    From: robercik-us <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wylewka a kucie
    Date: Sun, 29 Aug 2010 13:58:02 -0700 (PDT)

    On 27 Sie, 09:35, Janusz Techowicz
    <J...@b...adresu.email.pl> wrote:

    > Ile taka zaprawa musi schnąć, aby nie zaszkodził jej pracujący młot
    > (1500W) około 20cm dalej? 7 dni wystarczy?

    Zaprawa cementowa nie ma schnąć, tylko wiązać i do tego potrzebuje być
    mokra - przez co najmniej kilka dni od wylania wręcz nie należy jej
    suszyć, tylko pozostawić mokrą. Mądre książki mówią, że czas wiązania
    betonu to ok 28 dni do pełnej wytrzymałości - potem można ją już sobie
    suszyć ile się chce. Przed upływem co najmniej dwóch - trzech tygodni
    nie suszyłbym jej wcale, o jakichś pracach mechanicznych na niej nie
    wspominając.

    Mam właśnie świeże wylewki - mają coś ponad tydzień. Są już twarde,
    ale jeszcze nie takie jak powinny i... mokre, bardzo mokre :-) Jeszcze
    ich nie suszę - tylko wietrzę dom.

    pozdr
    robercik-us