  • 1. Data: 2014-03-11 07:56:52
    Temat: Ile podatku za działke rolną ???
    Od: konto <k...@k...pl>

    Witam
    Mam zamiar kupić dom. Ogólna powierzchnia działki to coś koło 5000
    metrów. Ile będe musiał płacić podatku rocznie od tego.
    Na działce nie będzie nic ( tzn jakiś ogródeczek do celów własnych )

  • 2. Data: 2014-03-11 09:13:45
    Temat: Re: Ile podatku za działke rolną ???
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 07:56:52 +0100, konto napisał(a):

    > Mam zamiar kupić dom. Ogólna powierzchnia działki to coś koło 5000
    > metrów. Ile będe musiał płacić podatku rocznie od tego.
    > Na działce nie będzie nic ( tzn jakiś ogródeczek do celów własnych )
    Zapłacisz jakieś grosze. Ja mam 3 tys. metrów i rocznie to jest z 50
    złotych podatku.

    --
    Franc

  • 3. Data: 2014-03-11 09:18:21
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-11 07:56, konto pisze:
> [...]
    > metrów. Ile będe musiał płacić podatku rocznie od tego.
    > Na działce nie będzie nic ( tzn jakiś ogródeczek do celów własnych )

    Adekwatnie do pazerności radnych Twojej gminy :)
    Poważniej rzecz ujmując zapytaj się w gminie, ponieważ każda gmina ma
    inne stawki, a stawki są zróżnicowane od rodzajów gruntów oraz ich
    przeznaczenia i zagospodarowania.
    Najpierw musisz się dowiedzieć o numer działki i jakie grunty w chodzą w
    skład tej działki. Inne stawki są za grunty orne, a także różne stawki
    za różne klasy tych gruntów, inne są za łąki, a jeszcze inne za tereny
    leśne, rozlewiska wodne. Inne też stawki są za grunt pod zabudową.
    Ponadto za zabudowania także się płaci w zależności od tego do czego te
    zabudowania służą. Inne są stawki od zabudowań mieszkalnych, a jeszcze
    inne od zabudowań gospodarczych.
    Tak więc tego ile będziesz płacił nikt Ci nie jest w stanie "powiedzieć"
    na grupie.

  • 4. Data: 2014-03-11 09:47:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-03-11 09:18, uzytkownik pisze:

> [...]
    > inne od zabudowań gospodarczych.
    > Tak więc tego ile będziesz płacił nikt Ci nie jest w stanie "powiedzieć"

    Trzeba jeszcze dodać, ze ziemię pod domem trzeba 'odrolnić' i za ten
    kawałek ziemi trzeba będzie płacić po jeszcze innych stawkach (dużo
    wyższych niż za rolną.

    --
    Pete.

  • 5. Data: 2014-03-11 19:24:18
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Trzeba jeszcze dodać, ze ziemię pod domem trzeba 'odrolnić' i za ten
    > kawałek ziemi trzeba będzie płacić po jeszcze innych stawkach (dużo
    > wyższych niż za rolną.

    Nie trzeba, budynek już stoi. Skoro stoi, tzn że gmina poprzedniemu
    właścicielowi wyraziła zgodę na budynek jednorodzinny na działce rolnej.
    Chyba że zgoda była pod warunkiem że budynek jest początkiem budowy
    gospodarstwa rolnego