  • 191. Data: 2014-04-02 10:52:40
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > A co w tym dziwnego? Ludzie dojrzewają i zmieniają się. W pewnym wieku
    > przestają wierzyć w świętego mikołaja, a zaczynają wierzyć w
    > socjalistyczną utopię, albo komunizm, inni w to że jakiś Bóg do nich
    > przemawia, a jeszcze inni w to że jakiś polityk jest nieomylny. Sa
    > wreszcie tacy co wierzą że żadnego Boga nie ma a świat wziął się sam
    > z siebie i tacy co wierzą że coś nie mogło powstać z niczego.

    Cały problem z Bogiem czy bogami jest w tym że taka konstrukcja nie
    rozwiązuje problemu skąd sie wziął wszechświat ludzie itd...

    Bo jeśli wierzymy w boga to powinniśmy zadać sobie pytanie skąd sie wziął
    bóg czy bogowie? kto ich stworzył itd...

    ja wiem że ludzie religijni wierzą że bóg był zawsze ale to nie jest raczej
    racjonalne.

    Bo tak samo można powiedzieć o wszechświecie że był zawsze.

    > Po co. Jesteś jak mniemam dorosły skoro aż do teraz nie zrozumiałeś że
    > socjalizm to utopia to szkoda mojego czasu.

    Socjalizm jak każdy system oparty na wieże w dobre intencje ludzi musi się
    rozsypać.

    Niestety ale kapitalizm rynkowy też sie okazał w dużej części utopijnym
    tworem.

  • 192. Data: 2014-04-02 11:59:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Wyrywasz to "działanie" z kontekstu. Działa tylko w zakresie w jakim
    > emocje działają na organizm. Placebo raka nie wyleczy. Może tylko pomóc w
    > normalnym leczeniu. I to tylko poprzez powstrzymanie pacjenta od
    > podświadomego szkodzenia samemu sobie.

    Oczywiście że nie zastąpi. Po prostu szansa na wyzdrowienie kogoś kto wierzy
    że wyzdrowieje jest większa niż tego co nie wierzy.
    Tylko tyle i aż tyle. I nie ma znaczenia czy ten ktoś wierzy że wyzdrowieje
    dzięki cukrowym tabletkom, codziennej modlitwie, specjalnym herbatkom
    "ziołowym" czy też dlatego że tak mu wróżka powiedziała.

    > Och, każdy kto z powodu swoich semi-religijnych przekonań odrzuca wszelki
    > socjalizm bez próby dyskusji jest z definicji prawakiem.

    Semi-religijnych??? Od kiedy to myślenie jest domeną ludzi religijnych?
    Dorośli ludzie nie dyskutują o faktach. Co najwyżej tłumaczą je dzieciom,
    ale zakładam że jesteś dorosły więc nie ma sensu bym Ci tłumaczył że
    socjalizm to utopia. Skoro dotąd tego nie pojąłeś to już pewnie nie
    pojmiesz.

    > Bredzisz. Homeoterapia to parszywe oszustwo i bardzo ciekaw jestem jakim
    > trzeba być idiotą albo skorumpowanym skurwysynem żeby zaliczyć to do
    > leków.

    A czy ja piszę coś innego? Opamiętaj się i czytaj ze zrozumieniem.
    Homeoterapia bazuje na efekcie placebo - to nie jest lek!

    > Nie, to zastosowanie religijnej metody "doimy frajerów".

    To nie ma nic wspólnego z religią. Z wiarą owszem ale nie religią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 193. Data: 2014-04-02 12:02:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Nie sądź innych po sobie.

    Masz rację, przepraszam - nie wszyscy dojrzewają.

    > Typowa wypowiedź religijnego fanatyka. Tabu.

    Bynajmniej po prostu wole ten czas poświęcić na coś pożytecznego.

    [ciach] bzdury semantyczne zamiast merytorycznych i dzielenie włosa na
    czworo gdy brakło argumentów]

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 194. Data: 2014-04-02 12:11:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jeśli do tego żeby powstał świat było potrzebne coś to co było potrzebne
    > żeby powstała w jednym egzemplarzu istota o nieograniczonych >
    > możliwościach, od razu dorosły osobnik.

    Mnie się pytasz? Nie mam pojęcia. Z punktu widzenia nauki _nie_ _wiadomo_ co
    było potrzebne ani czy cokolwiek było potrzebne.
    Skąd wszechświat -> bo był wielki wybuch.
    Skąd wielki wybuch -> bo było nagromadzenie materii.
    Skąd materia -> ???

    Z puntu widzenia nauki problem jest _nierozstrzygalny_. Może wraz z rozwojem
    nauki i badaniem kosmosu posuniemy się jeszcze o kilka pytań wstecz ale
    zagadnienie tzw. "pierwszego poruszyciela" pozostanie nierozwiązane.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 195. Data: 2014-04-02 12:22:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > bóg czy bogowie? kto ich stworzył itd...

    > ja wiem że ludzie religijni wierzą że bóg był zawsze ale to nie jest

    Oczywiście

    > Bo tak samo można powiedzieć o wszechświecie że był zawsze.

    Takie wierzenie tez istnieje.

    Z puntu widzenia nauki problem czy wszechświat istniał od zawsze czy skądś
    się wziął (a jeśli tak to skąd) jest nierozstrzygalny. Dlatego nauka tym się
    nie zajmuje. Człowiek racjonalny powie odpowie nie wiem. Natomiast każdy kto
    odpowiada: "świat został stworzony" lub "świat istniał od zawsze" wierzy w
    to swoje przekonanie. I to nie musi mieć nic wspólnego z religią.

    Tak samo jak obce cywilizacje. Nauka jak na razie nie dowiodła i nie
    zaprzeczyła ich istnieniu. Człowiek racjonalny mówi "nie wiem", ewentualnie
    "nie wiem, ale są pewne przesłanki wskazujące na..." Natomiast każdy kto
    mówi "obcy istnieją" albo "obcy nie istnieją" wyraża w ten sposób wiarę w
    ich istnienie lub nieistnienie.

> [...]
    > rozsypać.

    > Niestety ale kapitalizm rynkowy też sie okazał w dużej części utopijnym

    Ale jak na razie nikt nie wymyślił nic lepszego :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 196. Data: 2014-04-02 12:49:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2014 10:52, Marek Dyjor pisze:

    > Socjalizm jak każdy system oparty na wieże w dobre intencje ludzi musi
    > się rozsypać.
    >
    > Niestety ale kapitalizm rynkowy też sie okazał w dużej części utopijnym
    > tworem.

    Ano właśnie. Każdy z tych systemów rodzi swoje własne problemy, każdy w
    swojej absolutnie czystej postaci prowadzi do katastrofy.

    Ale fundamentaliście religijnego kapitalizmu, jak Ergie, nie wolno nawet
    o tej kwesti i myśleć!

  • 197. Data: 2014-04-02 12:57:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2014 11:59, Ergie pisze:

    > Oczywiście że nie zastąpi. Po prostu szansa na wyzdrowienie kogoś kto
    > wierzy że wyzdrowieje jest większa niż tego co nie wierzy.

    Niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, czy to jak podświadomie wpływa
    na swój organizm (tętno, ciśnienie, produkcja hormonów i innych
    wydzielin) ma negatywny wpływ na to, co akurat jest leczone.

    Ot, trywialny przykład: leczenie stomatologiczne. Możesz sobie dowolnie
    nie wierzyć w możliwość usunięcia próchnicy i załatania zęba, a i tak
    zawsze się uda.
    [ciach]

    > Semi-religijnych??? Od kiedy to myślenie jest domeną ludzi religijnych?

    Właśnie nie jest. I ty nie myślisz - ty masz dogmat i nawet nie
    próbujesz tematu omówić (porza rzucaniem zakamuflowanymi epitetami).

    [ciach bełkot fundamentalisty]

    [ciach]

    > A czy ja piszę coś innego? Opamiętaj się i czytaj ze zrozumieniem.
    > Homeoterapia bazuje na efekcie placebo - to nie jest lek!

    Homeoterapia bazuje na dojeniu frajerów.

    Skuteczność, podobnie jak w przypadku uczciwego placebo, ledwo
    przekracza granicę błędu statystycznego o ile sama dolegliwość nie jest
    wynikiem autosugestii.

    Mechanizm jest ten sam.

  • 198. Data: 2014-04-02 12:59:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2014 12:02, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Masz rację, przepraszam - nie wszyscy dojrzewają.

    To, że jesteś niedojrzałym człowiekm i zapartym fundamentalistą to już
    ustaliliśmy.

    > Bynajmniej po prostu wole ten czas poświęcić na coś pożytecznego.

    Kłamiesz, fundziaku.

    > [ciach] bzdury semantyczne zamiast merytorycznych i dzielenie włosa na
    > czworo gdy brakło argumentów]

    Ponownie: fajnie, że poznajesz swój problem, tylko dlaczego się mu
    poddajesz i nie próbujesz użyć merytorycznych argumentów zamiast robić
    bardzo dziecinne uniki?

  • 199. Data: 2014-04-02 13:01:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2014 12:22, Ergie pisze:

    > Ale jak na razie nikt nie wymyślił nic lepszego :-)

    Ależ wymyślił. Ewoluujący kompromis kilku skrajnych ("czystych") modeli.

    Ale taki fundziak jak ty w życiu tego nie zauważy, bo twoja
    pseudo-religia ci w tym przeszkadza.

  • 200. Data: 2014-04-02 13:14:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > w swojej absolutnie czystej postaci prowadzi do katastrofy.
    >
    > Ale fundamentaliście religijnego kapitalizmu, jak Ergie, nie wolno

    nie wiem czy zbyt łatwo nie zaszufladkowałeś Ergiego...