  • 1. Data: 2014-03-27 08:15:49
    Temat: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Nurtuje mnie pytanie: czy wentylacja mechaniczna latem nie będzie
    dramatycznie nagrzewać domu wewnątrz?

    Dobrze ocieplony dom szkieletowy powinien dobrze chronić przed letnim
    upałem, ale wentylacja naniesie całe to gorące powietrze do środka.

    Jak to rozwiązać? Czujnik temperatury, który wyłącza nawiew, gdy
    przekroczy na przykład 25 stopni?

    Czy bez GWC mam szansę opanować problem?

    I druga sprawa: jak szybko ochłodzi się taki (mały) dom po zachodzie
    słońca, gdy temperatura spadnie do ok 20 st?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-03-27 08:26:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dobrze ocieplony dom szkieletowy powinien dobrze chronić przed letnim
    > upałem, ale wentylacja naniesie całe to gorące powietrze do środka.

    przegrzewanie latem to jedyna wada szkieletora. Nie jest to wielki moze
    problem bo takich dni z upałem powyżej 30 jest niewiele tymniemniej u mnie
    jest wtedy zakaz otwierania okien w dzień :) W tym nowym zrobie gwc.

    > Jak to rozwiązać? Czujnik temperatury, który wyłącza nawiew, gdy
    > przekroczy na przykład 25 stopni?

    powinno wystarczyc, tyle ze wtedy w nocy troche wiecej trzeba przedmuchac.

    > I druga sprawa: jak szybko ochłodzi się taki (mały) dom po zachodzie
    > słońca, gdy temperatura spadnie do ok 20 st?

    przy otwartych oknach/wentyacji na maxa - własciwie natychmiast. Kumulacji
    ciepła to on nie ma.

    b.

  • 3. Data: 2014-03-27 08:26:33
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 27.03.2014 08:15, Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > I druga sprawa: jak szybko ochłodzi się taki (mały) dom po
    > zachodzie słońca, gdy temperatura spadnie do ok 20 st?

    Nie wyobrazam sobie domu latem z zamknietymi oknami.
    Nawet w biurze otwieramy okna mimo ze pracuje klima.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2014-03-27 08:37:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Mar 2014 08:26:25 +0100, Budyń

    > W tym nowym zrobie gwc.

    Powietrzne?

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2014-03-27 08:46:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Powietrzne?

    w budynku mam przewidzianą wentylacje mechaniczną wie bardzo by mi pasowało
    powietrzne. Ale ostatnio kopie w ziemi pod różne inne instalacja - mam wode
    pół metra pod gruntem, masakra jakas. Moze sie okazac ze powietrznego nie
    jestem w stanie wykonać - moze trzeba zrobic wodne. Pytanie - ile rury
    ułożyć? Zakładając 50W z metra to byłoby 5kW ze 100m. Wystarczy?

    No i drugie pytanie - jak w takich warunkach budowac , mam do ułożenia
    równiez wodociąg, czyli dokłdnie to samo co w gwc. Co sie robi jak tak woda
    stoi wysoko?

    b.

  • 6. Data: 2014-03-27 09:16:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Mar 2014 08:46:44 +0100, Budyń

    > Ale ostatnio kopie w ziemi pod różne inne instalacja
    > - mam wode pół metra pod gruntem, masakra jakas.

    Nie masakra, tylko masz idealne warunki pod PC i wodne GWC.

    > Pytanie - ile rury ułożyć? Zakładając 50W
    > z metra to byłoby 5kW ze 100m. Wystarczy?

    Pytanie z cyklu: czy jak kupię sobie Mercedesa to pojadę 230? ;)
    Masz rekuperator?

    > No i drugie pytanie - jak w takich warunkach budowac , mam do ułożenia
    > równiez wodociąg, czyli dokłdnie to samo co w gwc. Co sie robi jak tak woda
    > stoi wysoko?

    Pompuje się. Ja też mam wodę wysoko, choć nie pół metra. No i wpadłem na
    "genialny" pomysł wybudowania sobie basenu ogrodowego (10x4) żeby mieć
    gdzie ciepło z domu pompować w lato. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2014-03-27 09:18:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Mar 2014 08:26:33 +0100, Marek

    > Nie wyobrazam sobie domu latem z zamknietymi oknami.
    > Nawet w biurze otwieramy okna mimo ze pracuje klima.

    Ale wiesz że klima mieli to samo powietrze i jak jest wentylacja spieprzona
    to nie ma w tym nic dziwnego że musicie otwierać okna? Jak jest dobrze
    zrobiona wentylacja, zwłaszcza jeśli klimatyzacja jest w nią wpleciona, to
    okien otwierać nie trzeba.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2014-03-27 09:25:54
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-03-27 08:15, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > I druga sprawa: jak szybko ochłodzi się taki (mały) dom po zachodzie
    > słońca, gdy temperatura spadnie do ok 20 st?

    Nie pomogę Ci zbytnio, bo wentylacji używam dopiero od jesieni, w
    ubiegłe lato nie była jeszcze uruchomiona. Ale moje spostrzeżenia -
    bardzo nagrzewa się góra w słoneczne dni, na dole chłodno. Dom w moim
    odczuciu też dobrze ocieplony, spodziewałem się, że będzie chłodniej w
    lato. Bardzo pomagały rolety na okna. Nie mam żadnego wymiennika
    gruntowego, jedynie czerpnia oddalona jest ok 20 metrów od budynku, a
    rura zakopana na głębokość ok 1,5 metra. Pamiętając tamtoroczne
    temperatury wewnątrz boję się, że wentylacja nie schłodzi pomieszczeń.

  • 9. Data: 2014-03-27 10:06:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-27 09:25, adam pisze:

    > Nie mam żadnego wymiennika
    > gruntowego, jedynie czerpnia oddalona jest ok 20 metrów od budynku, a
    > rura zakopana na głębokość ok 1,5 metra.

    To jest właśnie GWC. Wprawdzie tylko 20 metrów, ale coś tam daje.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-03-27 10:22:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Mar 2014 10:06:46 +0100, Marcin N

    > To jest właśnie GWC.

    Nie sposób zaprzeczyć.

    > Wprawdzie tylko 20 metrów, ale coś tam daje.

    Daje sztukę dla sztuki, bo nic się tym nie ochłodzi.

    --
    Pozdor Myjk