  • 1. Data: 2014-03-13 10:58:18
    Temat: Czym murowac z wapienia?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Jakiej zaprawy uzyc do murowania z wapienia?

    Gotowy klej, zaprawa z bialym cementem, czy moze jakies tradycyjne sposoby?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2014-03-13 19:43:02
    Temat: Re: Czym murowac z wapienia?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Maciek napisał(a):
    > Czolem,
    >
    > Jakiej zaprawy uzyc do murowania z wapienia?
    >
    > Gotowy klej, zaprawa z bialym cementem, czy moze jakies tradycyjne sposoby?

    Zaprawa wapienna? ;)

  • 3. Data: 2014-03-13 20:19:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 10:58:18 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    No tak, w temacie nie ma nic o pompach ciepla, to i nikt nie odpowie ;>

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 4. Data: 2014-03-13 20:53:07
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > (...)
    >
    > No tak, w temacie nie ma nic o pompach ciepla, to i nikt nie odpowie

    Masz bana na guglu?
    http://46.28.247.103/#q=zaprawa+do+kamienia+wapienne
    go
    g.

  • 5. Data: 2014-03-13 22:00:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 20:53:07 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > Masz bana na guglu?
    > http://46.28.247.103/#q=zaprawa+do+kamienia+wapienne
    go

    Nie mam. A Ty wiesz, do czego sluzy grupa dyskusyjna...?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 6. Data: 2014-03-14 07:28:55
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-13 22:00, Maciek pisze:

    go
    > Nie mam. A Ty wiesz, do czego sluzy grupa dyskusyjna...?

    Może zamiast postawy pretensjonalno-roszczeniowo-ironicznej, napisałbyś
    co chcesz murować?
    Bo w sumie to nie wiadomo czy chcesz postawić ścianę z głazów wapiennych
    czy też chcesz oklei ścianę płytkami wapiennymi. Czy to ma być
    konstrukcja nośna czy też ozdobna. Czy chodzi o połączenie tych głazów
    zaprawą, a następnie otynkowanie czy też zaprawa ma być na wierzchu dla
    ozdoby.
    Myślisz, że ludzie mają "szklane kule" i będą wróżyć?
    Jakie pytania, takie odpowiedzi.

  • 7. Data: 2014-03-14 07:47:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 07:28:55 +0100, uzytkownik napisał(a):

    > Może zamiast postawy pretensjonalno-roszczeniowo-ironicznej, napisałbyś
    > co chcesz murować?
    (...)

    A ja, naiwny, sadzilem, ze gdzie jak gdzie, ale na grupie o budowaniu
    pojecie *murowania* nie bedzie sie nikomu mylilo z oklejaniem plytkami....

    Chce postawic kilka scian z grubych plyt wapiennych. Chce tez wymurowac z
    nich piec ogrodowy. Kilkanascie lat temu zrobilem taki z kamienia rzecznego
    i podobnie jak wtedy zamierzam wylac plyte, wylozyc palenisko szamotem, a
    reszte zrobic z samego kamienia.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 8. Data: 2014-03-14 09:44:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .net...

    > No tak, w temacie nie ma nic o pompach ciepla, to i nikt nie odpowie ;>

    Niestety kilku użytkowników skutecznie z roku na rok zmienia tę grupę z
    budowlanej w polityczno-społeczną oraz grupę wsparcia dla osób
    niespełnionych życiowo.

    Nie wiem, co chcesz wymurować. Nie sprecyzowałeś co chcesz murować. Ścianę z
    bloków kamiennych, przykleić kilka płytek na ścianę, wymurować obudowę
    kominka. Nawet nie napisałeś czy chcesz to robić wewnątrz czy na zewnątrz
    :-) Ciężko się odnieść do tak ogólnego pytania.

    Ja na zewnątrz różne kamienie kleję od atlasem plus i nigdy jeszcze nikt mi
    nie zgłaszał reklamacji. Wewnątrz takie kamienne ozdobne płytki do ściany
    kleiłem zaprawą którą kupiłem w komplecie razem z tymi płytkami niestety nie
    mam pojęcia co to było.

    Wewnątrz można tez na pewno użyć kleju do gipsowych sztukaterii.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-03-14 12:06:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 09:44:24 +0100, Ergie napisał(a):

    > Ścianę z
    > bloków kamiennych,

    To i jeszcze piec ogrodowy. Czyli wszystko na zewnatrz, ale nie w ziemi.
    Kamien mam w postaci plyt o grubosci 5-10 cm.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 10. Data: 2014-03-14 12:20:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .net...

    > To i jeszcze piec ogrodowy. Czyli wszystko na zewnatrz, ale nie w ziemi.
    > Kamien mam w postaci plyt o grubosci 5-10 cm.

    No to niestety nie pomogę potrzebujesz zaprawy do murowania a ja takiej nie
    używałem.

    Jedyne co mogę doradzić to dobre zaimpregnowanie tego wapienia bo jest
    podatny na mchy i brud.

    Pozdrawiam
    Ergie