eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWażna deklaracja dla posiadaczy kredytów. "Dalsze podwyżki stóp mogą być konieczne" › Re: Ważna deklaracja dla posiadaczy kredytów. "Dalsze podwyżki stóp mogą być konieczne"
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 23 Dec 2021 19:10:11 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ważna deklaracja dla posiadaczy kredytów. "Dalsze podwyżki stóp
    mogą być konieczne"
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 23:22:55 UTC+1 heby napisał(a):
    > Dziekuję za znakomity wykład z cieżkiej makroekonomii. Zawsze miałem
    > poczucie że te Noble, habilitacje i inne doktoraty, to praktycznie za
    > friko dają, skoro to takie proste i da się zredukować do kilku zdań
    > zrozumiałych nawet dla usenetowych troli, jak ja.
    On ma rację. To jest takie proste. Do tego ten co rzadzi finansami państwa ma
    możliwość kształtowania budżetu według od dawna znanego sposobu. Wysokie stopy
    procentowe skłaniają ludzi do oszczędzania. Zdychaja produkcja i usługi. Jak za
    bardzo zdechną to stopy procentowe spadaj i oszczędzanie staje się mało opłacalne. To
    ludzie zaczynają kupować pierdoły. Uruchamiaja się przemysł i uslugi. Niskie stopy
    procentowe zachęcają również do inwestowni w dobra które mogą dac większy zysk niz
    odsetki. I teraz od rządzących zależy jaką propagandę uskutecznia. Kiedyś
    zasugerowali żeby ludzie akcje kupowali. Znam takich co pozyczki pod zastaw domów
    wzięli i kupili akcje. Ale że nikt nie chce się dzielić pieniędzmi, zwłaszcza ci co
    mają ich dużo to akcje zjebaly się do poziomu dna. Chyba do dzisiaj nie weszły na
    poziom z tamtych lat jak były na górce. Numer z akcjami się wyczerpał na
    kilkadziesiąt lat. Były prywatne inicjatywy, Amber Gold jest przykładem takiej akcji.
    To rząd sięgnął po numer z nieruchomościami. Jeszcze nie był wykorzystywany z wersji
    teraz obowiązującej. Numer rządowi wyszedł. Ludzie pozbyli się pieniędzy na
    dziesiątki lat do przodu. Rząd zarobił na nich krocie. Dlatego mamy całkiem dobrą
    sytuację finansową państwa. Jak się ludzie sami na własne życzenie zrobili w chuja
    widać na stronie
    https://www.populationpyramid.net/pl/polska/2020/