  • 1. Data: 2014-03-14 19:57:28
    Temat: Gmina zarabia na sciekach?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    W mojej gimie za scieki placi sie wg wskazan wodomierza - ile metrow
    zuzytych, tyle metrow sciekow.

    Wszystko fajnie, ale jednoczesnie ta sama gmina odmawia zarejestrowania mi
    osobnego wodomierza, przez ktory w sezonie szlaby woda do podlewania
    ogrodu. A taka woda, jak wiadomo, nie jest odprowadzana do kanalizacji i
    nie powinna byc wliczana do ogolnej ilosci sciekow.

    Zanim zaatakuje ich oficjalnym pismem z żądaniem podania podstawy prawnej
    takich dzialan, zapytam: moze ktos juz cwiczyl cos podobnego u siebie i
    moze podpowiedziec/doradzic?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2014-03-14 23:06:43
    Temat: Re: Gmina zarabia na sciekach?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prawnej
    > takich dzialan, zapytam: moze ktos juz cwiczyl cos podobnego u siebie

    Ty to naprawdę masz bana na guglu,
    Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i
    zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
    art. 27, ust. 6

    ps.
    gmina tak robić nie może.
    g.

  • 3. Data: 2014-03-15 00:54:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 23:06:43 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i
    > zbiorowym odprowadzaniu ścieków,

    Ja wiem, ze do odliczenia od rachunku sciekow wody "bezpowrotnie zuzytej"
    jest potrzebny podlicznik. Problem w tym, ze gmina nie chce go brac pod
    uwage. Pytanie, czy sa jakies przepisy, ktore zmusilyby gmine do brania pod
    uwage wskzan tego wodomierza.
    W regulaminach roznych MPWiK jest to jasno okreslone. W mojej umowie o
    dostawie wody i o sciekach nie ma slowa.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 4. Data: 2014-03-15 01:57:54
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > W regulaminach roznych MPWiK jest to jasno okreslone. W mojej umowie o
    > dostawie wody i o sciekach nie ma slowa.

    Ale zapoznaj się z podanym przepisem.
    Tam jest napisane coś z czego wynika, ze za ścieki nie płacisz
    albowiem ich nie wytwarzasz.
    Ustawa to reguluje. Czyli mówi co wtedy gdy podlewasz ogródek.
    Jest też rozporządzenie do tego przepisu.
    Daj coś od siebie do tego wątku.
    g.