  • 1. Data: 2021-12-23 12:57:33
    Temat: Ważna deklaracja dla posiadaczy kredytów. "Dalsze podwyżki stóp mogą być konieczne"
    Od: a a <m...@g...com>

    Biznes

    Ważna deklaracja dla posiadaczy kredytów. "Dalsze podwyżki stóp mogą być
    konieczne"

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/makroekono
    mia/adam-glapinski-otwarcie-o-stopach-procentowych-d
    alsze-podwyzki-moga-byc-konieczne/35ebkb0

  • 2. Data: 2021-12-23 20:32:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2021 12:57, a a wrote:
    > Biznes

    Grupa zamieniła się w pasek informacyjny TVP...

  • 3. Data: 2021-12-23 21:03:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 20:33:06 UTC+1 heby napisał(a):

    > Grupa zamieniła się w pasek informacyjny TVP...
    I jednego i drugiego można nie czytać. Od jak już taki temat się pojawił to co
    sądzisz o następnych wrostach stóp procentowych i co z tego moze wyniknąć.

  • 4. Data: 2021-12-23 22:19:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2021 21:03, Zenek Kapelinder wrote:
    > to co sądzisz o następnych wrostach stóp procentowych i co z tego moze wyniknąć.

    Wynikną z tego większe raty dla mnie. To sądzę. W tym, czy to dobre czy
    złe dla inflacji, nie nalezy pytać przypadkowych hebych z internetów,
    tylko ekonomistów i sądząc po ich biegunowo odległych diagnozach w
    mediach PL - najlepiej zagrmamanicznych, możliwe nie uwikłanych w politykę.

    Ale nikt nie pyta.

  • 5. Data: 2021-12-23 23:18:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 December 2021 at 22:19:26 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    > tylko ekonomistów i sądząc po ich biegunowo odległych diagnozach w
    > mediach PL - najlepiej zagrmamanicznych, możliwe nie uwikłanych w politykę.

    lichwa w czasach kryzysu zawsze się miała dobrze
    czy bankowa czy pozabankowa
    czy zwana kredytami, pożyczkami,
    to zawsze pozostanie lichwą

    Kasę produkuje bank centralny i rozdaje do wyprania stowarzyszonym bankom
    na 0% aby one zarobily na lichwie 10%

    Ktoś żyje deluzjami o jakichs przychodach budżetowych, podatkach itd. itp.
    a za oceanem,
    jedynym towarem eksportowym jest dolar
    i Donald zapowiedział na początku roku 2020 , że będzie tyle emitował dolarów, aby
    zachowac nadmiarową płynnośc rynku, bo wielki krach z lat 30-tych ubiegłego wieku był
    wywołany krachem na giełdzie, po wielkiej hossie
    i po krachu każdy trzymał w ręku pliki papierowych akcji,
    których wartośc była mniejsza niż koszt papieru na jakim zostały wydrukowane.

    A wiadomo, że po każdym globalnym krachju nadchodzi wojna

    Zatem niech produkują produkują dużo pinionców, bo to nic nie kosztuje,
    a pozwala na latwe życie najwyższej kasty

    Lichwa jest zarządzana okresami bessy i hossy.

    W okresach bessy sprzedaje sie miliony lichwianych kredytów
    a w okresie hossy odzyskuje kasę na lichwiarskich warunkach
    i biznes sie kręci.

    Kto kupił milion domów na hipotekę lichwiarska, to po 10 latach spłacania, ma coraz
    więcej do oddania
    i jedyne rozwiązanie to ogłoszenie upadlości, aby oddać chatę, która nigdy nie
    zostanie splacona i umorzyć dług lichwiarski

  • 6. Data: 2021-12-23 23:22:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2021 23:18, a a wrote:
    > A wiadomo, że po każdym globalnym krachju nadchodzi wojna [...]
    > Lichwa jest zarządzana okresami bessy i hossy.

    Dziekuję za znakomity wykład z cieżkiej makroekonomii. Zawsze miałem
    poczucie że te Noble, habilitacje i inne doktoraty, to praktycznie za
    friko dają, skoro to takie proste i da się zredukować do kilku zdań
    zrozumiałych nawet dla usenetowych troli, jak ja.

  • 7. Data: 2021-12-24 00:10:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 December 2021 at 23:22:55 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    > friko dają, skoro to takie proste i da się zredukować do kilku zdań
    > zrozumiałych nawet dla usenetowych troli, jak ja.
    ekonomia nigdy nie była nauką
    mozna się uczyc zarządzania zespołami ludzkimi, finansami, bankowości
    ale cala światowa ekonomia to jedna zasada
    - kupić tanio i sprzedać drogo
    i zarządzanie ryzykiem
    badania operacyjne
    w myśl zasady
    All Risks Contained

    Gdyby ekonomia byla nauka, miała jakies podstawy, zasady, to by ograniczała politykę
    a przecież każdy kolejny gabinet na świecie
    to nowa ekonomia, nowe zasady lichwy
    i jedni daja kasę biedakom a inni jedynie milionerom

    i ekonomia to pięknie uzasadnia:

    - biedakom, bo są w potrzebie

    - milionerom, bo oni wiedzą jak spożytkowac kasę

    I gdy zostaniesz premierem rządu
    to ogłosisz wlasne zasady ekonomii na wlasnośc

    Sa Noble za naukę i jeden jest z ostatnich 30 lat i tydzien temu dostał 90-letni
    Japończyk Suki, za teorię efektu szklarniowego ( tego co rzekomo ociepla zimy)

    Dostał w tym roku
    bo to byl ostatni rok przed globalnym oziębieniem i arkty znymi mrozami
    z uwagi na minimum aktywności słońca, zero plam na słoncu 2021/22
    zatem za rok by nie mógł dostać

    Japonczyk zdrowy, sprawny, optymista
    Warto obejrzec jego Noblowski wykład i wysłac mu życzenia na Princeton

    Zatem skoro juz wiemy że ekonomia to żadna nauka
    a jedyna nauką jest sztuka lichwy:
    kupic tanio - sprzedac drogo
    to już możemy aplikowac o Nobela
    i dosta go w Nowym Roku
    czego każdemu życzę

    Gdyby Nobel miał cokolwiek wspólnego z nauka
    to już w tym roku mielibysmy Nobla z Medycyny za Covid19,
    odkryty w 2004 roku w Singaporze i badany przez 19 letnią badaczkę z Harvardu

    Zatem życie milionera jest proste
    Godzina sztuki lichwy na tydzień
    i od kasy się nie opędzisz

  • 8. Data: 2021-12-24 04:10:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 23:22:55 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > friko dają, skoro to takie proste i da się zredukować do kilku zdań
    > zrozumiałych nawet dla usenetowych troli, jak ja.
    On ma rację. To jest takie proste. Do tego ten co rzadzi finansami państwa ma
    możliwość kształtowania budżetu według od dawna znanego sposobu. Wysokie stopy
    procentowe skłaniają ludzi do oszczędzania. Zdychaja produkcja i usługi. Jak za
    bardzo zdechną to stopy procentowe spadaj i oszczędzanie staje się mało opłacalne. To
    ludzie zaczynają kupować pierdoły. Uruchamiaja się przemysł i uslugi. Niskie stopy
    procentowe zachęcają również do inwestowni w dobra które mogą dac większy zysk niz
    odsetki. I teraz od rządzących zależy jaką propagandę uskutecznia. Kiedyś
    zasugerowali żeby ludzie akcje kupowali. Znam takich co pozyczki pod zastaw domów
    wzięli i kupili akcje. Ale że nikt nie chce się dzielić pieniędzmi, zwłaszcza ci co
    mają ich dużo to akcje zjebaly się do poziomu dna. Chyba do dzisiaj nie weszły na
    poziom z tamtych lat jak były na górce. Numer z akcjami się wyczerpał na
    kilkadziesiąt lat. Były prywatne inicjatywy, Amber Gold jest przykładem takiej akcji.
    To rząd sięgnął po numer z nieruchomościami. Jeszcze nie był wykorzystywany z wersji
    teraz obowiązującej. Numer rządowi wyszedł. Ludzie pozbyli się pieniędzy na
    dziesiątki lat do przodu. Rząd zarobił na nich krocie. Dlatego mamy całkiem dobrą
    sytuację finansową państwa. Jak się ludzie sami na własne życzenie zrobili w chuja
    widać na stronie
    https://www.populationpyramid.net/pl/polska/2020/

  • 9. Data: 2021-12-24 07:15:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 04:10 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jak się ludzie sami na własne życzenie zrobili w chuja widać na stronie
    > https://www.populationpyramid.net/pl/polska/2020/

    Czy ten wykres uwzględnia import młodych z Ukrainy?
    Byłem ostatnio z synem u pediatry. Wizyta niby umówiona na godzinę a i tak
    na miejscu w poczekalni z 10 matek z dziećmi na oko 1-3 lata. Po dwóch
    minutach ze zdumieniem odkryłem, że tylko ja jestem Polakiem - wszystkie
    pozostałe matki to Ukrainki/Białorusinki.

    TG

  • 10. Data: 2021-12-24 09:44:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-24 o 07:15 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Po dwóch minutach ze zdumieniem odkryłem, że tylko ja jestem Polakiem
    > - wszystkie pozostałe matki to Ukrainki/Białorusinki.

    Zaczyna się jak wstęp do przemowy E. Zemmoura. :-)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Replacement

    Mateusz