  • 1. Data: 2021-12-23 23:56:32
    Temat: Prąd od 01/01/2022
    Od: marios <d...@f...gd>

    jeszcze nie wiem, dostałem SMS-a jak X tysięcy ludzi, no to 'wlazłem' na
    to pge w przerwie.

    Linki zapętlone i nie zobaczyłem tej nowej taryfy.
    https://pge-obrot.pl/aktualnosci/wszystkie/nowe-ceny
    -energii-elektrycznej-w-grupie-pge

    Z treści - kazali pochwalić się tarczą?,

    Rząd - zniesiemy akcyzę - hurra to cały 1% z obrazka,
    VAT na 5% - to już jest wymierne, szkoda że na chwilę, coś tam słyszałem
    że niby co roku sty - marzec tak ma być (?)

    Do rzeczy:
    Podali: rachunki w G11 o 21zł/miesiąc przy 1.8 MWh rocznie

    Licząc od obecnych cen to daje jakieś 150kWh / m-c w G11.
    Po ile jest teraz w G11 obecnie? - ze 70 groszy - zgaduję.

    150kWh * 0.70zł == 105 zł
    coś jakby 20%.

    Czy ktoś analizował nowa, zatwierdzoną taryfę na 1 sty 2022?

    Interesuje mnie brutto za 1kWh w G12W (prad + przesył + jakość) z VAT23.

    ps. Widzę że jakieś gnoje postanowiły zniszczyć grupę.
    Patrząc na zachowania własnego syna, jestem pewien, że psychiatryki
    będą niedługo drugim domem społeczeństwa - tylko niby kto tam będzie
    "leczył" i kto ma je wybudować - pensjonariusze?

  • 2. Data: 2021-12-24 05:07:45
    Temat: Re: Prąd od 01/01/2022
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 23:57:21 UTC+1 marios napisał(a):
> [...]
    > będą niedługo drugim domem społeczeństwa - tylko niby kto tam będzie
    > "leczył" i kto ma je wybudować - pensjonariusze?
    A co tu jest do analizowania. Jak przez analizę cos byś mógł uzyskać to trzeba
    analizować. Żarówki ledowe będziesz wykręcał albo w zimnej wodzie sie mył żeby
    zaoszczędzić? Pewno już robiłeś wszystko co mogłeś zrobić. Dalej jest ściana. Mogę za
    ok 20 złotych zrobić oszczędność na prądzie na 25 złotych rocznie. Taką mam jeszcze
    rezerwę w prądzie. Jeśli chcesz żeby życie taniej kosztowało to nie patrz na
    oszczędności przez szerszą stronę lejka. Patrz przez węższa. Kiedyś wkurzyli mnie w
    piekarni bo bez powodu podniesli cenę chleba. Tego samego dnia kupiłem maszynkę do
    pieczenia chleba. Jeśli przy dwóch osobach zaoszczędzę złotówkę na chlebie dziennie
    to mam opłacone rachunki za prąd przez trzy miesiące i chleb o którym wiem co jest w
    środku. Na dodatek mój chleb smaczny. Ostatnio zainspirowany cenami wieprzowiny
    zacząłem sam robić wędliny w szynkowarze. Dorobiłem do domowego wyposażenia za zero
    złotych wędzarnię i czasami to co zrobię uwędze. Kilogram schabu o którym możesz
    pomarzyć że taki kupisz w sklepie kosztuje mnie ~12 złotych. Taki co mógłby sie do
    niego zbliżyć w sklepie kosztuje minimum 25 złotych za kilogram. Zyskuje na
    kilogramie ok 12 złotych i znowu wiem co jest w środku. Absolutnie nie przeraża mnie
    podwyżka ceny prądu bo w innym miejscu mi na nią zostaje kasa. Jak z jakiś powodów
    ktoś nie chce zrobić tak jak ja zrobiłem to niech poszuka lepiej płatnej pracy. To
    czy coś jest drogie nie zależy od tego ile kosztuje a od tego ile nabywca ma
    pieniędzy w kieszeni.

  • 3. Data: 2021-12-24 07:19:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 23:56 marios <d...@f...gd> pisze:

    > Czy ktoś analizował nowa, zatwierdzoną taryfę na 1 sty 2022?
    >
    > Interesuje mnie brutto za 1kWh w G12W (prad + przesył + jakość) z VAT23.

    U mnie wyglada to tak: (PGE Obrót i Dystrybucja)

    G12W Energia Dystrybucja - PLN/1kWh

    I strefa
    jest 0,4877 0,2722 suma 0,7599 27% więcej
    było 0,3432 0,2561 suma 0,5992

    II strefa
    jest 0,3429 0,0541 suma 0,3970 27% więcej
    było 0,2418 0,0689 suma 0,3107

    TG

  • 4. Data: 2021-12-24 09:59:18
    Od: Runt <r...@t...incognita.prv>

    /bełkot przygłupa* - ciach/

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 5. Data: 2021-12-24 12:56:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > U mnie wyglada to tak: (PGE Obrót i Dystrybucja)

    dziękuję za proste i czytelne opracowanie
    Zdrówka Tomku!

  • 6. Data: 2021-12-24 19:02:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.12.2021 07:19, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > U mnie wyglada to tak: (PGE Obrót i Dystrybucja)

    Gdzie jest treść taryfy PGE Obrót dla 2022?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2021-12-25 07:59:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 19:02 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Gdzie jest treść taryfy PGE Obrót dla 2022?

    https://bip.ure.gov.pl/bip/taryfy-i-inne-decyzje-b/e
    nergia-elektryczna/4004,Taryfy-opublikowane-w-2021-r
    .html

    TG

  • 8. Data: 2021-12-25 10:43:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > było    0,3432 0,2561     suma 0,5992
    >
    > II strefa
    > jest    0,3429 0,0541    suma 0,3970 27% więcej

    To coś tanio, czytam teraz taryfę taurona i tam są takie ceny dla G12w
    (netto)
    Dzień energia 0,5470, noc 0,2650
    a było dzień 0,4002 i noc 0,1937
    ceny bez przesyłu.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-12-25 13:48:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.12.2021 07:59, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > https://bip.ure.gov.pl/bip/taryfy-i-inne-decyzje-b/e
    nergia-elektryczna/4004,Taryfy-opublikowane-w-2021-r
    .html

    Dzięki, tylko Ty ceny netto podałeś. Mnie wyszło

    G12W Dzień Noc
    jest 0,93 zł 0,49 zł
    było 0,75 zł 0,38 zł
    125% 129%

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-12-25 14:08:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > było    0,3432 0,2561     suma 0,5992
    >
    > II strefa
    > jest    0,3429 0,0541    suma 0,3970 27% więcej

    U mnie także "efektywnie" (z rozkładu zużycia między strefami) wyjdzie
    27% więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz