne z tańszych wtedy były. Zero problemów do dzisiaj. Zawory kulowe w różnych
    miejscach chyba też tej firny mam. Zero problemów.
    Ale u mnie woda super jakości

  • 3. Data: 2016-02-29 11:05:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 11:04:30 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ja od 78
    7-8 m a nie 78 oczywiście;)

  • 4. Data: 2016-02-29 12:24:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z moich ponad polwiecznych obserwacji wychodzi ze nic trwalszego, malo awaryjnego i
    taniego w naprawie niz armatury z zaworami grzybkowymi nie wymyslono. Wymiana gumowej
    uszczelki co kilka lat jest prosta a sama uszczelka kosztuje od 10 groszy do
    zlotowki. Kompletna glowica to wydatek w granicach pieciu zlotych. Przez 25 lat przy
    wannie druga armatura przy umywalce trzecia, obydwie kulowe. W kuchni caly czas ta
    sama i sie popsuc nie chce pomimo ze kilka razy czesciej uzywana od tamtych dwoch.
    Kilka razy uszczelki byly w niej zmieniane.

  • 5. Data: 2016-02-29 12:30:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 12:24:08 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Z moich ponad polwiecznych obserwacji wychodzi ze nic trwalszego, malo awaryjnego i
    taniego w naprawie niz armatury z zaworami grzybkowymi nie wymyslono.

    Ale to nie trendy;)

  • 6. Data: 2016-02-29 13:16:33
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    sama i sie popsuc nie chce pomimo ze kilka razy czesciej uzywana od tamtych dwoch.
    Kilka razy uszczelki byly w niej zmieniane.

    Wszystko OK. Tylko poza kwestiami stricte mechanicznymi-technicznymi
    jest jeszcze kwestia jakości samej baterii. Tego, że na jednej w trymiga
    mamy kamieniste zacieki, a inna ma jakąś bardziej odporną na to
    powierzchnię itp.
    Jakieś doświadczenia macie w tym względzie?

    Bo ja np. mam kolumnę prysznicową taką "fajną", że w jakieś kilka dni po
    myciu na tym niby wspaniałym chromie pojawiają się rdzawe naloty.
    Kolumna z gatunku tych tańszych, ale nie była też najtańsza. Nie mniej
    oczywiście jest to chyba jakiś plastik pochromowany.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-02-29 14:07:16
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-02-29 o 13:16, Kżyho pisze:

> [...]
    > Kolumna z gatunku tych tańszych, ale nie była też najtańsza. Nie mniej
    > oczywiście jest to chyba jakiś plastik pochromowany.

    Juz tu kiedys pisalem, od 96 roku mam zalozone baterie orasa do ktorych
    od tamtej pory sie nie dotykalem. Jedyna rzecz ktora byla zmieniana to
    oring wylewki w kuchni, czyli tego co sie majta w prawo i lewo. Do
    zaworow nie mam zadnych zastrzezen i dzialaja caly czas lekko i
    precyzyjnie, bez luzow i przeciekania.

    Natomiast co ta firma teraz robi nie mam pojecia.

    Tmek

  • 8. Data: 2016-02-29 14:21:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-29 14:07, Tmek wrote:
    > Natomiast co ta firma teraz robi nie mam pojecia.

    To jest niestety klucz ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info