  • 1. Data: 2021-12-25 13:19:30
    Temat: Gaz od 1.01.2022
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Patrzę na nowe taryfy gazu

    https://bip.ure.gov.pl/download/3/14359/PGNiGOD.pdf
    i coś mi si nie zgadza że gaz zdrożał o 54% bo wg tych taryf wychodzi
    84% !!!
    Moja stara cena gazu (W3.6) z rachunku z 17.11.2021 to 0,10895zł/kWh netto,
    nowa stawka z tego pdf-a to 0,20017zł/kWh !!!

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2021-12-25 15:28:39
    Temat: Re: Gaz od 1.01.2022
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 25 December 2021 at 13:19:34 UTC+1, Janusz wrote:
> [...]
    > Moja stara cena gazu (W3.6) z rachunku z 17.11.2021 to 0,10895zł/kWh netto,
    > nowa stawka z tego pdf-a to 0,20017zł/kWh !!!

    Bądź optymistą,
    ciesz się że gaz nie zdrożał 600%

    Ale jest optymistyczna wieść

    znalazły sie zaginione od miesięcy hamerykanskie tankowce z gazem
    i znów wywolały bessę na gieldach

    Pewnie je napompowali powietrzem a powiedzieli że gazem, dla ściemy

  • 3. Data: 2021-12-25 19:18:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Janusz.
    On 25.12.2021 13:19 you wrote:

> [...]
    > stara cena gazu (W3.6) z rachunku z 17.11.2021 to 0,10895zł/kWh
    > netto, nowa stawka z tego pdf-a to 0,20017zł/kWh !!!

    Dodaj przesył, abonament, pomnóż, podziel i ci wyjdzie że całość opłat
    to 54% więcej.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2021-12-25 21:42:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-25 o 19:18, Pete pisze:

    > Dodaj przesył, abonament, pomnóż, podziel i ci wyjdzie że całość opłat
    > to 54% więcej.
    Pewnie tak, tylko zauważ że jak mówią o wzrostach cen zatwierdzanych
    przez URE to energię elektryczną podają wzrost samej energii i to się w
    przybliżeniu zgadza, a przy gazie podają całkowity wzrost co się nie
    zgadza z wzrostem ceny gazu i to już jest manipulacja.
    Ja wiem że 'ciemny lud' to kupi bo mało kto sobie zada trud policzenia
    wzrostów cen ale nadal jest to bardziej polityka niż rzetelna
    informacja, stąd rodzi się pytanie kiedy ONI skończą wreszcie kampanię
    wyborczą a zaczną normalnie rozmawiać z społeczeństwem.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-12-26 09:49:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Janusz.
    On 25.12.2021 21:42 you wrote:

> [...]
    > informacja, stąd rodzi się pytanie kiedy ONI skończą wreszcie
    > kampanię wyborczą a zaczną normalnie rozmawiać z społeczeństwem.

    Nigdy, bo to jest droga z której nie ma odwrotu.
    Tylko że kasa się już kończy, więc sypać będą tuż przed wyborami.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2021-12-26 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

> [...]
    > polityka niż rzetelna informacja, stąd rodzi się pytanie kiedy ONI
    > skończą wreszcie kampanię wyborczą a zaczną normalnie rozmawiać z

    Nigdy.
    Przeciez idiotami rzadza idioci.
    Jak mozna było oprzec cała europe o gaz nie zapewniajac wzglednej
    stabilnosci cen na lata w długoterminowych kontraktach?

    A efekt bedzie taki ze zaczna zaraz wracac kopcace kominy bo kogo
    bedzie stan na gaz po 8zł za m3?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 7. Data: 2021-12-26 11:41:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 26.12.2021 10:59 you wrote:

    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
    > Nigdy. Przeciez idiotami rzadza idioci. Jak mozna było oprzec cała
    > europe o gaz nie zapewniajac wzglednej stabilnosci cen na lata w
    > długoterminowych kontraktach?

    To chyba tak nie działa jak to sobie wyobrażasz.
    Raczej kontakt długoterminowy określa czas i ilość. A cenę jako średnia
    z notowań produktów ropopochodnych. I rozjazdy pomiędzy ceną z kontraktu
    a cena na giełdzie mogą dochodzić do 100%

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-12-26 13:32:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 26 grudnia 2021 o 09:49:47 UTC+1 Pete napisał(a):

    > Nigdy, bo to jest droga z której nie ma odwrotu.
    > Tylko że kasa się już kończy, więc sypać będą tuż przed wyborami.
    >

    > --
    > Pete
    Jakoś nie widać żeby u nas kasa się kończyła. Mamy jeszcze ogromne rezerwy, w
    stosunku do państw starej chujni, w drukowaniu pieniędzy. Poza tym jesteśmy w Europie
    bez Rosji jednym z trzech państw które w oparciu o własne surowce energetyczne jest
    zabezpieczone w stu procentach energetycznie. Jedyne co madry rząd by zrobił to
    wypowiedział umowę o opłatach za CO2. Nawet pod groźba wyjścia z chujni. Prąd by
    staniał o połowę i to przyciągnęło by inwestorów. Bo inwestorzy zawsze idą tam gdzie
    jest tania energii i korzystne warunki do rozwoju. Amen.

  • 9. Data: 2021-12-26 17:40:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    26 Dec 2021 09:59:59 GMT, Budzik

> [...]
    > stabilnosci cen na lata w długoterminowych kontraktach?
    >
    > A efekt bedzie taki ze zaczna zaraz wracac kopcace kominy bo kogo

    Nikt niczego o gaz nie opierał, ten miał tylko wspierać OZE po eliminacji
    kominów węglowych. Tylko stało się to co w Teksasie, klęska, która była tak
    prawdopodobna jak "szczał" szóstki w totka. Zestawienie paru elementów,
    każdego z osobna nikt by nie odczuł, a tak mamy pasztet. Literalnie, to się
    w końcu unormuje, i dobrze żę stało się to teraz, powinni wyciągnąć z tego
    wnioski.

    --
    Pozdor
    Myjk