  • 201. Data: 2014-04-02 13:20:38
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2014 13:14, Marek Dyjor pisze:

    > nie wiem czy zbyt łatwo nie zaszufladkowałeś Ergiego...

    Hej, jak ktoś uznaje jakiś temat za tabu i twierdzi "tak jest i nie
    wolno i tym dyskutować" to ma to wszelkie znamiona fundamentalizmu
    religijnego.

    Ja tam stoję na stanowisku, że każdy system społeczno-ekonomiczny ma
    swoje własne wady i patologie i mogę o nich do woli dyskutować.

  • 202. Data: 2014-04-02 13:36:47
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 12:11:28 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Mnie się pytasz? Nie mam pojęcia. Z punktu widzenia nauki _nie_ _wiadomo_ co
    >
    > było potrzebne ani czy cokolwiek było potrzebne.
    >
    > Skąd wszechświat -> bo był wielki wybuch.
    >
    > Skąd wielki wybuch -> bo było nagromadzenie materii.
    >
    > Skąd materia -> ???
    >

    > Z puntu widzenia nauki problem jest _nierozstrzygalny_. Może wraz z rozwojem
    >
    > nauki i badaniem kosmosu posuniemy się jeszcze o kilka pytań wstecz ale
    >
    > zagadnienie tzw. "pierwszego poruszyciela" pozostanie nierozwiązane.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Akurat to jest rozwiązane. Taka istota musiała by powstać w wyniku działania tego
    samego mechanizmu w którym powstała cała reszta wszechświata. Tylko z drobnym
    zastrzeżeniem. Powstała by jako pierwsza. Od razu dorosły osobnik dysponujący
    nieograniczonymi możliwościami sprawczymi. Do tej pory w historii Ziemi było dużo
    rzeczy niemożliwych aż stały się możliwe. Powstanie takiej istoty jest jednak do tego
    stopnia niemożliwe że nigdy nie da się udowodnić że istnieje.

  • 203. Data: 2014-04-02 14:34:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, czy to jak podświadomie wpływa na
    > swój organizm (tętno, ciśnienie, produkcja hormonów i innych wydzielin) ma
    > negatywny wpływ na to, co akurat jest leczone.

    O w końcu dopuszczasz taką możliwość że jednak można wpływać na chorobę -
    brawo!

    > Właśnie nie jest. I ty nie myślisz - ty masz dogmat i nawet nie próbujesz
    > tematu omówić (porza rzucaniem zakamuflowanymi epitetami).

    Po co mam omawiać coś co zostało omówione wiele razy i dla ludzi myślących
    jest czymś oczywistym. Doświadczenie pokazuje, że jak ktoś nie "wyrósł" z
    socjalizmu to dyskusja z nim na ten temat nie ma sensu.

    Jak to zgrabnie ktoś kiedyś ujął: kto w wieku nastu lat nie jest socjalistą
    ten nie ma serca, a kto w wieku 30 lat ciągle jest socjalistą ten nie ma
    mózgu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 204. Data: 2014-04-02 14:36:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Hej, jak ktoś uznaje jakiś temat za tabu i twierdzi "tak jest i nie wolno
    > i tym dyskutować" to ma to wszelkie znamiona fundamentalizmu religijnego.

    ROTFL. Gdzie ja niby napisałem, że nie wolno? Po prostu mnie się z Tobą o
    tym dyskutować nie chce. Nie jesteś pępkiem wszechświata i pogódź się z tym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 205. Data: 2014-04-02 15:09:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Akurat to jest rozwiązane. Taka istota musiała by powstać w wyniku
    > działania tego samego mechanizmu w którym powstała cała reszta
    > wszechświata.

    A niby to dlaczego?
    A co z pomysłem, że nasz świat jest tylko modelem wymyślonym przez kogoś
    innego?

    Prosty przykład poruszany zarówno przez logików, fizyków jak i filozofów:
    Wyobraź sobie świat dwuwymiarowy i istniejące w nim istoty o kształcie
    litery "S" jak weźmiesz taką istotę i "podniesiesz" w trzeci wymiar to z
    punktu widzenia świata istot dwuwymiarowych ta istota zniknie. Ja następnie
    ją odwrócisz i położysz to pojawi się w innym miejscu w dodatku zamiast "S"
    będzie miała kształt "Z".

    Z punkty widzenia innych istot żyjących w tym dwuwymiarowym świecie to co
    się przydarzy tej jednej będzie niemożliwe.

    Wróćmy do naszego wszechświata który jest 3- wymiarowy (tak go opisujemy)
    jeśli dodamy czas jako 4 wymiar to otrzymamy podstawowy model używany przez
    fizyków klasycznych. Tyle że w 4 wymiarze nie potrafimy się poruszać. A co
    jeśli istnieje jeszcze 5 wymiar?

    A fizycy dyskutują o przestrzeniach 10 wymiarowych i teorii strun.
    Matematycy i logicy o przestrzeniach n-wymiarowych...

    Ale to wszystko ma więcej wspólnego z filozofia niż z nauką. Do czego
    zmierzam - to że coś _wydaje_ nam się dzisiaj niemożliwe w żaden sposób nie
    dowodzi że to nie istnieje. (ani też oczywiście nie dowodzi niczego
    przeciwnego)

    Po prostu nauka powiedziała "pas" i się pewnymi sprawami nie zajmuje. Może
    kiedyś coś odkryjemy tak jak Truman (z filmu "Truman show") odkrył że nie
    żyje w realnym świecie tylko w studio telewizyjnym. Na dzień dzisiejszy nie
    da się w naukowy sposób rozstrzygnąć pochodzenia wszechświata, ani istnienia
    nieistnienia Boga/bogów/obcych/reinkarnacji/wędrówki dusz itd.

> [...]
    > stały się możliwe. Powstanie takiej istoty jest jednak do tego
    > stopnia niemożliwe że nigdy nie da się udowodnić że istnieje.

    To wszystko co piszesz to gdybanie czyli filozofia. Ja pisałem o nauce.
    Nauka przestała się tym problemem zajmować (filozofia zresztą też).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 206. Data: 2014-04-02 15:22:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > To, że jesteś niedojrzałym człowiekm i zapartym fundamentalistą to już
    > ustaliliśmy.

    O i jak zwykle skończyły się argumenty

    > Kłamiesz, fundziaku.

    I znowu brak argumentów. Przy okazji nie wiem kto lub co to jest "fundziak".

    > Ponownie: fajnie, że poznajesz swój problem, tylko dlaczego się mu
    > poddajesz i nie próbujesz użyć merytorycznych argumentów zamiast robić
    > bardzo dziecinne uniki?

    Ciągle brak konkretów...

    Może napisz _konkretnie_ czego nie rozumiesz postaram się wytłumaczyć na
    prostych przykładach tak jak udało mi się Tobie wytłumaczyć efekt placebo.
    Ale od razu zastrzegam tłumaczyć podstaw nie będę - szkoda mojego czasu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 207. Data: 2014-04-02 18:14:07
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 15:09:49 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >

    > To wszystko co piszesz to gdybanie czyli filozofia. Ja pisałem o nauce.
    >
    > Nauka przestała się tym problemem zajmować (filozofia zresztą też).

    Ten inny tez się musiał skądś wziąć. Chyba że przyjąć tezę ze go jakiś wcześniejszy
    bóg zrobił. Tylko skąd się ten wcześniejszy wziął?

  • 208. Data: 2014-04-02 19:48:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A niby to dlaczego?
    > A co z pomysłem, że nasz świat jest tylko modelem wymyślonym przez
    > kogoś innego?

    takei sobie filozoficzne gdybanie...

    wszechświat jako taki wielki minecraft :)

    nawet jak przyjmiemy ten pomysł to i tak pozostaje pytanie skad sie wzieło
    to dziecko co sie bawi naszym wszechświatem... :)

  • 209. Data: 2014-04-02 22:57:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.04.2014 15:22, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > O i jak zwykle skończyły się argumenty

    Głębia twojej hipokryzji jest dziwnie fascynująca. Iście
    owellowskie/scjentologiczne dwójmyślenie.

    > I znowu brak argumentów. Przy okazji nie wiem kto lub co to jest
    > "fundziak".

    Mały, zacietrzewiony fundamentalista.

> [...]
    > prostych przykładach tak jak udało mi się Tobie wytłumaczyć efekt
    > placebo. Ale od razu zastrzegam tłumaczyć podstaw nie będę - szkoda

    Mhm. Równie dobrze Ken Ham mógłby zaoferować wyjaśnienie zagadnień
    związanych z ewolucją. Taki sam poziom kompetencji i rzetelności.

  • 210. Data: 2014-04-02 22:58:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.04.2014 14:36, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > ROTFL. Gdzie ja niby napisałem, że nie wolno? Po prostu mnie się z Tobą
    > o tym dyskutować nie chce. Nie jesteś pępkiem wszechświata i pogódź się

    Twoje unikanie choćby próby merytorycznego argumentowania nosi znamiona
    panicznej ucieczki.