  • 1. Data: 2014-03-22 13:33:34
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:lgjumj$7co$1@node1.news.atman.pl...
    > Co sa warte uzywki Vissman, Buderus? Jesli taki bojler jest trwaly na
    > dziesiatki lat to moze taka uzywka?

    ja wierze w nierdzewke wiec dwa takie mam - ale zbiorniki kupowałem z
    odzysku i przystosowywałem do moich potrzeb.
    Uważaj na zbiorniki niby "nierdzewne". Widzialem takie chyba viessmana z
    nazwy nierdzewne ale nierdzewnosc miala polegac na tym ze nie rdzewieją bo
    były pokryte jakąś tam powłoką.

    b.

  • 2. Data: 2014-03-22 13:50:03
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 22 marca 2014 13:12:03 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
    >
    > Wlasnie jestem na etapie poszukiwania nowego bojlera. Ma chodzic pod kotlem
    >
    > CO, jak bedzie podajnik to i latem....
    >
    > I tak - zachodzi rownanie:
    >
    > 'zwykly' - tanszy, ale nietrwaly ?
    >
    > nierdzewnka - no wlasnie - wieczny? bardziej trwaly?
    >
    > Ma to byc 300 pion, jedna wezownica.
    >
    > Co sa warte uzywki Vissman, Buderus? Jesli taki bojler jest trwaly na
    >
    > dziesiatki lat to moze taka uzywka?
    >
    > na alledrogo znalazlem gosci co i na takie uzwyki nie boja sie dac 10 lat
    >
    > gwarancji.. Inna sprawa czy bez procesu do realizacji....
    >
    > A zwykle emaliowane? Te nowe dostanie sie za ok. 2000 pln

    W emaliowanych nie ma żadnej gwarancji ze warstwa emalii jest szczelna. Z fabryki
    pewno wyszedł dobry ale emalia to szkło. Łatwo ją uszkodzić w transporcie. Nierdzewny
    a jeszcze lepiej zrobiony z blachy kwasoodpornej będzie wieczny. Budyń ma z odzysku,
    ja też mam z odzysku i sobie chwalę. Z emaliowanym nie znasz dnia ani godziny kiedy
    przerdzewieje. W emaliowany jaki miałem przed kwasoodpornym kilka miesięcy po
    gwarancji wkręcałem pierwszego blachowkręta bo dziura się zrobiła.

  • 4. Data: 2014-03-22 22:27:41
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ja wierze w nierdzewke wiec dwa takie mam - ale zbiorniki kupowałem z
    > odzysku i przystosowywałem do moich potrzeb.

    A widzisz, u mnie najtańszy był sensownym wyborem.
    Woda tak twarda, że szkoda było $ pchać w zbiornik.

    Mam z tym zresztą problem. Okazuje się, że osadza mi się coś w rodzaju
    mazi (pewnie emulsja z wodą reaguje i coś się wytrąca) na maszynach.
    Zapodałem filtr 3 stopniowy (w tym węglowy), ale nic to nie daje.

    Mam 2 wyjścia. Albo opanuję sposób przygotowania wody (destylacja nie
    wchodzi w grę), albo będę musiał wozić wodę do maszyn.

    Ma ktoś jakiś pomysł na wytrącenie z wody wapnia, magnezu czy co tam
    jest (pewnie klasycznie, ale badania i tak zrobię)?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-03-22 22:52:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

> [...]
    >
    > Ma ktoś jakiś pomysł na wytrącenie z wody wapnia, magnezu czy co tam
    > jest (pewnie klasycznie, ale badania i tak zrobię)?

    jeśli do maszyn potrzebujesz wody zdemineralizowanej to albo musisz kupować
    taka wodę w beczkach albo kupić urządzenie do demineralizacji (destylator).

    jeśli masz klimatyzację to w lecie masz wodę destylowaną za darmo z klimy.

  • 6. Data: 2014-03-22 23:00:48
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > jeśli do maszyn potrzebujesz wody zdemineralizowanej to albo musisz
    > kupować taka wodę w beczkach albo kupić urządzenie do demineralizacji
    > (destylator).

    Też tak sądziłem, ale przy próbie zakupu takowej uświadomiono mnie, że
    taka woda jest bardzo aktywna i może zjadać elementy np: mosiężne.
    Podpytałem w pobliskiej elektrociepłowni - faktycznie mają całą
    procedurę przygotowania takiej wody, zanim trafi w obieg kotła.
    Mogę kupować taką przygotowaną, ale to podobnie jak wożenie z pobliskich
    wodociągów - upierdliwe. Wolał bym przygotować sobie samemu na miejscu.
    Wymiana jonów (jak mi już wcześniej kolega podpowiedział) nie jest
    dobrym pomysłem - słona woda też nie jest wskazana.

    Potrzebuję w lecie około 30-40l dziennie, więc z jednej strony nie
    tragedia, z drugiej oznacza to co miesiąc wycieczkę ze zbiornikiem na
    _stare śmieci_ i upierdliwe przewożenie.

    Szukam jakiegoś sposobu prostego odwapnienia, ale dopiero zaczynam się
    doktoryzować :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2014-03-23 00:12:00
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-03-22 22:00, Irek N. <j...@t...tajny.jest> wrote:

> [...]
    > Wymiana jonów (jak mi już wcześniej kolega podpowiedział) nie jest
    > dobrym pomysłem - słona woda też nie jest wskazana.

    Uwaga na boku: ona nie jest słona, tylko ma jony sodu, co może Ci mniej
    przeszkadzać niż gdyby miała też chloru
    `
> [...]
    > _stare śmieci_ i upierdliwe przewożenie.
    >
    > Szukam jakiegoś sposobu prostego odwapnienia, ale dopiero zaczynam się

    Jeżeli skład wody jest w miarę stały, to dajesz filtr odwróconej osmozy
    i mieszasz wodę filtrowaną z niefiltrowaną w takich proporcjach ile
    chcesz mieć minerałów - są jakieś zalecenia dla elementów mosiężnych
    itp. Tak będzie najprościej i najtaniej.a

    (Rozumiem, że przeszkadza Ci tylko twardość, a nie jeszcze jakieś
    szczególne minerały.)

  • 8. Data: 2014-03-23 06:53:32
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Kiedyś do tendrów parowozów nalewano wodę jaka popadnie i dosypywano -ale nie
    pamiętam dokladnie-bodajże węglan sodu.poszukaj w tym kierunku.Taka woda mosiądzu nie
    rusza,ale jak masz elementy aluminiowe,to chyba tylko obieg zamknięty z glikolem cię
    ratuje.Formy od wtryskarek każda woda rozpuszczala.
    A przy wymiennikach,jak się plukanie popieprzy(a czasem się zdarza,choć o tym
    dowiadujesz się za póżno)to część soli może iść w uklad.
    Pozdro dolniak

  • 9. Data: 2014-03-23 07:16:56
    Od: dolniak <d...@g...com>

    A o bojlerach zapomnialem.
    Kogut ma rację.Jakości emalii nie sprawdzisz,a od niej wszustko zależy.Chyba dlatego
    pchają te elektrody...Ocynkowany bojler wytrzymal mi 12 lat,emaliowany 6,czy
    7.teraz-póki co-drugi emaliowany trzyma,ale myślę o kwasiaku.Robiony na miarę może
    być tańszy niż konfekcja w sklepie.Ale slyszalem coś o zbiornikach (nie bojlerach)na
    gorącą wodę z plastyku. Laminat jakiś,czy cóś.Może
    by tym kierunku...

  • 10. Data: 2014-03-23 08:52:25
    Od: Piotr <m...@w...pl>

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 06:16:56 UTC użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    dlatego pchają te elektrody...Ocynkowany bojler wytrzymal mi 12 lat,emaliowany 6,czy
    7.teraz-póki co-drugi emaliowany trzyma,

    Ciach.

    Gdy mama nosila mnie w sobie a bylo to lat temu ponad 40 dziadek kupil boiler.
    Nierdzewnych wtedy nie bylo. Boiler dzialal jak nalezy do 3 lata temu. Gdzalki w niej
    wymienialismy raz na jakis czas. Wychodzi na to ze pracowal dobre 40 lat :)

    Po wyznaniach kolegi nie zastanawial bym sie nad niczym innym niz nierdzewka.