  • 1. Data: 2010-08-27 07:35:20
    Temat: Wylewka a kucie
    Od: Janusz Techowicz <J...@b...adresu.email.pl>

    W garażu 2 dni temu zrobiłem wylewkę cementową (Baumit Estrich 225) w
    miejscu gdzie poprowadziłem instalacje. Rozmiar tego to ok 1 x 0.3x 0.1m
    (długość, szerokość, głębokość). Czeka mnie dalsza część wylewki, ale
    niestety okazało się, że ok. 20-30cm dalej za mało skułem starą podłogę
    i trzeba poprawić.

    Ile taka zaprawa musi schnąć, aby nie zaszkodził jej pracujący młot
    (1500W) około 20cm dalej? 7 dni wystarczy?

    Janusz

  • 2. Data: 2010-08-27 19:23:21
    Temat: Re: Wylewka a kucie
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Ile taka zaprawa musi schnąć, aby nie zaszkodził jej pracujący młot (1500W)
    >około 20cm dalej? 7 dni wystarczy?

    Bez względu na to czy płyta mokra, czy sucha nie odważyłbym się skuwać
    młotem, bo może pęknąć (chyba, że w grę wchodzi wywalenie całej zdylatowanej
    płyty). Osobiście rozważyłbym raczej wycięcie piłą lub szlifierką kątową.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-08-29 20:58:02
    Od: robercik-us <r...@g...com>

    On 27 Sie, 09:35, Janusz Techowicz
    <J...@b...adresu.email.pl> wrote:

    > Ile taka zaprawa musi schnąć, aby nie zaszkodził jej pracujący młot
    > (1500W) około 20cm dalej? 7 dni wystarczy?

    Zaprawa cementowa nie ma schnąć, tylko wiązać i do tego potrzebuje być
    mokra - przez co najmniej kilka dni od wylania wręcz nie należy jej
    suszyć, tylko pozostawić mokrą. Mądre książki mówią, że czas wiązania
    betonu to ok 28 dni do pełnej wytrzymałości - potem można ją już sobie
    suszyć ile się chce. Przed upływem co najmniej dwóch - trzech tygodni
    nie suszyłbym jej wcale, o jakichś pracach mechanicznych na niej nie
    wspominając.

    Mam właśnie świeże wylewki - mają coś ponad tydzień. Są już twarde,
    ale jeszcze nie takie jak powinny i... mokre, bardzo mokre :-) Jeszcze
    ich nie suszę - tylko wietrzę dom.

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-08-30 10:52:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    <J...@b...adresu.email.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ile taka zaprawa musi schnąć, aby nie zaszkodził jej pracujący młot
    > (1500W) około 20cm dalej? 7 dni wystarczy?

    Mozesz problem lekko obejsc.
    Jesli kurz i pyl ci nie straszny to ponacinaj tarcza diamentowa to co
    jest do skucia i sprobuj to odkuc mlotkiem i majzlem.
    Ale ja bym poczekal nawet z kuciem recznym te 2-3 tygodnie.

    --
    Lukasz Sczygiel