  • 1. Data: 2014-03-19 10:06:13
    Temat: Bateria trójdrożna
    Od: Einstein <e...@0...pl>

    Witam
    Jestem zmuszony aby zakupić baterię trójdrożna do zlewozmywaka w kuchni,
    dlaczego akurat trójdrożna bo mam doprowadzenia wody ciepłej i zimnej
    puszczonej przez zmiękczacz oraz wodę surową zimą. Nie chcę mieć dwóch
    oddzielnych baterii zlewozmywakowych. Firma HansGrohe niestety nie
    produkuje takich baterii zatem jakiego producenta wybrać.
    Tutaj przykładowa aukcja
    http://allegro.pl/bateria-kuchenna-ibiza-trojdrozna-
    obrotowa-zlew-i4064369650.html
    w zasadzie coś takiego by mi pasowało ale może kr=toś podzieliłby się
    opinią?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-03-19 10:44:28
    Temat: Re: Bateria trójdrożna
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Einstein" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > dlaczego akurat trójdrożna bo mam doprowadzenia wody ciepłej i zimnej
    > puszczonej przez zmiękczacz oraz wodę surową zimą.

    A do czego potrzebna jest surowa zimna? Kuchniami nigdy się nie zajmowałem,
    więc niewiele widziałem, ale tam gdzie znajomi decydowali się na centralny
    zmiękczacz to wszędzie była doprowadzona tylko miękka woda.

    Natomiast dwukrotnie widziałem odwrotne rozwiązanie - zmiękczacz był przed
    wejściem do zasobnika CWU (aby spirala nie zarastała) i ciepła woda była
    miękka więc do mycia zużywało się mniej detergentu. No i w tych domach do
    czajnika nalewało się ciepłej wody a nie zimnej - trzeba było się
    przyzwyczaić :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-03-19 19:30:35
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Einstein" <e...@0...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    obrotowa-zlew-i4064369650.html
    > w zasadzie coś takiego by mi pasowało ale może kr=toś podzieliłby się

    Jeśli to już postanowione, że ten zmiękczacz będzie to proszę
    o informację jaka jest wielkość złoża wymieniacza?
    g.

  • 4. Data: 2014-03-19 19:34:08
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]

    do
    > czajnika nalewało się ciepłej wody a nie zimnej - trzeba było się

    A fuj! To zmienia smak wody.Niesmaczne to i nie zdrowe.
    g.

  • 5. Data: 2014-03-19 22:08:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 19.03.2014 o 10:44 Ergie <e...@s...pl> pisze:

    > Użytkownik "Einstein" napisał w wiadomości grup

    > A do czego potrzebna jest surowa zimna? Kuchniami nigdy się
    Do picia i gotowania obiadu.

    nie
    > zajmowałem, więc niewiele widziałem, ale tam gdzie znajomi decydowali
    > się na centralny zmiękczacz to wszędzie była doprowadzona tylko miękka
    > woda.
    Bez sensu, piją słoną wodę.

> [...]
    > woda była miękka więc do mycia zużywało się mniej detergentu. No i w
    > tych domach do czajnika nalewało się ciepłej wody a nie zimnej - trzeba
    Też bez sensu bo anoda magnezowa zmienia smak wody.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2014-03-20 08:55:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > A fuj! To zmienia smak wody.Niesmaczne to i nie zdrowe.

    A to niby dlaczego? W czym woda pozbawiona wapnia jest niezdrowa w tej
    ilości co się ją w herbacie wypija?
    A co do smaku to w ogóle nie rozumiem o czym mówisz. Nie widzę różnicy
    pomiędzy zimną a ciepłą. Może Ty masz na myśli jakiś inny zmiękczacz?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-03-20 09:59:27
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > A to niby dlaczego? W czym woda pozbawiona wapnia jest niezdrowa w tej
    > ilości co się ją w herbacie wypija?

    Gdyby to tylko o szklankę herbaty chodziło to i taniej i zdrowiej byłoby
    pić
    wodę z butelki.
    Ta woda dostarcza nieprzerwanie sól do organizmu. Taka woda zasala
    organizm (każdego dnia, tygodnia i miesiąca, całymi latami).

    > A co do smaku to w ogóle nie rozumiem o czym mówisz. Nie widzę różnicy
    > pomiędzy zimną a ciepłą. Może Ty masz na myśli jakiś inny zmiękczacz?

    Nie, mam na myśli każdy zmiękczacz jonowymienny. Wapń nadaje wodzie
    prócz twardości także i inny smak. Smak musi się zmienić.
    To, że nie widzisz różnicy, (nie wyczuwasz jej smakiem) to powinna być
    dla
    Ciebie raczej wiadomość niedobra.
    Ja mieszkam w okolicy gdzie woda jest naprawdę dobra. Nie ma jakiś
    walorów
    leczniczych ale jest naprawdę smaczna. Taka okolica. Wiele osób i firm
    ma swoje ujęcia wody pitnej. Pracowałem kiedyś z osobą która zwykłej
    naszej kranówki nie mogła się nachwalić i po pracy ta osoba zabierała ze
    sobą
    5litrową bańkę do domu, do wielkiego miasta. Była to woda z firmowego
    ujęcia głębinowego gdzieś w lesie.
    Naszej kranówce dorównują jedynie te lepsze wody butelkowe.
    Siłą rzeczy, na takiej wodzie wychowany podniebienie mam inne.
    I potwiedzam, że w zasadzie co studnia czy ujęcie to inny smak.

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Zapytam wprost.
    Żyjesz z tych urządzeń?
    Bo wtedy to zrozumiałe, że nie widzisz różnicy.
    g.

  • 8. Data: 2014-03-20 10:31:59
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 09:59:27 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > Zapytam wprost.
    >
    > Żyjesz z tych urządzeń?
    >
    > Bo wtedy to zrozumiałe, że nie widzisz różnicy.

    A może ma zmiękczacz do wody pitnej, a nie dedykowany do CO?
    Są takie rejony kraju gdzie woda z kranu ma gorszy smak niż po zmiękczeniu np.
    Warszawa.

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2014-03-20 11:59:00
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    A może ma zmiękczacz do wody pitnej, a nie dedykowany do CO?
    Są takie rejony kraju gdzie woda z kranu ma gorszy smak niż po

    To tylko marketing, żeby wyciągnąć więcej kasy.
    Może te zmiękczacze różnią się obudową ale wymieniacz jonowy
    jest taki sam.
    Kationit - mniej lub bardziej kwaśny.

  • 10. Data: 2014-03-20 12:20:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Ta woda dostarcza nieprzerwanie sól do organizmu. Taka woda zasala
    > organizm (każdego dnia, tygodnia i miesiąca, całymi latami).

    Nie każde zmiękczanie dostarcza sól.

> [...]
    > prócz twardości także i inny smak. Smak musi się zmienić.
    > To, że nie widzisz różnicy, (nie wyczuwasz jej smakiem) to powinna być

    Bo? Nie przyszło Ci do głowy że już na wejściu może być dobra woda?

> [...]
    > Siłą rzeczy, na takiej wodzie wychowany podniebienie mam inne.
    > I potwiedzam, że w zasadzie co studnia czy ujęcie to inny smak.

    Oczywiście co ujęcie to inny smak, ale nie każdy zostanie zmieniony przez
    filtr - to zależy od składu chemicznego na wejściu. W szczególności woda
    destylowana może w ogóle nie zmienić smaku :-)

    > Zapytam wprost.
    > Żyjesz z tych urządzeń?
    > Bo wtedy to zrozumiałe, że nie widzisz różnicy.

    ROTFL znowu mi się trafił dyskutant co uważa że jak ktoś ma własne zdanie to
    na pewno bierze za to kasę...

    Zapytam wprost żyjesz ze sprzedaży UPS'ów?
    Dostrzegasz teraz absurd swojego oskarżenia?

    Pozdrawiam
    Ergie