  • 1. Data: 2014-03-15 10:22:06
    Temat: Oświetlenie podtrzymywane UPSem?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Dużo domów/mieszkań ma oświetlenie którego łączna moc jest niewielka.
    Myślicie, że warto zrobić osobną instalację na oświetlenie (ledowe) i
    podtrzymywać to UPS'em?
    Mam takiego APC na 700VA. Na ledy wystarczy z zapasem.
    g.

  • 2. Data: 2014-03-15 10:51:56
    Temat: Re: Oświetlenie podtrzymywane UPSem?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podtrzymywać to UPS'em?
    > Mam takiego APC na 700VA. Na ledy wystarczy z zapasem.

    jesli juz to połącz to z oswietleniem nocnym - mam w ciemnych miejscach w
    lampach dodatkowy przewód i przekaźnik zmierzchowy włącza tam diody. To
    wystarczy by sie nie zabić łażąc w nocy po schodach.

    b.

  • 3. Data: 2014-03-15 11:03:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 10:22:06 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > Dużo domów/mieszkań ma oświetlenie którego łączna moc jest niewielka.
    > Myślicie, że warto zrobić osobną instalację na oświetlenie (ledowe) i
    > podtrzymywać to UPS'em?

    Jakbym byl zlosliwy, to bym spytal, czy masz bana na guglu ;>

    Temat byl walkowany na elektrodzie i nie tylko.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 4. Data: 2014-03-15 11:04:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 15 Mar 2014 11:03:16 +0100 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > Jakbym byl zlosliwy, to bym spytal, czy masz bana na guglu ;>
    >
    > Temat byl walkowany na elektrodzie i nie tylko.

    to ktoś jeszcze czyta ten gniot zawłaszczony przez adminów?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2014-03-15 11:08:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 10:04:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > to ktoś jeszcze czyta ten gniot zawłaszczony przez adminów?

    Tam jest masa przydatnych informacji. Fakt, ze forum jest cenne raczej jako
    arciowum, a nie miejsce do dyskusji.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 6. Data: 2014-03-15 17:30:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.03.2014 10:22, Grzegorz pisze:
> [...]
    > podtrzymywać to UPS'em?
    > Mam takiego APC na 700VA. Na ledy wystarczy z zapasem.

    Warto. Nawet jeśli przerwa jest krótka nie lubię poruszać się po domu po
    omacku ;)

    A w przypadku dłuższej przerwy spokojnie i bez pośpiechu (i też nie po
    omacku) mogę odpalić agregat.

    Pewni, są latarki, ale nie są zbyt wygodne.

  • 7. Data: 2014-03-15 19:55:44
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-15 10:22, Grzegorz pisze:
> [...]
    > podtrzymywać to UPS'em?
    > Mam takiego APC na 700VA. Na ledy wystarczy z zapasem.

    Genialna sprawa.
    Moc pobierana przez UPS ok. 40-50W
    W ciągu doby zużycie energii przez UPS wyniesie 24 * 40W = 960Wh
    Zużycie miesięczne energii przez UPS wyniesie 30 * 960W = 28800Wh = 28,8kWh
    Koszt jednej kWh ok. 0,65zł
    Koszt miesięczny utrzymania UPS-a 28,8 * 0,65 = 18,72zł
    Rocznie 18,72 *12 = 224,64zł

    Czy warto wydać tą kasę, aby opowiadać wszystkim, że ma się taki bajer,
    bo użyteczność bardzo wątpliwa?

  • 8. Data: 2014-03-15 20:03:34
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-15 19:55, uzytkownik pisze:

> [...]
    > Rocznie 18,72 *12 = 224,64zł
    >
    > Czy warto wydać tą kasę, aby opowiadać wszystkim, że ma się taki

    P.S.
    Ten koszt jest oczywiście zaniżony.
    Taki sam koszt poniesiemy używając codziennie przez cały rok po 6 godzin
    dziennie 4 zwykłych żarówek o mocy 40W

  • 9. Data: 2014-03-15 20:17:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-15 19:55, uzytkownik wrote:
    > Moc pobierana przez UPS ok. 40-50W

    Jak się naładuje czy jak laduje?

    Bo jeśli pobiera jak się już naładuje to walcz z gwarancją.

  • 10. Data: 2014-03-15 20:58:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.03.2014 19:55, uzytkownik pisze:

    > Genialna sprawa.
    > Moc pobierana przez UPS ok. 40-50W

    Źródło tych danych?

    I pamiętaj że tu zdecydowanie nie chodzi o UPS z non-stop chodzącą
    przetwornicą.