    From: "Tornad" <w...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wilgoć w domu ...
    Date: Thu, 29 Sep 2011 05:41:55 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    ff2a6a52f2e1.pdf

    > Czyli gdyby wpuścić do uszczelnionego pokoju rurę spalinową z małego piecyka

    > gazowego to byśmy tam mieli 14% CO2 14% H2O 4% O2 i reszta to N2.

    > Myślisz, że by coś taka kuracja pomagała ?

    Praktycznie nie probowalem. Z tego co wiem i w madrych ksiazkach pisza, to
    nie. Za duzo wody. Nie dosc, ze woda powstajaca w reakcji wiazania wapna
    bedzie sciany zawilgacac to jeszcze jej doprowadzimy razem ze spalinami
    kilkakrotnie wiecej. Ona chyba bedzie wrecz sciekac po scianach i w ten sposob
    zamykac pory, kapilary, ktorymi powietrze musi sie do zaprawy dostac. Co
    prawda dwutlenek wegla w wodzie sie rozpuszcza ale bedzie go w niej o wiele za
    malo.
    W sumie nie ma co kombinowac, juz lepszy bylby stary syfon na naboje lub
    lepiej wypozyczona czy kupiona w rozlewni wod butla z CO2, plus odwilgacacz
    pracujacy na zasadzie otwartej lodowki. On odbierze nadmiar wody ze scian a w
    dodatku lagodnie ogrzeje pomieszczenie. Gaz nalezy otworzyc ciut ciut byle
    tylko bardzo powoli uchodzil. powiedzmy litr na minute lub jeszcze mniej. To
    powinno stworzyc idealne warunki do wiazania zapraw na bazie wapna. Niech to
    ktos wyprobuje, szacuje, ze taki zestaw moze skrocic czas wiazania w
    porownaniu z naturalnym, nawet kilkakrotnie.
    Tornad