    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Date: Wed, 2 Apr 2014 10:52:40 +0200
    <o...@l...harvard.local> <lgspls$9ag$1@speranza.aioe.org>
    <o...@l...harvard.local> <lguotk$nui$1@news.task.gda.pl>
    <53334951$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh177t$mt9$1@news.task.gda.pl> <lh1aea$8ps$1@node1.news.atman.pl>
    <lh304s$6hq$1@news.task.gda.pl> <lh3ekd$fcf$1@node1.news.atman.pl>
    <lh3rth$ek1$3@news.task.gda.pl> <lh3vrm$632$1@node2.news.atman.pl>
    <lh8lke$vck$1@news.task.gda.pl> <lh9ke7$ku6$1@node2.news.atman.pl>
    <lh9l1j$lj0$1@node2.news.atman.pl> <lhb6f4$3dr$1@node2.news.atman.pl>
    <lhb6km$hbt$1@node1.news.atman.pl> <lhbctc$9vt$1@node2.news.atman.pl>
    <lhbf8h$beg$1@news.task.gda.pl> <lhbiqu$gaf$1@node2.news.atman.pl>
    <lhbomd$5r9$1@node1.news.atman.pl> <lhbudl$sgs$1@node2.news.atman.pl>
    <lhcccj$qsc$2@node1.news.atman.pl> <lhdppj$7qg$1@node1.news.atman.pl>
    <lhe8pp$off$1@node1.news.atman.pl> <lhee4d$bdh$1@node2.news.atman.pl>
    <lhefrh$ht$1@node1.news.atman.pl> <lhemrt$kt3$1@node2.news.atman.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > A co w tym dziwnego? Ludzie dojrzewają i zmieniają się. W pewnym wieku
    > przestają wierzyć w świętego mikołaja, a zaczynają wierzyć w
    > socjalistyczną utopię, albo komunizm, inni w to że jakiś Bóg do nich
    > przemawia, a jeszcze inni w to że jakiś polityk jest nieomylny. Sa
    > wreszcie tacy co wierzą że żadnego Boga nie ma a świat wziął się sam
    > z siebie i tacy co wierzą że coś nie mogło powstać z niczego.

    Cały problem z Bogiem czy bogami jest w tym że taka konstrukcja nie
    rozwiązuje problemu skąd sie wziął wszechświat ludzie itd...

    Bo jeśli wierzymy w boga to powinniśmy zadać sobie pytanie skąd sie wziął
    bóg czy bogowie? kto ich stworzył itd...

    ja wiem że ludzie religijni wierzą że bóg był zawsze ale to nie jest raczej
    racjonalne.

    Bo tak samo można powiedzieć o wszechświecie że był zawsze.

    > Po co. Jesteś jak mniemam dorosły skoro aż do teraz nie zrozumiałeś że
    > socjalizm to utopia to szkoda mojego czasu.

    Socjalizm jak każdy system oparty na wieże w dobre intencje ludzi musi się
    rozsypać.

    Niestety ale kapitalizm rynkowy też sie okazał w dużej części utopijnym
    tworem.