eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco? › Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Date: Thu, 27 Mar 2014 09:25:54 +0100

    W dniu 2014-03-27 08:15, Marcin N pisze:
    > Nurtuje mnie pytanie: czy wentylacja mechaniczna latem nie będzie
    > dramatycznie nagrzewać domu wewnątrz?
    >
    > Dobrze ocieplony dom szkieletowy powinien dobrze chronić przed letnim
    > upałem, ale wentylacja naniesie całe to gorące powietrze do środka.
    >
    > Jak to rozwiązać? Czujnik temperatury, który wyłącza nawiew, gdy
    > przekroczy na przykład 25 stopni?
    >
    > Czy bez GWC mam szansę opanować problem?
    >
    > I druga sprawa: jak szybko ochłodzi się taki (mały) dom po zachodzie
    > słońca, gdy temperatura spadnie do ok 20 st?

    Nie pomogę Ci zbytnio, bo wentylacji używam dopiero od jesieni, w
    ubiegłe lato nie była jeszcze uruchomiona. Ale moje spostrzeżenia -
    bardzo nagrzewa się góra w słoneczne dni, na dole chłodno. Dom w moim
    odczuciu też dobrze ocieplony, spodziewałem się, że będzie chłodniej w
    lato. Bardzo pomagały rolety na okna. Nie mam żadnego wymiennika
    gruntowego, jedynie czerpnia oddalona jest ok 20 metrów od budynku, a
    rura zakopana na głębokość ok 1,5 metra. Pamiętając tamtoroczne
    temperatury wewnątrz boję się, że wentylacja nie schłodzi pomieszczeń.