  • 1. Data: 2014-03-17 14:40:47
    Temat: PC do sklepu - jak rozwiązać i czy ma to sens
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    jak rozwiązać ogrzewanie w sklepie, pow. do grzania ok. 300m2, wiadomo -
    sklep jak to sklep - drzwi często otwarte więc się często wietrzy.
    Pytanie na razie ogólne bo nie mam konkretnej lokalizacji na myśli, ale
    na pewno lokal będzie wynajmowany więc w grę wchodzi pompa powietrzna
    (opcjonalnie też do grzania CWU, ale jej idzie stosunkowo niewiele - do
    CWU ponoć warto zrobić odzysk ciepła z chłodni?)
    Czym grzać (nawiewy, kalafiory?) - podłogówka odpada :)

    Łukasz

  • 2. Data: 2014-03-18 08:43:16
    Temat: Re: PC do sklepu - jak rozwiązać i czy ma to sens
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Mar 2014 14:40:47 +0100, dddddddd

    > do CWU ponoć warto zrobić odzysk ciepła z chłodni?)

    Jeżeli jest chłodnia -- no, zależy jeszcze jaka, ale jeśl duża i
    niskotemperaturowa -- to przecież jest niezła grzałka. Klimakonwektor
    podpiąć i nadmuchać.

    Ogólnie w takiej sytuacji nadmuchowe z mieleniem wtórnym będzie
    najkorzystniejsze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2014-03-19 08:49:15
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-18 08:43, Myjk pisze:
> [...]
    > podpiąć i nadmuchać.
    >
    > Ogólnie w takiej sytuacji nadmuchowe z mieleniem wtórnym będzie

    chłodni będzie kilka - ok. 5mb na mięso/wędliny, powiedzmy że drugie
    tyle nabiał, do tego coś na piwo/napoje i niewielkie zamrażarki na mrożonki.
    Wiem że są sklepy które wykorzystują to do podgrzewania CWU, ale
    korzystają z gotowych (i być może nie do końca przystosowanych do ich
    obiektu) instalacji
    Może znacie fachowca z okolic Wrocławia który mógłby się czymś takim
    zająć? Planowany termin otwarcia - połowa roku.

    Łukasz

  • 4. Data: 2014-03-20 10:22:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Mar 2014 08:49:15 +0100, dddddddd

    > chłodni będzie kilka - ok. 5mb na mięso/wędliny, powiedzmy że drugie
    > tyle nabiał, do tego coś na piwo/napoje i niewielkie zamrażarki na mrożonki.

    To nie chłodnie tylko większe lodówki. ;P One i tak będą grzać otoczenie --
    odzysk z tego nie ma większego sensu. CWU w lato możnaby grzać, ale nie
    wiem czy to warte ceny przeróbek.

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2014-03-20 10:36:18
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-20 10:22, Myjk pisze:
> [...]
    > odzysk z tego nie ma większego sensu. CWU w lato możnaby grzać, ale nie

    ale agregaty montowane są na zewnątrz, więc raczej schładzają a nie
    grzeją (ponoć z agregatami w środku latem jest za gorąco)

    Łukasz