eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco? › Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Date: Fri, 28 Mar 2014 09:49:05 +0100

    dyskusyjnych:yrdzu94p9n6d$....@m...org...

    > To jest jasne jak słońce, ale przy dobieraniu klimatyzatora takich rzeczy
    > się nie bierze pod uwagę, a tylko kubaturę którą chce się chłodzić.

    Co to znaczy nie bierze się? Kto nie bierze? Ja jak projektowałem to brałem.
    Inni w firmie gdzie pracowałem też.

    > Szczerze mówiąc podchodziłem do "OCZ" w lato pod mój system i nie mogłem
    > tego jakoś szczególnie dokładnie ugryźć. Więc największy problem,
    > nasłonecznienia poddasza użytkowego, wyeliminowałem pośrednio przez
    > zastosowanie dachu mansardowego i "kapliczek" zamiast okien połaciowych.
    > ;)

    Do okien połaciowych są rolety zewnętrzne które dość skutecznie odcinają
    słońce. W praktyce przy dachu skośnym najwięcej zależy od pokrycia i
    szczeliny wentylacyjnej.

    Mieszkałem w różnych domach na poddaszach:
    - szary eternit + 8cm wełny -> lekkie nagrzewanie poddasza latem
    - ciemnobrązowa blachodachówka + 23cm wełny -> silne nagrzewanie poddasza
    latem
    - ciemnobrązowa blachodachówka + deskowanie + _szczelina_ _wentylacyjna_ +
    15cm wełny -> bardzo małe nagrzewanie poddasza latem mimo największej
    powierzchni dachu.

    Obecnie w domu który zbudowałem mam gonty, deskowanie, dużą szczelinę
    wentylacyjną membranę i 23cm dobrej wełny. Mimo, że jeszcze nie podłączyłem
    klimatyzacji w lecie na poddaszu jest ta sama temperatura co na dole pod
    warunkiem że zasłonię roletki (takie zwykłe materiałowe) w oknach
    połaciowych.

    Oczywiście przy odsłoniętych oknach połaciowych góra nagrzewa się szybciej,
    ale nie na tyle by w poprzednie wakacje mnie zmobilizować do zamontowania
    klimatyzacji.

    Pozdrawiam
    Ergie