    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 11 Sep 2021 05:36:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 września 2021 o 00:36:19 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:XnsADA1E4F14D1FFbu...@127.0.0.1>
    > Nie bo taki włącznik ma zbyt małą obciążalność. Może się nadtopić i
    > źle pstrykać. Niby też powinieneś odcinać oba kable L i N bo to taki
    > isolator switch.
    > a to już Castorama wita gości.
    > Możesz dać S B16, możesz dać izolator na dwa tory na szynę.
    > Możesz dać stycznik sterowany pilotem ;) jeśli jest miejsce w
    > rozdzielni.
    >
    > Możesz dać kręcony jak gałka blisko przejścia przez ścianę.
    > Co tylko dusza zapragnie.
    >
    > --
    > Piter

> [...]
    Akurat włączniki do światła są projektowane na duże prady udarowe. One mają dobrze
    współpracować ze wszystkimi żarówkami, takimi ze spiralą z wolframu w środku też. A
    takie żarówki w momencie włączenia pobierają do 10 razy więcej prądu niż jak już
    świeca. Żyrandol z trzema setkami w momencie włączenia pobierze 13A. I jak ktoś miał
    taki żyrandol to włączał codziennie albo, kilka razy dziennie i włączniki się nie
    psuły. Niby dlaczego powinien odcinać L i N? Odcinanie obydwu jest niebezpieczne bo w
    razie uszkodzenia włącznika w jednym torze to co podłączone za nim do gniazdka
    działać nie będzie a faza w urządzeniu może być. W domowych instalacjach włączniki
    tylko na fazie bo interpretacja uszkodzenia włącznika jest jednoznaczna. Oczywiście
    są lepsze włączniki ale taki zwykły do żyrandola będzie dostatecznie dobry.