  • 31. Data: 2014-09-10 09:47:19
    Temat: Re: Wentylacja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 09 Sep 2014 14:02:17 +0200, quent

    > której na prąd nie zamieniłbym za chiny ludowe

    Za chiny ludowe też bym nie zamienił :P ale za czystość przy gotowaniu (w
    sensie gaz strasznie wszystko rozpyla po szafkach itd., to co się
    napaskudzi przy gotowaniu się przypala i trzeba szorować potem), brak
    smrodu z gazu i konieczności jeżdżenia i wymiany butli (też brudnej i
    śmierdzącej gdzieś w szafce), oraz zwykłego bezpieczeństwa (dla dzieci) --
    bardzo chętnie. Wymieniłbym nawet kosztem dużo zmniejszonej sterowalności
    temperatury -- tymbardziej że sporo gotujemy w szybkowarze, i choć lubimy
    pojeść i poeksperymentować, to żadna z nas restauracja żeby na akord
    jedzenie robić.

    Zresztą w nowym domu będę właśnie instalić indukcję. Tu podobnie jak z
    wentylacją, nawet jakby mi dopłacali do WG, to zamontuję WM (i chłodzenie
    domu, hah!). ;>

    --
    Pozdor Myjk

  • 32. Data: 2014-09-10 09:58:09
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 08:46:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czemu tylko ja? Cała rodzina ubrana na galowo dookoła bory by stała i smażyła;)

    Na stoisku targowym w Mediolanie (http://www.youtube.com/watch?v=iRt1WExV22k) pytałem
    wszystkich zwiedzających, z którymi rozmawiałem, czy zbliżając się do stoiska czuli
    jakiś zapach. Nikt nie czuł, pomimo tego, że cały dzień intensywnie smażono a stoisko
    było w wysokiej hali, gdzie powietrze się dobrze ruszało.

  • 33. Data: 2014-09-10 10:03:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 września 2014 22:42:26 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Gównem można nazwać jakieś 99,9% sprzedawanych na rynku okapów, bo zupełnie nie
    robią tego, do czego z założenia mają służyć.
    Ja tam zapewne bora bora nie kupię wiec pisz co chcesz. Jednak jako sprzedawca tego
    czegoś powinieneś się trochę inaczej zachowywać. Twoje wypowiedzi na
    pl.misc.budowanie itp. są przecież archiwizowane przez gogle a klienci szukający
    opinii o bora bora czy nakłądkach na schody po przeczytaniu Twoich tekstów raczej do
    zakupu zachęceni nie zostaną.
    Ale w sumie "nie mój cyrk nie moje małpy"

  • 34. Data: 2014-09-10 10:24:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-10 09:31, Ergie wrote:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Z życia

    > A miałeś wcześniej indukcję? Jeśli tak to z ciekawości dlaczego
    > zmieniłeś? Jak dotąd nie spotkałem nikogo kto by zmienił indukcję na gaz.

    Oczywiście, że używałem. Skąd podejrzenie, że nie wiem co mówię?
    Ostatnio w ikei wciskali mi płytę za złotówkę, gazową lub indukcyjną -
    bez wahania wziąłem gazową.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2014-09-10 10:28:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-10 09:47, Myjk wrote:
    > Za chiny ludowe też bym nie zamienił :P ale za czystość przy gotowaniu (w
    > sensie gaz strasznie wszystko rozpyla po szafkach itd., to co się
    > napaskudzi przy gotowaniu się przypala i trzeba szorować potem)

    Gaz rozpyla??
    U mnie pryska tłuszcz z patelni przy smarzeniu. Gaz nie ma nic do
    rzeczy. Jak gotuję u rodziny na indukcji to też pryska z patelni ;-)

    > brak
    > smrodu z gazu

    U mnie nie czuć ale może dlatego, że mam gaz miejski.

    > i konieczności jeżdżenia i wymiany butli

    Gdybym miał mieć w butlach to nie miałbym gazu w ogóle.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 36. Data: 2014-09-10 10:29:21
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 10:03:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    opinii o bora bora czy nakłądkach na schody po przeczytaniu Twoich tekstów raczej do

    Wszystko co piszę o rzeczach sprzedawanych przeze mnie jest prawdą, którą mogę
    udowodnić.
    Tak samo mogę udowodnić, że prawdą jest to co piszę o urządzeniach konkurencji.
    To nie ja nazywam tutaj gównem rzeczy, których na oczy nie widziałem.
    Jak jestem w jakimś studio kuchennym i zaczynają wydziwiać, to ich proszę o pokazanie
    najmocniejszego, najbardziej wypasionego i skutecznego okapu, jaki mają i włączenie
    go na full. Następnie przykładam do wlotów miernik prędkości powietrza, które
    pokazuje jakiś minimalne, śladowe wartości, albo ani drgnie.
    Na moje pytanie dlaczego takie dziadostwo wciskają klientom, to z uśmiechem mówią, że
    klient nasz pan i na to ich tylko stać.

  • 37. Data: 2014-09-10 10:36:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Może słowem kluczem jest tu "gaz butlowy"
    > Nie mam pojęcia i kosztuje kWh z gazu butlowego, z prądu to ok 60gr z gazu
    > butlowego nie wiem. komuś się chce to niech policzy. Butla 11kg kosztuje
    > 60zł

    W sieci znalazłem takie dane (nie mam pojęcia czy prawdziwe):
    6,6 kWh / l
    0,5 kg / l

    Czyli dla 11 kg mamy 22l czyli 145 kWh a to oznacza 0,41zł / kWh

    Przy takiej cenie uwzględniając większe straty kuchenki gazowej koszt
    wyszedłby porównywalny a nie dwukrotnie większy dla indukcji, więc to nadal
    nie to.

    Ale to w sumie nieistotne kluczowe jest to że obaj mieliśmy gaz i mamy
    indukcję i do gazu nie wrócimy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2014-09-10 10:42:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście, że używałem.

    Nie pytałem czy "używałeś" ale czy "miałeś" - nie chodzi mi o okazjonalne
    używanie przez kilka tygodni tylko posiadanie przez rok czy dwa i późniejsza
    zmiana na gaz.

    > Skąd podejrzenie, że nie wiem co mówię?

    Bynajmniej niczego takiego nie sugeruję.

    Po prostu pytam z ciekawości, bo jak napisałem nie spotkałem nikogo kto
    miałby indukcję i zmienił ją na gaz więc Ty byłbyś pierwszy. Stąd moja
    ciekawość dlaczego. Po prostu lubię znać _różne_aspekty każdej sprawy. Jakiś
    dla mnie nieistotny szczegół dla kogoś innego może mieć znaczenie, a nie
    uważam się za pępek świata więc chętnie poznaję inne punkty widzenia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2014-09-10 10:48:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Sep 2014 10:28:12 +0200, quent

    > Gaz rozpyla??
    > U mnie pryska tłuszcz z patelni przy smarzeniu. Gaz nie ma nic do
    > rzeczy. Jak gotuję u rodziny na indukcji to też pryska z patelni ;-)

    Tak. Oczywiście woda/tłuszcz pryska tu i tu, ale płomień gazowy, okalający
    garnek/patelnię totatkowo rozbija na drobinki i unosi. Wszystko to potem
    laduje nie tylko na okapie ale także na szafkach tworząc skorupę. Poza tym
    garnki/patenie się brudzą i przypalają (ja staram się każdorazowo wyczyścić
    je najdokładniej jak się da, a i tak niewiele to daje), co też nie wygląda
    estetycznie.

    > Gdybym miał mieć w butlach to nie miałbym gazu w ogóle.

    Ano właśnie. Jak ktoś ma pompę ciepła, to gazu miejskiego tylko do kuchenki
    sobie podłączać nie będzie, bo szkoda zachodu i pieniędzy. W życiu się ta
    "inwestycja" nie zwróci.

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2014-09-10 10:59:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 10:36:00 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Przy takiej cenie uwzgl�dniaj�c wi�ksze straty kuchenki gazowej koszt
    > wyszed�by por�wnywalny a nie dwukrotnie wi�kszy dla indukcji, wi�c to
    >nadal nie to.
    Niby z wyliczeń tak wychodzi ale u mnie wychodzi jak wychodzi więc albo z niską
    sprawnością kuchenek gazowych nie jest tak źle albo wysoka sprawność indukcji jest
    przeszacowana.