  • 1. Data: 2014-03-21 21:49:36
    Temat: Folia czy papa termozgrzewalna pod wylewkę ?
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Stoję właśnie przed dylematem izolacji pod wylewką
    Pod ścianami mam pasy folii grubość 1mm ( Plastpapa ).
    Co dać na podłogę pod wylewkę ? Papę termozgrzewalną ( tak mam w projekcie )
    czy grubą folię 0,5mm - dwie warstwy ?
    W całym domu będzie podłogówka ( w projekcie są tylko grzejniki - więc boję
    się później o zapachy z ułożonej papy -chyba, że to mit ).

    Jeżeli papę - to jak skleić ją z wystającymi pasami plastpapy, aby jej nie
    uszkodzić wysoką temperaturą ? Dysperbitem ?
    Jak u siebie macie zrobioną izolację ?

    Piotr

  • 2. Data: 2014-03-21 21:56:03
    Temat: Re: Folia czy papa termozgrzewalna pod wylewkę ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 marca 2014 21:49:36 UTC+1 użytkownik Max napisał:

    > Jak u siebie macie zrobioną izolację ?
    A jaki masz grunt pod wylewką? Bo szczelna izolacja może przynieść więcej kłopotów
    jak korzyści. Musisz się zastanowić po co tam izolacja i przed czym ma chronić. Jeśli
    nie masz tam wysoko wód gruntowych a poziom posadzki wyżej od poziomu terenu to i
    szczelna izolacja niepotrzebna. A jak zrobisz szczelną a np. zalanie będziesz miał to
    kłopot gotowy.
    U rodziców stara posadzkę zrywaliśmy z lat 60tych. Pod spodem piasek suchy jak
    pieprz. Izolacji nie było bo i niby po co.

  • 3. Data: 2014-03-21 22:11:26
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    ps.com...
> [...]

    U rodziców stara posadzkę zrywaliśmy z lat 60tych. Pod spodem piasek suchy
    jak pieprz. Izolacji nie było bo i niby po co.

    Wód gruntowych wysoko nie mam ( 3 tygodnie temu kopali mi dół pod szambo -
    sucho) , ale niestety na głębokości od 50cm i głębiej jest warstwa słabo
    przepuszczalna wodę ( wygląda na glinę lub ił ), więc przy zbyt dużych
    opadach woda nie chce wsiąkać - całe szczęście teren jest delikatnie
    nachylony ( woda powierzchniowa po prostu spływa w górnej warstwie gleby ).
    Dlatego też mam zrobiony dodatkowy drenaż fundamentów. Poziom chudziaka mam
    wyżej od poziomu terenu o około 40cm.

  • 4. Data: 2014-03-23 10:29:07
    Od: Marek <m...@g...com>

    Am Freitag, 21. März 2014 22:11:26 UTC+1 schrieb Max:
> [...]
    >
    > Dlatego też mam zrobiony dodatkowy drenaż fundamentów. Poziom chudziaka mam

    To kladz folie, a potem w szczeline sciana/podloga wcisniesz jakis silikon i po
    ptokach.